lemoncake Skrevet 26. februar 2019 #1 Skrevet 26. februar 2019 Bruker dere slik sølvrens som kjøpes hos blant annet Gullsmed o.l eller har dere en annen metode for dette formål? 😄
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #2 Skrevet 26. februar 2019 2 minutter siden, Jolen77 skrev: Bruker dere slik sølvrens som kjøpes hos blant annet Gullsmed o.l eller har dere en annen metode for dette formål? 😄 Vil du at smykkene dine skal vare så bruker du produkter beregnet på sølv til puss og renhold. Sølvet ligger utenpå annen legering. Pusser du med for sterke midler eller for lenge så forsvinner hele sølvet. Anonymkode: 53fae...864
boblevann Skrevet 26. februar 2019 #3 Skrevet 26. februar 2019 Har en liten boks med en væske oppi beregnet på sølvpuss. Man legger smykkene oppi boksen med væske, lar dem ligge der noen sekunder og så skyller av med vann = svært effektivt og skinnende blanke smykker Husker ikke hva det heter, men er kjøpt hos gullsmed. Liker den fordi man slipper å gnu og gnikke, i tillegg rengjør væsken inni alle krinker og kroker.
lemoncake Skrevet 26. februar 2019 Forfatter #4 Skrevet 26. februar 2019 1 minutt siden, boblevann skrev: Har en liten boks med en væske oppi beregnet på sølvpuss. Man legger smykkene oppi boksen med væske, lar dem ligge der noen sekunder og så skyller av med vann = svært effektivt og skinnende blanke smykker Husker ikke hva det heter, men er kjøpt hos gullsmed. Liker den fordi man slipper å gnu og gnikke, i tillegg rengjør væsken inni alle krinker og kroker. Dette vet jeg om. Men synes å huske at en måtte ha forskjellige sølvrens hvis sølv hadde steiner eller diamanter på. Jeg har litt av hvert sølv og synes det blir dyrt å kjøpe flere bokser. Derfor lurte jeg på om noen hadde andre gode metoder for rens.
boblevann Skrevet 26. februar 2019 #5 Skrevet 26. februar 2019 1 minutt siden, Jolen77 skrev: Dette vet jeg om. Men synes å huske at en måtte ha forskjellige sølvrens hvis sølv hadde steiner eller diamanter på. Jeg har litt av hvert sølv og synes det blir dyrt å kjøpe flere bokser. Derfor lurte jeg på om noen hadde andre gode metoder for rens. Jeg bruker den samme, står ikke noe om stein/ikke stein på den - har gått helt fint med alle mine
lemoncake Skrevet 26. februar 2019 Forfatter #6 Skrevet 26. februar 2019 Akkurat nå, boblevann skrev: Jeg bruker den samme, står ikke noe om stein/ikke stein på den - har gått helt fint med alle mine Sikkert bare noe de sier på gullsmeden for å få mer salg 😄
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #7 Skrevet 26. februar 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Vil du at smykkene dine skal vare så bruker du produkter beregnet på sølv til puss og renhold. Sølvet ligger utenpå annen legering. Pusser du med for sterke midler eller for lenge så forsvinner hele sølvet. Anonymkode: 53fae...864 Ikke hvis det er ekte sølv, stemplet med 925 eller 830. Da er det sølv tvers igjennom. Anonymkode: c94c8...d43
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå