Gjest Gitte Skrevet 13. april 2005 #1 Del Skrevet 13. april 2005 syns det smaker litt merkelig og mamma mener det er bra med litt syltetøy på.... blir ikke hele vitsen med å spise det litt borte hvis jeg har syltetøy på? spiser for å spise sunnere såklart, og er vel veldig mye sukker i syltetøy? hmm.. noen som har noen forslag til hva jeg kan ha på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 13. april 2005 #2 Del Skrevet 13. april 2005 Du kan jo tine frosne bær og bare tilsette bittelitt sukker eller søtstoff? Det er sunnere enn syltetøy. Ellers kan du skjære opp frukt og tilsette? Men hvorfor pine deg selv til å spise noe du ikke liker? Jeg har litt av det samme selv, men synes Kesam er mye bedre enn cottage cheese, pga konsistensen. Livet er for kort for lidelse.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 13. april 2005 #3 Del Skrevet 13. april 2005 Henger meg på Lillith. Det finnes annen mat å spise enn cottage cheese for å gå ned i vekt, om du ikke liker det. Og større er sjansen for å sprekke om du sitter å dytter i deg noe du egentlig ikke liker Men til spørsmålet ditt; det finnes jo sukkerfritt syltetøy å få kjøpt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gitte Skrevet 13. april 2005 #4 Del Skrevet 13. april 2005 jo sant det... syns det smaker veldig rart nettopp pga konsistensen... står kesam i kjøleskapet her nå, kanskje det er en ide.. hvorfor må alt som er kjempesunt smake rart (?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 13. april 2005 #5 Del Skrevet 13. april 2005 Kesam er MYE bedre og smaker godt. Da tar du kesam og en dæsj fun light saft (ublanda) oppi. Det blir godt det Eller bland det med bær. Kesam vanilje med frukt og bær er også godt. Og til kos kan du se om du får tak i Ricotta (light). Det er omtrent det samme som cottage cheese, eller italiensk variant uten den syrlige smaken og klumpene. Ha litt i en bolle, litt kakao, vaniljeessens og litt søtningsstoff. Kosedessert i helga. Smaker som sjokoladepudding/fromasje.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gitte Skrevet 13. april 2005 #6 Del Skrevet 13. april 2005 Henger meg på Lillith. Det finnes annen mat å spise enn cottage cheese for å gå ned i vekt, om du ikke liker det. Og større er sjansen for å sprekke om du sitter å dytter i deg noe du egentlig ikke liker Men til spørsmålet ditt; det finnes jo sukkerfritt syltetøy å få kjøpt. da spiser jeg jo bare enda mindre hehe.. spiser rug sprø til frokost nå, syltynt rugknekkebrød. smaker herlig med litt mager smøreost og litt druer på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 13. april 2005 #7 Del Skrevet 13. april 2005 Kesam har også masse proteiner, og selv om det er litt mer fett i den, vil jeg ikke tro at det gjør det store utslaget. Du skal jo faktisk leve med valget også. Cottage cheese og syltetøy er ganske godt på pannekaker, men da forsvinner sunnhetseffekten helt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gitte Skrevet 13. april 2005 #8 Del Skrevet 13. april 2005 Kesam er MYE bedre og smaker godt. Da tar du kesam og en dæsj fun light saft (ublanda) oppi. Det blir godt det Eller bland det med bær. Kesam vanilje med frukt og bær er også godt. Og til kos kan du se om du får tak i Ricotta (light). Det er omtrent det samme som cottage cheese, eller italiensk variant uten den syrlige smaken og klumpene. Ha litt i en bolle, litt kakao, vaniljeessens og litt søtningsstoff. Kosedessert i helga. Smaker som sjokoladepudding/fromasje.. det der hørtes faktisk veldig godt ut... hvor får jeg tak i ricotta? om det smaker godt er det jo en kjempeerstatning for film-godteriet på lørdagskvelden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trudi Skrevet 13. april 2005 #9 Del Skrevet 13. april 2005 Cottage cheese blir også bedre om du slenger på noen agurkskiver eller paprikaskiver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polluela Skrevet 13. april 2005 #10 Del Skrevet 13. april 2005 Har hørt det er godt å blande fruktose i. Og selvfølgelig sukkerfritt syltetøy som noen sa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 13. april 2005 #11 Del Skrevet 13. april 2005 det der hørtes faktisk veldig godt ut... hvor får jeg tak i ricotta? om det smaker godt er det jo en kjempeerstatning for film-godteriet på lørdagskvelden... Meny har Ricotta ihvertfall her i byen. Italienske spesialforetninger om det finnes noen har ihvertfall eller butikker med godt osteutvalg. Finnes flere varianter hva fettinnhold angår, men mye proteiner og mye bedre enn godis. Prøvde det samme med cottage cheese og det ble forferdelig. Ikke gjør det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gitte Skrevet 14. april 2005 #12 Del Skrevet 14. april 2005 får ta meg en tur på meny jeg da =) takk for mange svar og ideer forresten :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 14. april 2005 #13 Del Skrevet 14. april 2005 ååå! Cottage Cheese! Nam!!! Strø på litt Maldon-Salt og ta på paprikaskiver! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
floyel Skrevet 14. april 2005 #14 Del Skrevet 14. april 2005 Før likte jeg heller ikke cottage cheese, men nå har jeg funnet bruksområder. CC er nydelig med karse på. Som en enkel og kjapp middagsrett kan man koke litt pasta, og så røre inn noen ss cc og finklippet karse. Andre bruksområder er: - Ha noen ss cottage cheese i en skål. Skjær en appelsin i fileter over skåla, og tilsett en ss honning. Nydelig dessert. - Bytt ut 2/3 av smørmengden i en paideig med cc. Gir sprøere og lettere bunn. - I stedet for fløte i paifyll til quice, press cottage cheesen gjennom en sikt. Dette kan også brukes til pastasaus. mvh Fløyel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 14. april 2005 #15 Del Skrevet 14. april 2005 hvorfor må alt som er kjempesunt smake rart (?) Jeg synes da ikke at alt som er sunt smaker rart. Tenk på alt som er sunt da! Det er jo MASSE å velge i, og du behøver ikke å tvinge i deg verken Cottage Cheese eller andre ting du ikke liker. Som sagt er det MYE som er sunt, så velg noe du synes er godt i stedet. Cottage Cheese spiser jeg gjerne på knekkebrød med tomatskiver og salt og pepper på. Evt. med kyllingpålegg el. Veldig godt synes jeg da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå