AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #1 Skrevet 26. februar 2019 Flere som går med en drøm om å bo på landet og leve av jorden slik som før i tiden? Drive gård eller småbruk som i gamle dager? Finnes det egne samfunn med små hus rundt et tun og senter med krydderurter, små dyr og hager? At vi har potetåker, krydderhager , gulrot og diverse som vi dyrker selv. Med sparsommelige midler? Hvor finner jeg dette hen ? Og ikke økolandsbyen i Hurudal for der er jo boligene flotte og store og i egentid . Anonymkode: d8e10...38c 7
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #2 Skrevet 26. februar 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Flere som går med en drøm om å bo på landet og leve av jorden slik som før i tiden? Drive gård eller småbruk som i gamle dager? Finnes det egne samfunn med små hus rundt et tun og senter med krydderurter, små dyr og hager? At vi har potetåker, krydderhager , gulrot og diverse som vi dyrker selv. Med sparsommelige midler? Hvor finner jeg dette hen ? Og ikke økolandsbyen i Hurudal for der er jo boligene flotte og store og i egentid . Anonymkode: d8e10...38c Du drømmer om tannverk, manglende legehjelp og muligheten for å sulte ihjel? Et hvilket som helst u-land vil duge, ts. Eventuelt størstedelen av det rurale USA. Anonymkode: fbf7f...e61 14
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #3 Skrevet 26. februar 2019 ja, hver dag. Mannen vil dessverre ikke Anonymkode: 06c87...9b3 4
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #4 Skrevet 26. februar 2019 Jeg har forresten undersökt og det finnes mange ulike communities rundt om i verden. Anonymkode: 06c87...9b3 3
Million Skrevet 26. februar 2019 #6 Skrevet 26. februar 2019 Som før i tiden? Skal du droppe strøm, telefon og internett, samt moderne klær og legetjenester? Hva skal du leve av? Du må jo ha klær og sko, penger til tannkrem, vaskemidler, medisiner og alt. 4
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #7 Skrevet 26. februar 2019 Du finner det som du nevner i en eco village. Anbefaler deg å kanskje planlegge deg et lengre besøk ved en av disse da det som oftest er en mulighet, også i utlandet. Så får du erfare hvordan hverdagen der er. Anonymkode: da278...fac 4
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #8 Skrevet 26. februar 2019 Ja, det virker så koselig! Anonymkode: 152a0...83b 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #9 Skrevet 26. februar 2019 Og hvorfor nevner folk lege? Hun ønsker å bo som før i tiden, og leve av jorden. Ikke dermed sagt at man sier fra seg både bil og leger.. Anonymkode: da278...fac 10
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #10 Skrevet 26. februar 2019 Akkurat nå, Million skrev: Som før i tiden? Skal du droppe strøm, telefon og internett, samt moderne klær og legetjenester? Hva skal du leve av? Du må jo ha klær og sko, penger til tannkrem, vaskemidler, medisiner og alt. Kan tenke meg ts mener ikke å kutte ut medisiner og slikt 😛 Det går an å bo sol i gamledager uten å kutte ut moderne teknologi, helsehjelp osv.. Men det klarte du ikke å tenke deg til tydligvis. Men nå vet du det Anonymkode: 152a0...83b 8
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #11 Skrevet 26. februar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du drømmer om tannverk, manglende legehjelp og muligheten for å sulte ihjel? Et hvilket som helst u-land vil duge, ts. Eventuelt størstedelen av det rurale USA. Anonymkode: fbf7f...e61 Hæh??? Jeg kan vel dyrke jorden og drive gårdsbruk som i gamle dager uten å droppe legebesøk ?? Kankje du burde lese hva jeg skriver først før du uttaler deg. Har aldri skrevet at jeg vil leve hele livet slik som i gamle dager, for det går da virkelig ikke an å skru tiden tilbake- Jeg sier bare at jeg vil forsøke å bo landlig, leve litt av naturen ved å dyrke egne grønnsaker og å bo i lite hus med lite ting. Ikke velte meg i luksus! 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: ja, hver dag. Mannen vil dessverre ikke Anonymkode: 06c87...9b3 Så synd at han ikke vil 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har forresten undersökt og det finnes mange ulike communities rundt om i verden. Anonymkode: 06c87...9b3 Jeg tenker her i Norge. Vet du om noen? De har jo kolonisamfunn, men da er det på Øysand og slike campinger og der kan man jo ikke bo hele året og ha adresse til desssverre 2 minutter siden, Million skrev: Som før i tiden? Skal du droppe strøm, telefon og internett, samt moderne klær og legetjenester? Hva skal du leve av? Du må jo ha klær og sko, penger til tannkrem, vaskemidler, medisiner og alt. Hallo, nå må dere virkelig jekke ned litt her. Det er forskjell på å drive gård og bo stusselig og dyrke egne grønnsaker enn å gå tilbake i tiden og mangle alt 😂 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det virker så koselig! Anonymkode: 152a0...83b Godt vi er flere. Kanskje lage vårt eget samfunn`? Anonymkode: d8e10...38c 8
Million Skrevet 26. februar 2019 #12 Skrevet 26. februar 2019 (endret) Du skriver jo i hovedinnleggets overskrift at du vil "bo slik som før i tiden". Da er det jo tydelig at det snakkes om å bo, leve hele livet som før i tiden. Ikke bare matdyrkingen. Endret 26. februar 2019 av Million 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #13 Skrevet 26. februar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og hvorfor nevner folk lege? Hun ønsker å bo som før i tiden, og leve av jorden. Ikke dermed sagt at man sier fra seg både bil og leger.. Anonymkode: da278...fac 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan tenke meg ts mener ikke å kutte ut medisiner og slikt 😛 Det går an å bo sol i gamledager uten å kutte ut moderne teknologi, helsehjelp osv.. Men det klarte du ikke å tenke deg til tydligvis. Men nå vet du det Anonymkode: 152a0...83b Nettopp. Folk tar jo helt av, bare for å provosere. 😂 Anonymkode: d8e10...38c 7
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #14 Skrevet 26. februar 2019 1 minutt siden, Million skrev: Nå vet jeg det? Fordi du har svart? Hva vet egentlig du hva trådstarter egentlig mener? Du har tenkt deg til noe, men det stemmer ikke nødvendigvis. Ja hun har vart rett pga hun klarer å lese. Og det klarer ikke du om du får innlegget mitt til å virke som om jeg skal tilbake til 1700 tallet! Anonymkode: d8e10...38c 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #15 Skrevet 26. februar 2019 1 minutt siden, Million skrev: Nå vet jeg det? Fordi du har svart? Hva vet egentlig du hva trådstarter egentlig mener? Du har tenkt deg til noe, men det stemmer ikke nødvendigvis. Når forklarte jo TS videre. Men hvis du leser ordentlig så tror jeg du også hadde forstått det du også. Bo slik som før i tiden. Ikke leve slik som før i tiden. Anonymkode: da278...fac 3
Million Skrevet 26. februar 2019 #16 Skrevet 26. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Når forklarte jo TS videre. Men hvis du leser ordentlig så tror jeg du også hadde forstått det du også. Bo slik som før i tiden. Ikke leve slik som før i tiden. Anonymkode: da278...fac Da var det klønete og dårlig formulert. Når noen vil BO som før i tiden, så regner man med alt. 3
SoWhat? Skrevet 26. februar 2019 #17 Skrevet 26. februar 2019 Det er gruppe(r) på Fb Ts. Søk opp "småbruk", "selvberging" ol. Er medlem på en av dem. Utrolig kult å leve sånn, men jeg har bare campingvogn på et bruk. Kunne aldri bodd sånn da jeg elsker "storbyen" ❤️ Men det er godt å være der i perioder! Søk opp. Flere som deg og som ønsker det samme. 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #18 Skrevet 26. februar 2019 3 minutter siden, Million skrev: Du skriver jo i hovedinnleggets overskrift at du vil "bo slik som før i tiden". Da er det jo tydelig at det snakkes om å bo, leve hele livet som før i tiden. Ikke bare matdyrkingen. Okey dette blir for dumt 😂 Bare klikk deg ut av tråden du nå. Om du bare skal bidra med negativitet kan du gå i negativitet tråden. Om den ikke finnes er du jo en av de perfekte kandidat for å opprette en slik tråd. Lykke til! Anonymkode: 152a0...83b 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #19 Skrevet 26. februar 2019 Meld deg på farmen så får du prøvd det ut. Anonymkode: 0e11f...9de
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #20 Skrevet 26. februar 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hæh??? Jeg kan vel dyrke jorden og drive gårdsbruk som i gamle dager uten å droppe legebesøk ?? Kankje du burde lese hva jeg skriver først før du uttaler deg. Har aldri skrevet at jeg vil leve hele livet slik som i gamle dager, for det går da virkelig ikke an å skru tiden tilbake- Jeg sier bare at jeg vil forsøke å bo landlig, leve litt av naturen ved å dyrke egne grønnsaker og å bo i lite hus med lite ting. Ikke velte meg i luksus! Så synd at han ikke vil Jeg tenker her i Norge. Vet du om noen? De har jo kolonisamfunn, men da er det på Øysand og slike campinger og der kan man jo ikke bo hele året og ha adresse til desssverre Hallo, nå må dere virkelig jekke ned litt her. Det er forskjell på å drive gård og bo stusselig og dyrke egne grønnsaker enn å gå tilbake i tiden og mangle alt 😂 Godt vi er flere. Kanskje lage vårt eget samfunn`? Anonymkode: d8e10...38c Jeg har ikke sjangs til å bo slik nå. Men litt senere i livet så ja takk! Du må holde oss oppdatert tilfelle du finner noe. Kommer etterhvert jeg 😄 Anonymkode: 152a0...83b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå