AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #1 Skrevet 26. februar 2019 Oppvaskmaskiner har to luker eller rom for å fylle på ting. Det ene er vaskepulveret eller tablettene, det andre er til glansemiddel. Nå er det vinter og vår siden jeg har fylt på noe i glansemiddel-rommet i maskinen, og jeg merker egentlig ikke noe negativt til det. Synes det går helt fint å droppe det. Glassene er blanke og fine uten glansemiddel de, og tørr er oppvasken også når jeg tar den ut. Det står at glansemiddel gjør at oppvasken tørker hurtigere, men så dårlig tid har jeg ikke, så den står til den er tørr. Eneste som har vanndråper på seg i blant er plastikkboller og teflonbelegg. Det er jo bare å tørke vekk med en tørr klut før man setter det på plass. Bruker du glansemiddel i oppvaskmaskinen? Hvis ja, hvorfor? Og hvis nei, hvorfor ikke? Anonymkode: 94854...173
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #3 Skrevet 26. februar 2019 Aldri brukt. Anonymkode: 5e0cb...555
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #4 Skrevet 26. februar 2019 Nei, men bruker alt i ett-tabletter, da trengs det ikke. Anonymkode: f630b...e99
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #6 Skrevet 26. februar 2019 Jeg synes oppvasken blir «gnissete» uten så ja, jeg bruker glansemiddel. Fyller på nå og da. Bruker pulver. Anonymkode: 8bf14...bd8 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #7 Skrevet 26. februar 2019 Bruker ikke, aldri brukt, tror det er bortkastet penger. Men heler eddik oppi den, av og til. Anonymkode: c91bc...d67
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #8 Skrevet 26. februar 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Oppvaskmaskiner har to luker eller rom for å fylle på ting. Det ene er vaskepulveret eller tablettene, det andre er til glansemiddel. Nå er det vinter og vår siden jeg har fylt på noe i glansemiddel-rommet i maskinen, og jeg merker egentlig ikke noe negativt til det. Synes det går helt fint å droppe det. Glassene er blanke og fine uten glansemiddel de, og tørr er oppvasken også når jeg tar den ut. Det står at glansemiddel gjør at oppvasken tørker hurtigere, men så dårlig tid har jeg ikke, så den står til den er tørr. Eneste som har vanndråper på seg i blant er plastikkboller og teflonbelegg. Det er jo bare å tørke vekk med en tørr klut før man setter det på plass. Bruker du glansemiddel i oppvaskmaskinen? Hvis ja, hvorfor? Og hvis nei, hvorfor ikke? Anonymkode: 94854...173 Bruker både glansemiddel og salt i oppvaskmaskinen, og pulver ikke tabletter. Tablettene inneholder både vask og skyllemiddel. Anonymkode: 2da7e...f4f 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #9 Skrevet 26. februar 2019 Tablettene inneholder begge deler, men jeg bruker pulver da det har bedre effekt. Syns også glansemiddel har en funksjon, så bruker det og. Anonymkode: df9e0...de8 1
Nerine_ Skrevet 26. februar 2019 #10 Skrevet 26. februar 2019 Bruker glansemiddel, det hjelper oppvasken å tørke raskere inni maskinen, også gir det åpenbart bedre glans til glass o.l. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå