AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #1 Skrevet 26. februar 2019 Hva legger du i ordet? Er dette noe du kan bruke uten å nødvendigvis legge noe spesielt i det, eller er det forbeholdt de du anser som ordentlige og nære venner? Noen bruker venn om det andre kaller bekjente, hvor går din grense? Tenker du noe særlig over det når du omtaler noen som venn? Anonymkode: 34d9d...1c4
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #2 Skrevet 26. februar 2019 Jeg tror mange surrer litt med begrepet venn og bekjente. De som sier de har mange venner tar nok feil der, er nok som regel bekjentskap. Venn for meg er veldig nært, man forstår hverandre. Trenger ikke ringe eller svare på en sms heletiden. Når du først blir syk eller noe annet skjer så skal jeg love deg at du merker hvem som ikke er venn. Heldivis er jeg så selvstendig nå, over 40år. Trenger ikke masse venner, men liker å omgås mennesker. Men trenger ikke stemple noen som venn eller bekjent lenger. Tar det som det er. Anonymkode: 6fdfa...bb1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #3 Skrevet 26. februar 2019 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror mange surrer litt med begrepet venn og bekjente. De som sier de har mange venner tar nok feil der, er nok som regel bekjentskap. Venn for meg er veldig nært, man forstår hverandre. Trenger ikke ringe eller svare på en sms heletiden. Når du først blir syk eller noe annet skjer så skal jeg love deg at du merker hvem som ikke er venn. Heldivis er jeg så selvstendig nå, over 40år. Trenger ikke masse venner, men liker å omgås mennesker. Men trenger ikke stemple noen som venn eller bekjent lenger. Tar det som det er. Anonymkode: 6fdfa...bb1 Men det er nettopp dette. Folk bruker begrepene forskjellig. Ikke at jeg tror man går rundt og definerer og setter merkelapp på folk rundt seg hele tiden, men det finnes jo dem som anser det du og jeg tenker på som bekjent, som venn. At for dem er en venn enn du kjenner til og hilser på når du møter, du vet litt om personen og det holder. For de som er sånn. Da kan de jo ha mange venner, selv om kanskje ikke alle disse vil kalle personen "venn" tilbake. Anonymkode: 34d9d...1c4
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #4 Skrevet 26. februar 2019 Bruker ofte venn om folk jeg ser som bekjente. Mest bare for enkelhets skyld (letter å si) og noen ganger for å unngå å fornærme noen. Anonymkode: 387ec...e64
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #5 Skrevet 26. februar 2019 For meg er venner folk jeg henger med "på egenhånd". Bekjente er folk jeg treffe via andre. Jeg har nære venner og mindre nære venner. Anonymkode: ea5e5...215 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #6 Skrevet 26. februar 2019 Jeg bruker ordet venn om folk jeg kjenner, liker og har et forhold som strekker seg ut over å si hei på butikken. Altså folk jeg treffer innimellom, praten flyter lett osv. Trenger ikke være veldig nære for å være venner for min del, men man kjenne hverandre litt i hvertfall. Anonymkode: 08589...1cd
Ymra Skrevet 26. februar 2019 #7 Skrevet 26. februar 2019 Jeg har et vidt vennebegrep. For meg går kanskje grensen ved hvem jeg syntes det er naturlig å invitere på middag eller i en rund bursdag... Bekjente er mer folk jeg bare slår av en prat med i butikken, eller kanskje heller typisk "Facebook-venner". For meg er ikke skillet viktig. Selv om det ikke er så mange jeg ville ringt til midt på natten, eller jeg forteller absolutt alt til, er det helt greit for meg å se på folk jeg har det trivelig med som venner. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå