AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #1 Skrevet 26. februar 2019 Ja har dere fått napp nå i nyere tid, og hvilke arbeidstider er det snakk om? Selv står jeg her utenfor arbeidslivet, nå etter å ha fått barn. Det er ikke like lett å få noe nå enn da jeg en gang ikke hadde barn. Jeg opplyser ikke på søknadene at jeg er mor, og blir derfor spurt ut om dette på intervju. Jeg er 30 år, har et barnehagebarn og et barneskolebarn. Har dessuten en mann, som også deler på hjemmedagene med barn. Etter at jeg mistet min forrige jobb(konkurs), så har ingen nye dører åpnet seg for meg. Mannen jobber også slik at jeg er nødt til å ha dagvakter i perioder. Jeg tenker at jeg derfor er uattraktiv for alle arbeidsgivere, til tross for mye god erfaring og egnede personlige egenskaper. I dag vil "alle" arbeidsgivere ha ungdommer, som er billig arbeidskraft. Denne gruppen har dessuten ikke barn, og tar alt av vakter. Fortell deres erfaringer, og gjerne hvordan dere greide å kapre jobben Hvem er det som ikke har fordommer mot småbarnsmødre, og som er verdt å legge inn støtet hos? Anonymkode: 3e09f...d37
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #2 Skrevet 26. februar 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja har dere fått napp nå i nyere tid, og hvilke arbeidstider er det snakk om? Selv står jeg her utenfor arbeidslivet, nå etter å ha fått barn. Det er ikke like lett å få noe nå enn da jeg en gang ikke hadde barn. Jeg opplyser ikke på søknadene at jeg er mor, og blir derfor spurt ut om dette på intervju. Jeg er 30 år, har et barnehagebarn og et barneskolebarn. Har dessuten en mann, som også deler på hjemmedagene med barn. Etter at jeg mistet min forrige jobb(konkurs), så har ingen nye dører åpnet seg for meg. Mannen jobber også slik at jeg er nødt til å ha dagvakter i perioder. Jeg tenker at jeg derfor er uattraktiv for alle arbeidsgivere, til tross for mye god erfaring og egnede personlige egenskaper. I dag vil "alle" arbeidsgivere ha ungdommer, som er billig arbeidskraft. Denne gruppen har dessuten ikke barn, og tar alt av vakter. Fortell deres erfaringer, og gjerne hvordan dere greide å kapre jobben Hvem er det som ikke har fordommer mot småbarnsmødre, og som er verdt å legge inn støtet hos? Anonymkode: 3e09f...d37 Hva slags utdanning har du? Jeg har aldri hatt problemer med å få jobb selv om jeg har barn. Anonymkode: 9dfd3...90d 9
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #3 Skrevet 26. februar 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva slags utdanning har du? Jeg har aldri hatt problemer med å få jobb selv om jeg har barn. Anonymkode: 9dfd3...90d Dessverre ingen utdannelse, annet enn fullført vgs. Vet ikke hva jeg vil bli.. Må uansett ha en inntektsgivende jobb, og har jobbet mye i butikk. Anonymkode: 3e09f...d37
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #4 Skrevet 26. februar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dessverre ingen utdannelse, annet enn fullført vgs. Vet ikke hva jeg vil bli.. Må uansett ha en inntektsgivende jobb, og har jobbet mye i butikk. Anonymkode: 3e09f...d37 Da er det jo ikke at du er småbarnsmor som er problemet. Anonymkode: 9dfd3...90d 29
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #5 Skrevet 26. februar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da er det jo ikke at du er småbarnsmor som er problemet. Anonymkode: 9dfd3...90d Jo, fordi jeg fikk faktisk arbeid overalt når jeg ikke hadde barn. Men etter at jeg fikk dem, har potensielle arb.givere blitt skeptiske til meg. Har inntrykk av at barna er i veien, og at alt av erfaringer/personlige egenskaper ikke betyr noe. Bare fordi jeg er mor til små barn Det som er felles for dem alle er at de frykter for syke barn. De tror at "mor" alltid er den som er hjemme med barn, og at mannen aldri tar sin del av børen. Anonymkode: 3e09f...d37 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #6 Skrevet 26. februar 2019 Hvilke felt har du søkt innenfor? Det skal vel ikke være så vanskelig å få jobb som vikar i en barnehage eller skole, men det spørs jo selvsagt hva du ønsker å jobbe med. Tror heller det går mer ut på at man ikke har utdannelse. Selv de med bachelor sliter med å få jobb innenfor noen fagfelt. Butikkjobber er de overkvalifisert til, f.eks. Jeg har aldri vært borti at folk ikke får jobb pga at de har småbarn. Tror de fleste arbeidsgivere har forståelse for at man kan være borte fra jobben pga syke barn. Mange har vel barn selv. Anonymkode: ceadf...b57
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #7 Skrevet 26. februar 2019 Kanskje du bør få deg utdanning da. Aldri hatt vansker med å få jobb selv med barn. Personlig egnethet og kvalifikasjoner er selvfølgelig det viktigste. Anonymkode: be7bb...0ed 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #8 Skrevet 26. februar 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje du bør få deg utdanning da. Aldri hatt vansker med å få jobb selv med barn. Personlig egnethet og kvalifikasjoner er selvfølgelig det viktigste. Anonymkode: be7bb...0ed Problemet er bare at jeg har lån som må betjenes. Lever på oppsparte midler nå som snart tar slutt.. Skal utdanning tas, må jeg først legge meg opp penger- i form av en jobb. Så må jeg også velge den utdanningen som jeg er i stand til å ta, pluss at den garanterer meg en jobb. Arbeidsmarkedet er jo ikke hva den en gang var.. Anonymkode: 3e09f...d37
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #9 Skrevet 26. februar 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jo, fordi jeg fikk faktisk arbeid overalt når jeg ikke hadde barn. Men etter at jeg fikk dem, har potensielle arb.givere blitt skeptiske til meg. Har inntrykk av at barna er i veien, og at alt av erfaringer/personlige egenskaper ikke betyr noe. Bare fordi jeg er mor til små barn Det som er felles for dem alle er at de frykter for syke barn. De tror at "mor" alltid er den som er hjemme med barn, og at mannen aldri tar sin del av børen. Anonymkode: 3e09f...d37 Kan jo være at arbeidsmarkedet har endret seg. Jeg har ikke barn og hadde veldig vanskelig for å få jobb, til tross for at søknadene mine var «sååå fine» i følge alle de jeg har vært på navkurs med. har du gått lenge ledig nå? Har du mulighet til å flytte inn til foreldrene dine en periode? Alle har jo en bachelorgrad eller to. Skal du måle deg med folk flest må du ta deg en utdannelse. Sånn er det bare. Anonymkode: 90e9e...620
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #10 Skrevet 26. februar 2019 Jeg har aldri hatt noe problem med å få meg jobb, faktisk ringer arbeidsgivere til meg, selv om jeg har tre barn og ikke kan ta annet enn jobber med arbeidstid 8-16 siden mannen min har en jobb som krever at jeg tar all henting/levering i barnehage. Men jeg har lang utdanning og også etterhvert ganske mye arbeiderfaring, klart det spiller inn. Anonymkode: 9ae33...bf6
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #11 Skrevet 26. februar 2019 Om du kun kan arbeide innenfor barnehagens åpningstider, begrenser jo det jobbmulighetene dine MYE, og det er nok mest det som hindrer deg.Ikke barna i seg selv. De fleste jobber man får som ufaglært er jobber med helt eller delvis arbeidstid utenfor ordinær kontortid. Anonymkode: ea86b...7e4 2
skruf Skrevet 26. februar 2019 #12 Skrevet 26. februar 2019 Har aldri hatt problemer med å få nye jobber etter at jeg fikk barn, jobber i helsevesenet.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #13 Skrevet 26. februar 2019 Du må ha tilrettelagt arbeidstid pga arbeidet til mannen, men mener likevel dere deler likt på hjemmeoppgavene....skurr, skurr i alle andres ører. Anonymkode: c27d5...9d8 3
Gubi Skrevet 26. februar 2019 #14 Skrevet 26. februar 2019 Vil sterkt anbefale deg å ta med info om familie/sivilstand i CV-en din. Som arbeidsgiver ville jeg tenkt at du kanskje tilbakeholdt annen viktig informasjon hvis dette ikke ble nevnt før på intervjuet. De aller fleste klarer å balansere jobb og familie så jeg tror ikke det i seg selv er negativt. Er selv alene med to barn og har blitt innkalt til intervju og fått tilbud om ulike jobber. Hvor i landet bor du?
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #15 Skrevet 26. februar 2019 Har hatt samme jobb siden jeg fikk barn, men hadde med meg baby på 4 mnd på intervjuet. Fikk jobben. Men har utdanning innenfor et mannsdominert yrke, og hadde hatt sommerjobb i firmaet mens jeg studerte. Anonymkode: e6ae4...9ca
Glitnir Skrevet 26. februar 2019 #16 Skrevet 26. februar 2019 I likhet med det de andre sier tenker jeg at det heller er manglende utdannelse samt begrensning på mulig arbeidstid som gjør at du sliter med å få jobb - og ikke barna. 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #17 Skrevet 26. februar 2019 Jeg kan forstå at du sliter med å få jobb i f.eks butikk nå når du har barn. Det handler jo om sykedager, arbeidstider og det at du (kanskje) ikke kan stille opp på kort varsel. Det er ekstremt sjeldent det blir lyst ut fulltidsstillinger i butikk nå for tiden. Som regel starter man på deltid og jobber seg oppover til butikken velger satse på deg. Du må bare fortsette å søke rett og slett. Anonymkode: b092c...72d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå