Gå til innhold

Hva slags hudtype er jeg?

Anbefalte innlegg

Gjest Butterflygirl
Skrevet

I flere år har jeg trodd at jeg har fet hud. Nå begynner jeg å bli litt usikker. Dumt spørsmål, skal man kjenne på huden etter at man har tatt på seg krem eller før?

:oops:

Går jeg uten krem, så er huden tørr de første timene. Tørrest er det over leppa og på haka og litt på kinnene. Men så blir den ok. LItt fet på t-sonen, som f.eks, tinninge, panna, nesa og litt på haka.

Noen som har peil?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg vil tippe at du har en fuktfattig blandingshud. Dvs at huden din trenger mer fukt og fett i kinnene enn i T-sonen. Sannsynligvis trenger du en krem som inneholder LITT fett (altså ikke en helt fettfri krem for fet hud).

Skrevet

Høres nesten ut som du har blandingshud..

Gjest hjalmarlover
Skrevet

Vil også tippe at du har blandingshud....

Eller fet underhud med tørr overhud?! Som Lilith skrev over bør du sørge for å få nok fukt(det er jo viktig uansett hvilken hudtype du har),men uten for mye fett som gir deg enda fetere hud der du har tedenser til det...

Pass også på hvordan sminke du bruker(om du gjør det...)Velg en foundation for blandingshud,slik at du tilfredsstiller både den tørre og fete huden- og resulatetet vil også se bedre ut.

Et liter tips: Glycare lotion fra MD Formulation funker bra både på tørr og fet hud. Før hadde jeg selv tørre kinn og nokså fet/uren hake og panne- da ble min redning glykose lotion. Den fjerner døde hudceller som gjør at du får tørr,gusten hud og evt tilstoppede porer.

Vet ikke om dette er noe for deg....

Gjest Butterflygirl
Skrevet

Bruker ikke foundation eller noe sånt. Kun blush med tanke på kinnområdet. Har ikke noen erfaring med md formulations. Nå bruker jeg Clinique sin dramatically different moisturizing lotion. Bruker også dermalogicas ultracalming cleanser. Tenker å kjøpe meg en skrubbe krem, den fra dermalogica, er det å anbefale? Har også tenkt å prøve ut en krem fra dermalogica, men er litt usikker på om active moist er noe for meg? :roll:

Gjest hjalmer
Skrevet

Ja,skrubb fra Dermalogica er absolutt og anbefale.

Både skin prep skrub og daily microfoliant er bra. Selv bruker jeg nå Kanebo Silk Peeling Powder og den funker kjempe bra!!!Og er drøy,så jeg suns jeg får mer igjenn for pengene ved å kjøpe den iforhold til dermalogica!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...