Gå til innhold

Hvordan knuse passiv aggressive personer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De bruker et passivt aggressivt kroppsspråk og harde ord for å skremme. Hvem er disse menneskene? Jeg som leser mye ut av folk, blir veldig påvirket av slik oppførsel. For jeg er en varm og positiv person, som ikke pakker inn ord. Jeg sier ting som de er men uten å trampe noen på tærne. 

Noen som har erfaring med slike mennesker, og som vet hva som effektivt kan sette dem på plass?

Anonymkode: 2b69f...c49

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må vel gjøre det passivt da...

Anonymkode: d1203...838

Skrevet

Du er en varm person som ønsker å knuse? Nei - du er også passiv aggresiv.

Anonymkode: 39ff3...598

• Liker 14
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg som leser mye ut av folk

Slutt med det - dette foregår bare oppe i ditt eget hode og er ikke pålitelig.
Hold deg til det som bevislig er sagt og gjort, og la det bli med det.

Anonymkode: 4d292...86f

• Liker 3
Skrevet

Jeg er nok dessverre passiv aggressiv, men jeg bruker ikke et aggressivt kroppsspråk, ei kommer jeg heller med trusler. Dette er direkte aggressivitet. Passiv aggressivitet er noe annet. Jeg går til psykolog, så det er sagt. Jeg ser mer og mer ned på folk, fordi jeg selv ikke føler jeg får til en dritt, har negynt å se ned på mine foreldre også. Det jeg sliter med er at jeg mobber folk i hodet mitt, uten å si det. Jeg setter på meg et smil, jeg vil jo ikke være ufin mot folk. Men nå har jeg begynt å ha angst for hva jeg har sagt, etter jeg har vært blandt folk. Jeg blir så sint at jeg nesten ikke klarer å holde kjeft om ting lenger. Kanskje det er en "bivirkning" av at jeg ble mobbet gjennom hele ungdomsskolen og videregående, litt på folkehøgskolen. Av både lærere og elever, og de ignorerte meg bokstavelig talt. Knuse en passiv aggressiv person? Det klarer vi fint selv. Det er vi som bryter ned oss selv, og andre dersom de er lett påvirkelige og vi vet hvor vi har dem. Nei det beste du kan gjøre er å forholde deg rolig og normalt, og la psykologen ta seg av resten. 

Anonymkode: 53691...940

Skrevet
På 26.2.2019 den 4.01, AnonymBruker skrev:

Slutt med det - dette foregår bare oppe i ditt eget hode og er ikke pålitelig.
Hold deg til det som bevislig er sagt og gjort, og la det bli med det.

Anonymkode: 4d292...86f

Enig. Folk som tror de vet "alt" om andre og hva de tenker og føler, fordi de "leser" folk.

Anonymkode: abb78...963

• Liker 3
Skrevet

"Humor" = latterliggjøring av oppførselsen deres. 

Anonymkode: 0a2b6...cf3

Skrevet (endret)

Å ville knuse noen var da veldig voldsomt av en selverklært varm og positiv person.

Vet ikke nøyaktig hva du sikter til, men folk som kommer med kamuflerte frekkheter kan du sette litt på plass ved å reagere på det med å vise at du skjønner akkurat hva de mente og være litt rett frem på det, si at oi, det var da harde ord, hvor kom det fra, hva mente du med det, du er tydeligvis ikke helt fornøyd med dette eller hva som nå måtte passe situasjonen. 

Jeg kan være passiv aggressiv selv (det kan vi vel alle iblant) og det er egentlig jævlig pinlig å bli tatt i det 😅

Endret av Cuntzilla
  • Liker 1
Skrevet

Trenger du hjelp til å takle disse menneskene?

Det du skriver om i HI passer ikke med at du ønsker å «knuse» disse menneskene. Du er kanskje ikke så varm og positiv som du tenker? 

Skrevet

Du er da ikke noe snill som vil knuse andre. Jeg er passiv aggressiv. Det kommer av at jeg er nevrotisk og er vant til å bli overkjørt eller at folk ikke hører hva jeg sier. Så er sint allerede før jeg har spurt. Det blir et slags forsvar. Ble også mye mobbet som yngre. Kan lett si ting passiv aggressivt eller komme med stikk. Prøver å være det bevisst men det er jaggu ikke lett. 

Anonymkode: 0852d...67d

Skrevet

Du tar alt for alvorlig når du sier du vil knuse passiv aggressivitet, hvorfor oppfører du deg egentlig sånn?

Gjest ThotSlayer
Skrevet

Hva med å bare ignorere disse menneskene og fokusere energien din på andre ting som gir deg glede?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...