Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg jobber via et bemanningsbyrå og som vikar blir jeg sendt hit og dit ettersom folk er syke. Jeg liker en fysisk jobb og har ingenting i mot det jeg holder på med tross det ikke er drømmejobben. Har en 20% fast stilling i bunn med mulighet for mer. Jeg er takknemlig for muligheten og glad for den. Men jeg føler at usikkerheten med ustabil inntekt og tanken på nav i forhold til livsopphold og stille perioder med oppdrag stresser meg. En annen ting er om jeg kommer over kunder som skal hevde seg over meg og gir meg følelsen av at jeg er dum. Burde jeg ta det opp direkte med de det gjelder med risiko for å ikke få oppdrag der igjen eller bli frosset ut? Evt ta det opp med konsulent i bemanningsfirma jeg jobber i? jeg kjenner også på å videreutvikle meg.

Sliter samtidig med sosial angst og går i privat behandling samt noe fastlege.

Anonymkode: 9fde7...7de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva konkret er det du vil ta opp?

Om du ønsker andre typer jobber bør du ta det med bemanningsbyrået, det samme gjelder høyere stillingsprosent. Det er ikke dermed sagt at de har noe annet å tilby deg. Du må fortsette å søke andre jobber selv. 

Hva angår hvordan kunder oppfører seg (er du selger?) tror jeg ikke dette er noe å ta opp med noen. Hvordan skal andre gjøre noe med kunders oppførsel? Du får heller jobbe med selvtillit på egen kompetanse og overse idiotisk oppførsel.

Anonymkode: 1eb87...f75

Skrevet

Å overse idiotisk oppførsel er noe å jobbe med ja. Tenker på om det er greit å si ifra om noe ubehagelig til vedkommende, evt om det er greit å si ifra til konsulent at man ikke ønsker å være akkurat der.

Anonymkode: 9fde7...7de

Skrevet

Du velger selv hvilke oppdrag du vil ta, så om denne arbeidsplassen ikke er noe for deg sier du det. Ha i bakhodet at man ikke er den som kan velge på øverste hylle som innleid vikar. 

Mitt tips er at du heller søker fast jobb på egenhånd.

Anonymkode: 1eb87...f75

• Liker 1
Skrevet

Som vikar er man dessverre nederst på rangstigen og må forvente et arbeidsliv der man ikke sier noe, ser ned og gjør jobben sin. Uansett hva. AML og anstendige kår vil dessverre ikke gjelde for vikarer i praksis. 

Anonymkode: 7f374...908

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...