AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #1 Skrevet 26. februar 2019 Vi har et barn på 6. trinn som er faglig sterkt (men kun gjennomsnittlig i matematikk). H*n trives ikke i klassen pga. mobbing. Barnet har ingen spesielle utfordringer, men er litt sårbar, noe mobberne merker og utnytter. Vi har en internasjonal skole ikke langt fra oss, og nå har vi begynt å tenke på å flytte barnet dit. Men h*n begynner i 7. til høsten, og jeg er redd det blir hengende etter faglig? Det mestrer engelsk veldig bra, men sikkert ikke på nivå med elevene på den internasjonale. Erfaringer? Har fått en følelse av at det er mer disiplin og mindre mobbing i den internasjonale skolen, men vet ikke så mye om dette. Anonymkode: aa99a...e4f
atropos Skrevet 26. februar 2019 #2 Skrevet 26. februar 2019 Hva bytter du fra? Den internasjonale skolen her har et veldig høyt nivå og forventer mye av elevene ift elevarbeider og innsats. Jeg tror nok at et barn i 7.klasse kan få et lite sjokk over læringspresset.
Ironically_me Skrevet 26. februar 2019 #3 Skrevet 26. februar 2019 Om barnet ikke har venner på skolen, trenger dere ikke tenke på venner i området der dere bor? Venner har en tendens å følge skolekrets i den alderen, så det virker ikke som dere har mye å tape der. Når det gjelder det faglige, kan gode og trygge omgivelser ha mye å si, men det må nesten prøves ut. Har selv et større barn, som går i privatskole. Har i tillegg hatt et år på skole i utlandet. Er ikke faglig sterk, men gjør det sannsynlig bedre enn på ordinær skole.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #4 Skrevet 26. februar 2019 8 minutter siden, atropos skrev: Hva bytter du fra? Den internasjonale skolen her har et veldig høyt nivå og forventer mye av elevene ift elevarbeider og innsats. Jeg tror nok at et barn i 7.klasse kan få et lite sjokk over læringspresset. Barnet bytter fra offentlig skole. Er nå en av de sterkeste elevene i sin klasse, men ikke i matematikk. Er også redd for at det faglige presset kan bli stort. HI Anonymkode: aa99a...e4f
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #5 Skrevet 26. februar 2019 2 minutter siden, Ironically_me skrev: Om barnet ikke har venner på skolen, trenger dere ikke tenke på venner i området der dere bor? Venner har en tendens å følge skolekrets i den alderen, så det virker ikke som dere har mye å tape der. Når det gjelder det faglige, kan gode og trygge omgivelser ha mye å si, men det må nesten prøves ut. Har selv et større barn, som går i privatskole. Har i tillegg hatt et år på skole i utlandet. Er ikke faglig sterk, men gjør det sannsynlig bedre enn på ordinær skole. Den internasjonale skolen ligger i gåavstand fra hjemmet vårt, så det er jo positivt. HI Anonymkode: aa99a...e4f 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #6 Skrevet 26. februar 2019 I min erfaring var engelsken det letteste å mestre og forbedre. Selve arbeidsmengden og egeninnsatsen var nok et større sjokk, og jeg skal innrømme at det første året måtte jeg faktisk hjelpe til med leksene for å klare å få ferdig alt. Men vi snakket med skolen, barna våre fikk delta på undervisning i tiden før, og vi snakket mye om forandringene. Det gikk seg til i løpet av det andre året, og jeg har aldri angret. Anonymkode: cd5cd...93b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå