AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #1 Skrevet 26. februar 2019 Nattkrem skal jo jobbe mer og virke bedre i forhold til en dagkrem som man bruker på dagen. Men jeg lurer på en ting. Vil en nattkrem virke mindre om man tar den på tidlig på kvelden i forhold til hvis man tar den på rett før man legger seg? 😅 Siden huden jobber mer når man sover. Men hvis man tar den på tidlig og ikke legger seg før flere timer senere. Har det noe å si? (Og ja, selvfølgelig renser man hudbe først) eller vil nattkremen trekke inn og gjøre jobben like bra uavhengig av når man påfører den og når man legger seg? Anonymkode: b095c...5fd
netpuppy Skrevet 26. februar 2019 #2 Skrevet 26. februar 2019 Jobber huden når man sover? 🧐 Grunnen til at nattkrem brukes på natt er vel at den er fetere og derfor kan få det til å se ut som du har fet og glinsende hud. Så tror ikke det har noe å si når på kvelden du har den på. Kan til og med bruke den på dagtid.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #3 Skrevet 26. februar 2019 1 minutt siden, netpuppy skrev: Jobber huden når man sover? 🧐 Grunnen til at nattkrem brukes på natt er vel at den er fetere og derfor kan få det til å se ut som du har fet og glinsende hud. Så tror ikke det har noe å si når på kvelden du har den på. Kan til og med bruke den på dagtid. TS her Man bruker nattkrem på natta blandt annet fordi huden jobber mer når den slapper av, som når man sover. Men jeg lurer på om det er "bortkastet" å ta den på tidlig på kvelden. Liksom noen timer før man skal sove. Burde man helst ikke ta den på før rett før man skal sove liksom? Eller har det ikke så mye å si Anonymkode: b095c...5fd
netpuppy Skrevet 26. februar 2019 #4 Skrevet 26. februar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker said: TS her Man bruker nattkrem på natta blandt annet fordi huden jobber mer når den slapper av, som når man sover. Men jeg lurer på om det er "bortkastet" å ta den på tidlig på kvelden. Liksom noen timer før man skal sove. Burde man helst ikke ta den på før rett før man skal sove liksom? Eller har det ikke så mye å si Anonymkode: b095c...5fd Hmm, det visste jeg ikke. Et kjapt google søk viste imidlertid dette: "Flere produsenter oppfordrer til å begynne å rense og pleie huden tidligere på kvelden, i stedet for rett før du skal legge deg. Når melatoninproduksjonener i gang, vil huden få mye ut av pleien og produktene får lenger virketid." 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå