Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

NRK Dagsnytt har i dag følgende hovedoppslag:

Et av selskapene til eiendomskongen Olav Thon sparker dørvaktene på et av utestedene sine fordi de har feil hudfarge.

Vaktselskapet ved utestedet Scotsman i Oslo har fått beskjed om at det minner om et asylmottak i døra, og at det ser ut som om "Ali Baba" driver stedet.

I et lydopptak begrunner bestyreren i Thon-selskapet Resthon AS, Jan Erik Schultz, oppsigelsen med at det er for få nordmenn i døra på Scotsman, og at det ser ut som et asylmottak.

Schultz sier at det ikke er hans synspunkter, men at de kommer fra høyere hold.

Se

http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/4660121.html

En styggere diskrimineringssak skal en vel lete lenge etter ... ?

med hilsen

Ivar Johansen

http://ivajoha.home.online.no

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Tror ikke det skal være så jævlig vanskelig, bare man venter til man får høre mer av historien enn hva mediene har gitt oss.

Og hva er diskriminerende ved å ville ha flere lyse i døra?

Er du for et samfunn hvor mørkhudete primært har de dårligste jobbene innen vakthold og renhold?

Skrevet
Tror ikke det skal være så jævlig vanskelig, bare man venter til man får høre mer av historien enn hva mediene har gitt oss.

Og hva er diskriminerende ved å ville ha flere lyse i døra?

Er du for et samfunn hvor mørkhudete primært har de dårligste jobbene innen vakthold og renhold?

Jeg er for et samfunn hvor "mørkhudede" skal bli bedømt ut fra deres kunnskap/kvalifikasjoner og ikke ut fra hudfarge. Og de som f.eks. ønsker å jobbe med vakthold skal få mulighet til det, hvis kvalifisert og bedømt på ellers like vilkår med andre søkere.

Gjest Litjmæ
Skrevet

Helt utrolig. Fryktelig synd at det begynner å bli så mye sånt i Norge. Det får meg til å ikke ville flytte hjem igjen. Folk som kommer med denne typen uttalelser hadde hatt godt av et opphold utenlands ...

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Hyggelig syn du har på vakter og renholdere.

Skrevet
Jeg er for et samfunn hvor "mørkhudede" skal bli bedømt ut fra deres kunnskap/kvalifikasjoner og ikke ut fra hudfarge. Og de som f.eks. ønsker å jobbe med vakthold skal få mulighet til det, hvis kvalifisert og bedømt på ellers like vilkår med andre søkere.

Kunne ikke sagt det bedre selv

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg er for et samfunn hvor "mørkhudede" skal bli bedømt ut fra deres kunnskap/kvalifikasjoner og ikke ut fra hudfarge. Og de som f.eks. ønsker å jobbe med vakthold skal få mulighet til det' date=' hvis kvalifisert og bedømt på ellers like vilkår med andre søkere.[/quote']

Så jeg regner med at du ikke er for kvoteringer og annet, men at det er utelukkende kvalifikasjoner og kunnskap som teller?

Gjest Anonymous
Skrevet

Hyggelig syn du har på vakter og renholdere.

Hyggelig syn du har på mørkhudete hvis du ikke finner det bemerknigsverdig at det er overvekt av dem i slike yrker, og andre lavtlønnsyrker.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Hyggelig syn du har på mørkhudete hvis du ikke finner det bemerknigsverdig at det er overvekt av dem i slike yrker, og andre lavtlønnsyrker.

Har jeg sagt noe om mitt syn på mørkhudede? Bare skjønner ikke hvorfor man skal rakke ned på folk som har renholds- og vaktyrker ved å kalle det for "dårlige" jobber.

Gjest Anonymous
Skrevet

Har jeg sagt noe om mitt syn på mørkhudede? Bare skjønner ikke hvorfor man skal rakke ned på folk som har renholds- og vaktyrker ved å kalle det for "dårlige" jobber.

Ok. Det er kremjobber, og det norske samfunn viser at de setter så stor pris på sine ny landsmenn, at de gir disse jobbene til dem som en velkomstpakke!

Sånn, nå er det ingen som ser på slike jobber som lavstatus. Nå vil etniske nordmenn løpe mann av huse for å få seg slike jobber.

Artigere å foholde seg til drømmer enn virkeligeheten.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Ja, alt er det norsk samfunnet sin skyld bla bla bla. Forutsetning 1 for å få en høyere stilling: Kunne det norske språket bra både skriftilig og muntlig , 2 ha en høyere utdannelse. Påstår du at de fleste innvandrere som jobber i renholdsyrkene oppfyller begge kravene?

Skrevet

Jeg ønsker meg en by hvor kvotering skal bli overflødig, fordi jobbsøkere ikke blir sjaltet ut til jobbintervju fordi navnet kan tyde på en bestemt bakgrunn og at de blir vurdert ut fra deres reelle kompetanse. I en del sammenhenger kan bakgrunnen til mange av disse være en tilleggskompetanse i seg selv.

Gjest mcsquare
Skrevet

Mange mennesker med mørk hudfarge har problemer med å finne jobb. Mange tar det de kan få, ære være dem for det.

Men hva mener egentlig JE-Schultzen:

passer de med mørk hud best på sosialkontoret? Er det der han vil ha dem?

Skrevet

Jeg jobber i et vaktselskap, og her har vi mange med en annen kulturell bakgrunn, og en annen hudfarge. Dette har ikke vært noe som helst problem. Disse menneskene gjør en like god jobb som det vi "bleikansikter" gjør. Og det er mye bedre å ha innvandrere, uansett hvor de måtte komme fra, i arbeid enn å ha dem hjemmegående og på sosialen.

Gjest Anonymous
Skrevet
Og det er mye bedre å ha innvandrere' date=' uansett hvor de måtte komme fra, i arbeid enn å ha dem hjemmegående og på sosialen.[/quote']

Hva med andre, da?

Skrevet

Lo godt av den ali baba uttalelsen. Snakk om å drite seg ut. Hørtes nesten som noe han bæssfar kunne lirt av seg.

Blir artig å høre hvordan de skal bortforklare dette.

Skrevet

Selvsagt de andre også, men det var ikke de som var til debatt nå, var det vel?

Gjest Anonymous
Skrevet
Helt utrolig. Fryktelig synd at det begynner å bli så mye sånt i Norge.

Nå må du ikke generalisere. Bevis at det er mye av slikt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Nå må du ikke generalisere. Bevis at det er mye av slikt.

Det er visstnok tillatt å generalisere den veien.

Gjest Anonymous
Skrevet

kvotering er galt. De burde ikke kvotere inn nordmenn bare for å få et mangfold.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...