Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg går 2. året på lærerstudiet men har funnet ut at jeg heller vil bli logoped. Jeg er litt usikker på hva som er best å gjøre. Fullføre de 5 årene på lærerutdanningen og så søke på master i logopedi? Eller starte på en bachelor som dekker opptakskravene for master i logopedi ? Vil helst slippe å ta to mastere, det må jeg hvis jeg først skal bli lærer og deretter logoped....Noen innspill?

Anonymkode: 32f80...ecd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan komme inn på Nord universitet etter du har fullført bachelor på lærerstudiet, for den dekker opptakskravene. Du søker bare overgang.

Anonymkode: d8abf...0de

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan komme inn på Nord universitet etter du har fullført bachelor på lærerstudiet, for den dekker opptakskravene. Du søker bare overgang.

Takk for svar:)

Skrevet

Sånn er det ved flere institusjoner! Hvis du fullfører så og så mange år (varierer), så kan du søke deg inn på master. Sjekk skolen du har lyst til å gå på! 

Anonymkode: d8ef5...bb2

Skrevet

Obs. Får du i det hele tatt bachelor? Jeg går integrert lektorutdanning og vi får ikke bachelor 

Anonymkode: 7e923...3df

Skrevet

Du fullfører de tre første årene og skriver bacheloroppgaven, så søker du opptak på master i logopedi.

Anonymkode: 61c53...157

• Liker 1
Skrevet

Noen som vet om det er vanskelig å komme inn på dette masterprogrammet i Bodø?

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg er i samme situasjone som deg! Jeg fullfører 3.studieår nå til sommern og er super usikker på hva jeg skal gjøre. Synes logopedi virker interessant men jeg aner jo ikke egentlig hvordan den jobb hverdagen er. Så er redd for å hoppe av mitt studie også angre etterpå :(

Anonymkode: ddbf4...c4c

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil dere bli logoped? 

Vil dere jobbe med barn eller voksne. 

Anonymkode: 9105b...b12

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vil dere bli logoped? 

Vil dere jobbe med barn eller voksne. 

Anonymkode: 9105b...b12

Synes det virker som en spennende og meningsfylt jobb. Tror jeg vil trives bedre i en jobb der jeg konsentrerer meg om ett barn om gangen framfor store grupper.  Er åpen for å jobbe med både barn og voksne.

• 4 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 26.2.2019 den 12.14, AnonymBruker skrev:

Siden dere har avlagt 3 år av lærerstudiet, får dere undervisningskompetanse i tillegg da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...