Gå til innhold

Glansemiddel i oppvaskmaskinen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppvaskmaskiner har to luker eller rom for å fylle på ting. Det ene er vaskepulveret eller tablettene, det andre er til glansemiddel.

Nå er det vinter og vår siden jeg har fylt på noe i glansemiddel-rommet i maskinen, og jeg merker egentlig ikke noe negativt til det. Synes det går helt fint å droppe det. Glassene er blanke og fine uten glansemiddel de, og tørr er oppvasken også når jeg tar den ut. Det står at glansemiddel gjør at oppvasken tørker hurtigere, men så dårlig tid har jeg ikke, så den står til den er tørr. Eneste som har vanndråper på seg i blant er plastikkboller og teflonbelegg. Det er jo bare å tørke vekk med en tørr klut før man setter det på plass.

Bruker du glansemiddel i oppvaskmaskinen? Hvis ja, hvorfor? Og hvis nei, hvorfor ikke?

Anonymkode: 94854...173

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det har jeg aldri brukt.

Skrevet

Aldri brukt. 

Anonymkode: 5e0cb...555

Skrevet

Nei, men bruker alt i ett-tabletter, da trengs det ikke. 

Anonymkode: f630b...e99

Skrevet

Nei. bruker pulver og det går fint.

Skrevet

Jeg synes oppvasken blir «gnissete» uten så ja, jeg bruker glansemiddel. Fyller på nå og da. Bruker pulver.

Anonymkode: 8bf14...bd8

• Liker 1
Skrevet

Bruker ikke, aldri brukt, tror det er bortkastet penger. Men heler eddik oppi den, av og til. 

Anonymkode: c91bc...d67

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oppvaskmaskiner har to luker eller rom for å fylle på ting. Det ene er vaskepulveret eller tablettene, det andre er til glansemiddel.

Nå er det vinter og vår siden jeg har fylt på noe i glansemiddel-rommet i maskinen, og jeg merker egentlig ikke noe negativt til det. Synes det går helt fint å droppe det. Glassene er blanke og fine uten glansemiddel de, og tørr er oppvasken også når jeg tar den ut. Det står at glansemiddel gjør at oppvasken tørker hurtigere, men så dårlig tid har jeg ikke, så den står til den er tørr. Eneste som har vanndråper på seg i blant er plastikkboller og teflonbelegg. Det er jo bare å tørke vekk med en tørr klut før man setter det på plass.

Bruker du glansemiddel i oppvaskmaskinen? Hvis ja, hvorfor? Og hvis nei, hvorfor ikke?

Anonymkode: 94854...173

Bruker både glansemiddel og salt i oppvaskmaskinen, og pulver ikke tabletter. Tablettene inneholder både vask og skyllemiddel.

Anonymkode: 2da7e...f4f

• Liker 1
Skrevet

Tablettene inneholder begge deler, men jeg bruker pulver da det har bedre effekt. Syns også glansemiddel har en funksjon, så bruker det og.

Anonymkode: df9e0...de8

• Liker 1
Skrevet

Bruker glansemiddel, det hjelper oppvasken å tørke raskere inni maskinen, også gir det åpenbart bedre glans til glass o.l. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...