Gå til innhold

Ferie til Dubai i sommer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å dra til Dubai i sommer, aldri vært der før, og lurer på litt ting. Jeg skal bo privat, det går bra å bare fly dit uten å ha noe hotell? Er norwegian det beste alternativet? Det er vel veldig varmt der i juni- august, hvordan var det, for dere som har opplevd den heten? Hvordan er det med bekledning utenfor turistområdene? Del gjerne andre erfaringer :) Er det noe spesielt jeg må tenke på? Vil høre fra dere som har vært i Dubai :) 

Anonymkode: ce35b...d30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var i Dubai i juli for noen år siden, det var opp mot 45 grader og metallet rundt bassenget ble kokvarmt! Generelt orket vi i gjøre veldig lite pga varmen =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i Dubai og syntes det var alt for varmt. Var 35-40 grader og kombinert med høy luftfuktighet syntes jeg det var uutholdelig. Jeg orket ikke å gjøre noe særlig, det ble til at jeg lå ved bassenget på hotellet eller oppholdt meg innendørs med aircondition. Å reise midt på sommeren når det er enda varmere hadde jeg ikke orket.

Norwegian flyr til Dubai ut mars og starter vel opp igjen i oktober/november, i sommermånedene flyr de ikke til Dubai, da er det kun Emirates som flyr direkte dit fra Oslo.

Anonymkode: e7ceb...814

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var i Dubai og syntes det var alt for varmt. Var 35-40 grader og kombinert med høy luftfuktighet syntes jeg det var uutholdelig. Jeg orket ikke å gjøre noe særlig, det ble til at jeg lå ved bassenget på hotellet eller oppholdt meg innendørs med aircondition. Å reise midt på sommeren når det er enda varmere hadde jeg ikke orket.

Norwegian flyr til Dubai ut mars og starter vel opp igjen i oktober/november, i sommermånedene flyr de ikke til Dubai, da er det kun Emirates som flyr direkte dit fra Oslo.

"Jeg var i Dubai i mai" skulle det stå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turkish airlines flyr dit hele året med mellomlanding i Istanbul.

var der i Mai og Oktober ifjor og synes det var behagelig i Mai, forsyning fremst fordi det ikke var så mye turister der. Varmen var ikke noe problem da både metro og busstopp har aircondition. Vær påpasselig hvis du skal være mye i sola, da er god solkrem å anbefale. Klærmessig så sørger du for å dekke skuldre og knær, ellers ikke noe mer å tenke på.

La mer «the beach» er å anbefale hvis du vil nyte strandlivet, god service med tanke på solseng og parasoll samt at det er mange fine spisesteder rett ved stranden.

Anonymkode: f7a37...d4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Turkish airlines flyr dit hele året med mellomlanding i Istanbul.

var der i Mai og Oktober ifjor og synes det var behagelig i Mai, forsyning fremst fordi det ikke var så mye turister der. Varmen var ikke noe problem da både metro og busstopp har aircondition. Vær påpasselig hvis du skal være mye i sola, da er god solkrem å anbefale. Klærmessig så sørger du for å dekke skuldre og knær, ellers ikke noe mer å tenke på.

La mer «the beach» er å anbefale hvis du vil nyte strandlivet, god service med tanke på solseng og parasoll samt at det er mange fine spisesteder rett ved stranden.

Først og fremst og ikke «forsyning»😣

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svarene deres! :) Jeg visste faktisk ikke at Norwegian ikke fløy dit på sommeren, så det var grei info haha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til opplysning. I år er det ramadan fra 5. mai-4. juni i Dubai. Vil på det sterkeste fraråde deg å dra dit i denne perioden. De fleste restauranter og andre etablissement for inntak av mat og drikke vil være stengt fra soloppgang til solnedgang i denne perioden. Du har ikke lov å ta frem vannflaska og drikke i det offentlige rom så lenge sola er oppe. Det er en utfordring når det er 35-40 grader i skyggen... Så det er en logisk grunn hvorfor flyselskapene setter prisene ned for sine ruter til Dubai i under ramadan.

Anonymkode: 813b3...cb8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Til opplysning. I år er det ramadan fra 5. mai-4. juni i Dubai. Vil på det sterkeste fraråde deg å dra dit i denne perioden. De fleste restauranter og andre etablissement for inntak av mat og drikke vil være stengt fra soloppgang til solnedgang i denne perioden. Du har ikke lov å ta frem vannflaska og drikke i det offentlige rom så lenge sola er oppe. Det er en utfordring når det er 35-40 grader i skyggen... Så det er en logisk grunn hvorfor flyselskapene setter prisene ned for sine ruter til Dubai i under ramadan.

Ok såpass. Jeg drar etter det heldigvis :) Takk for den opplysningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke respekt for de menneskene som drar til Dubai. Der mistet du min respekt. 

Les deg litt opp om de mørke sidene om Dubai før du drar dit. 

Har bare en ting å si til det landet:🖕

Anonymkode: cf9fe...5b0

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i Dubai i august i fjor. Det frister overhodet ikke til gjentakelse. Det var 45-50 grader. Ørkenvarme kombinert med høy luftfuktighet var rett og slett drepen. Vi måtte holde oss til innendørsaktiviteter (shopping), og det lille vi gjorde utendørs ble ikke akkurat lett å nyte. Vi var på ørkensafari (på kveldstid) men det er fortsatt 40 grader på kveldstid så det var fortsatt jævlig. Jeg har bodd i Florida og var vant til 35-40 grader og høy luftfuktighet så tenkte at dette skulle gå greit, men det er rett og slett uutholdelig varmt. Å gå ut kan sammenlignes med å åpne en ovndør på 200 grader. Solbrillene dugger....

Anbefaler det virkelig ikke med mindre du har har planer om å tilbringe ferien innendørs.

Anonymkode: 04a87...5d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var i Dubai i august i fjor. Det frister overhodet ikke til gjentakelse. Det var 45-50 grader. Ørkenvarme kombinert med høy luftfuktighet var rett og slett drepen. Vi måtte holde oss til innendørsaktiviteter (shopping), og det lille vi gjorde utendørs ble ikke akkurat lett å nyte. Vi var på ørkensafari (på kveldstid) men det er fortsatt 40 grader på kveldstid så det var fortsatt jævlig. Jeg har bodd i Florida og var vant til 35-40 grader og høy luftfuktighet så tenkte at dette skulle gå greit, men det er rett og slett uutholdelig varmt. Å gå ut kan sammenlignes med å åpne en ovndør på 200 grader. Solbrillene dugger....

Anbefaler det virkelig ikke med mindre du har har planer om å tilbringe ferien innendørs.

Best å dra til Dubai i mars-april og september-oktober. Ikke for varmt og ikke for kaldt. Nå jeg sier kaldt, drar du dit feks i desember/januar er det behagelig lufttemperatur. Men i sjøen blir det for kaldt. Endel hotellbassenger er heller ikke oppvarmet, så da blir det kaldt der og. Nå snakker jeg om oss frostpeiser som ikke bader i temperaturer under 21-22 grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du virkelig støtte et diktatur som bruker slavearbeidere for å bygge opp ting som trekker til seg rike turister?

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svarene deres! :) Jeg visste faktisk ikke at Norwegian ikke fløy dit på sommeren, så det var grei info haha. 

Er få som reiser til Dubai fra Norge på sommeren pga varmen, så etterspørselen etter billetter på den tiden er begrenset, samt at Norwegian trenger flyet til sommerruter i Europa. Emirates flyr som sagt direkte daglig året rundt. Er jo litt dyrere enn Norwegian, men det er jo "all inclusive" da, både mat, drikke (med og uten alkohol) og innsjekket bagasje er inkludert i prisen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, jabx skrev:

Vil du virkelig støtte et diktatur som bruker slavearbeidere for å bygge opp ting som trekker til seg rike turister?

Er så enig! At det går an å være så trangsynte! Blir så irritert. De bare tror at verden er blomster og bløtkake. "Ingenting gale med noe :)" så utrooolig dumme! 

Anonymkode: cf9fe...5b0

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skal du til Dubai på sommeren? Det er altfor varmt i gulfstatene på sommeren. Temperaturen kan komme opp i 45 grader i skyggen. Om du likevel vil reise, må du forberede deg på å være mye innendørs, og primært være utendørs etter mørkets frembrudd. 

For øvrig trives jeg godt i Dubai, men jeg ville aldri reist dit utenom månedene mellom November og Mars. I disse månedene får man pent sommervær, Dvs. mellom 20 og 30 grader og sol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Best å dra til Dubai i mars-april og september-oktober. Ikke for varmt og ikke for kaldt. Nå jeg sier kaldt, drar du dit feks i desember/januar er det behagelig lufttemperatur. Men i sjøen blir det for kaldt. Endel hotellbassenger er heller ikke oppvarmet, så da blir det kaldt der og. Nå snakker jeg om oss frostpeiser som ikke bader i temperaturer under 21-22 grader.

Ja, jeg er klar over dette. Vi var der et par netter der ifbm mellomlanding på vei hjem fra ferie. Jeg hadde nok ikke valgt Dubai som hoveddestinasjon uansett årstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er å ikke dra til Dubai. Av mange årsaker som varme, sterke begrensninger på hvor du kan ferdes når, mm., men først og fremst fordi det er et møkkaland når det kommer til kvinnesyn og -rettigheter, ja, menneskerettigheter generelt. Vis heller litt klokhet og reis et annet sted.

Anonymkode: e63da...326

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det beste er å ikke dra til Dubai. Av mange årsaker som varme, sterke begrensninger på hvor du kan ferdes når, mm., men først og fremst fordi det er et møkkaland når det kommer til kvinnesyn og -rettigheter, ja, menneskerettigheter generelt. Vis heller litt klokhet og reis et annet sted.

Anonymkode: e63da...326

Hvorfor skal man alltid være så pokkers politisk korrekt hele tiden??? :bond:

Anonymkode: d802c...baf

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...