AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #1 Skrevet 26. februar 2019 Håper noen med erfaring kan svare, da jeg synes denne situasjonen er fryktelig vanskelig. Barnefar har giftet seg og flyttet tilbake til sitt hjemland. Han er Norsk statsborger, og ikke tatt utflytting til hjemlandet. De siste 4-5 år kun hatt sporadisk kontakt. Aldri hatt den kontrakten han fikk gjennom retten. De siste 2 årene ikke hatt datter på besøk i det hele tatt. Han har ofte lovet henne at hun skulle få komme på besøk f.eks til påsken, jul osv, men så hører vi ikke noe mer fra han. Alltid hans rett som gjelder, når det passer han. Tidligere har barnefar utøvd vold, truet med kidnapping /forsøkt. Forsøkt utøvd voldtekt foran vår datter osv. Det har vært en lang histore, og tatt oss (meg og mine tidligere barn) lang tid å komme over. Min datter som har vært skånet fra å vite om alt hennes far har gjort, ønsker ikke ta stilling til om hun vil besøke sin far nå. Hun har ikke trivdes de ganger hun har vært hos han tidligere. Nå ønsker far at datter skal komme på besøk. Jeg er engestelig for at han pønsker på noe, da enkelte ting tyder på det, og selvfølgelig nektet jeg han dette. Jeg tapte forrige runde i retten, til tross for mange bevis på det han tidligere har gjort. Meldinger på drapstrusler osv. Er forberedt på ny runde i retten, men har jeg noen sjans? Er det bare for barnefar å kreve samvær med vår felles datter, når han tidligere ikke har hatt henne når han skulle? har han mulighet for fri rettshjelp? Anonymkode: a6153...b73
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #2 Skrevet 26. februar 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håper noen med erfaring kan svare, da jeg synes denne situasjonen er fryktelig vanskelig. Barnefar har giftet seg og flyttet tilbake til sitt hjemland. Han er Norsk statsborger, og ikke tatt utflytting til hjemlandet. De siste 4-5 år kun hatt sporadisk kontakt. Aldri hatt den kontrakten han fikk gjennom retten. De siste 2 årene ikke hatt datter på besøk i det hele tatt. Han har ofte lovet henne at hun skulle få komme på besøk f.eks til påsken, jul osv, men så hører vi ikke noe mer fra han. Alltid hans rett som gjelder, når det passer han. Tidligere har barnefar utøvd vold, truet med kidnapping /forsøkt. Forsøkt utøvd voldtekt foran vår datter osv. Det har vært en lang histore, og tatt oss (meg og mine tidligere barn) lang tid å komme over. Min datter som har vært skånet fra å vite om alt hennes far har gjort, ønsker ikke ta stilling til om hun vil besøke sin far nå. Hun har ikke trivdes de ganger hun har vært hos han tidligere. Nå ønsker far at datter skal komme på besøk. Jeg er engestelig for at han pønsker på noe, da enkelte ting tyder på det, og selvfølgelig nektet jeg han dette. Jeg tapte forrige runde i retten, til tross for mange bevis på det han tidligere har gjort. Meldinger på drapstrusler osv. Er forberedt på ny runde i retten, men har jeg noen sjans? Er det bare for barnefar å kreve samvær med vår felles datter, når han tidligere ikke har hatt henne når han skulle? har han mulighet for fri rettshjelp? Anonymkode: a6153...b73 Om han bodde i Norge vil samvær måtte foregå i Norge også mener jeg. Skal han komme og bo i Norge mens han har datteren? Hvor skal han bo? Hos familie, på hotell?? Ville ikke sendt jenta til et fremmed land hvor hun kanskje ikke vil trives hvertfall. Da må isåfall du bli med. Hva sier datteren din? Anonymkode: fa224...1fb 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #3 Skrevet 26. februar 2019 Hvor gammel er hun? Anonymkode: d08fa...f7a
Solstråla74 Skrevet 26. februar 2019 #4 Skrevet 26. februar 2019 (endret) .. Endret 26. februar 2019 av Solstråla74
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #5 Skrevet 26. februar 2019 Du skal IKKE sende hun avgårde dit! Vil han ha samvær får han besøke Norge, og med den historien du sier her om hvordan han oppfører seg så må samværet være under tilsyn av deg eller barnevernet! Jeg tror absolutt du har sjans i retten med din historie , vold, voldtekt, trusler , og ikke engasjert i barnets liv fra før. Det blir ustabilt, psykisk forvirrende og vanskelig for barnet og potensielt farlig å plutselig ha samvær med han nå på hans vilkår! Anonymkode: 8fabc...4a7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå