Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor vanlig er det å få tilbud om lavere lønn enn hva man har i dag? Har fått et tilbud på 15.000 mindre enn min nåværende lønn. Bedriften vet hva jeg har i dag, så jeg ble egentlig litt skuffet. Trodde heller jeg skulle øke i lønn. 

Anonymkode: 1be4b...c4c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor vanlig er det å få tilbud om lavere lønn enn hva man har i dag? Har fått et tilbud på 15.000 mindre enn min nåværende lønn. Bedriften vet hva jeg har i dag, så jeg ble egentlig litt skuffet. Trodde heller jeg skulle øke i lønn. 

Er vel ingeting som tilsier at du skal øke i lønn. Er det ny jobb i samme bedrift?

Du må vurdere følgende:

er pengene viktigst?
gjør den nye jobben livet mitt bedre å leve?
bedre arbeidsmiljø/forhold?
du kan forhandle lønnen.

Det er så mye å tenke på i arbeidslivet, for min del halverte jeg lønner etter å ha vært drittlei i mange år. Nå jobber jeg deltid å elsker det! Aldri livet om jeg skal la pengene styre livet mitt igjen.

Anonymkode: b566a...4aa

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er vel ingeting som tilsier at du skal øke i lønn. Er det ny jobb i samme bedrift?

Du må vurdere følgende:

er pengene viktigst?
gjør den nye jobben livet mitt bedre å leve?
bedre arbeidsmiljø/forhold?
du kan forhandle lønnen.

Det er så mye å tenke på i arbeidslivet, for min del halverte jeg lønner etter å ha vært drittlei i mange år. Nå jobber jeg deltid å elsker det! Aldri livet om jeg skal la pengene styre livet mitt igjen.

Det er ny jobb i annen bedrift. Hvordan forhandler jeg den? Litt redd for at de trekker tilbudet.. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er ny jobb i annen bedrift. Hvordan forhandler jeg den? Litt redd for at de trekker tilbudet.. 

Da må du snakke med de såklart.

Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan sende dem spørsmålet (eller ringe) og si:"Er lønnstilbudet forhandlingsbart? Det er mindre enn jeg tjener pr i dag"

De fleste arbeidsgivere vet jo at man bytter som regel ikke jobb for å gå ned i lønn, men opp, eller i det minste det samme. Så de bør ikke bli overrasket over at du spør, i det minste.

Endret av Million
  • Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da må du snakke med de såklart.

Sa jeg ble litt skuffet. De svarte at det var det som var lønna de kunne tilby for stillingen. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sa jeg ble litt skuffet. De svarte at det var det som var lønna de kunne tilby for stillingen. 

Ok, da høres det jo ikke ut som om du vil gå noe særlig opp i lønn med det første heller, da...? 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, så da må jo du vurdere det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...