Gå til innhold

En ukjent katt har vært utenfor verandaen. Og nå sover den der. Hva skal jeg gjøre??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Katter er veldig selvstendige dyr og mange av dem elsker å svinse rundt, ofte på lange turer og er borte hjemmefra i dagevis før de stikker innom hjemme igjen og får seg litt mat og kos. Dette betyr ikke at katten er hverken hjemløs eller at den har eiere som ikke bryr seg. Så lenge katten ser godt ut er det bare å la den være i fred så går den hjem dit den hører hjemme etter hvert.

Anonymkode: 4dcaf...1ba

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hadde virkelig satt pris på svar. Kan ikke få fred i sjelen av å la den være der bare, og sove i min varme seng

Anonymkode: 36b2f...327

Mennesker som deg ❤️Skulle ønske det fantes flere slike omtenksomme mennesker. Jeg ville gjort som en annen skriver her, satt ut en pappeske med pledd inni. Det første du må gjøre i morgen, er å ta kontakt med dyrebeskyttelsen. Viktig å finne eieren, dersom den har en eier. 

Anonymkode: 8585d...a2c

• Liker 5
Skrevet

Har samme case her. Etter naboen fikk hund får ikke katten komme inn hjemme. Jeg så lenge at katten hadde vansker, men det var ikke før min egen hentet meg opp i skogen og fant han at jeg innså at han var i prinsippet hjemløs. Sist sommer var varm og tørr og katten holdt på å dø av dehydrering.

De to kattene har vært venner siden min kom til meg. Om han fryser, er sulten eller lignende så gir jeg han det han trenger fordi jeg vet det kan gå uker før han blir sett av sine egne. Han søkte meg i nesten et år før jeg tok i han, så det er ikke pga behovene han får tilfredsstilt.

Har bare sett de fra avstand, men katten er mye mer intelligent enn hunden.

Anonymkode: 5ad42...db9

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mennesker som deg ❤️Skulle ønske det fantes flere slike omtenksomme mennesker. Jeg ville gjort som en annen skriver her, satt ut en pappeske med pledd inni. Det første du må gjøre i morgen, er å ta kontakt med dyrebeskyttelsen. Viktig å finne eieren, dersom den har en eier. 

For noe tull. Katten på bildet er jo helt tydelig en katt som har det godt og som bare er på oppdagelsestur i nabolaget.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For noe tull. Katten på bildet er jo helt tydelig en katt som har det godt og som bare er på oppdagelsestur i nabolaget.

Får håpe det!

Skrevet

Hei!

katten har besøkt oss flere ganger nå. Forsvinner og kommer tilbake. Men jeg tok en spørrerunde og fant ut at den er naboen sin. Han mente katten er inne hver kveld, men det er den jo ikke. Uansett ser han frisk ut. Og den har et hjem. Og den ville antagelig bare være venn med katten min. Fikk beskjed om å bare ikke slippe den inn. Men den står bare sånn på døra og mjauer og vil inn og katten min er sååå redd😂 

Men alt er i orden og takk for svar. Nå kan jeg sove med god samvittighet. 

• Liker 7
Skrevet
På 26.2.2019 den 1.07, AnonymBruker skrev:

Herregud, det er en katt. Bare kosj den vekk med mørk stemme og gestikulering med hånda. Det er åpenbart ikke en hjemløs katt, så ikke lag deg selv et problem du ikke må ha. Eierne vil sikkert ha tilbake katten sin de også. 

Anonymkode: 7e09b...7a5

Bare en katt? Regner med du har samme innstilling til hunder også? Eller er hunder mer verdt for deg enn katter? For jeg ser sjeldent at hunder går ute å formerer seg fordi mennesket ikke passer på 🤔 noe er seriøst galt i samfunnet når folk sier «det er bare en katt», du hjelper til med å opprettholde synet folk har på katter. Å kall meg gjerne «crazy cat person» eller noe fordi du ikke tåler å høre det, men inntil folk får samme respekt for katt som de har for en hund så er sånne som deg fysj. 

Anonymkode: 48dd0...7f8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
On 2/28/2019 at 9:34 AM, AnonymBruker said:

Bare en katt? Regner med du har samme innstilling til hunder også? Eller er hunder mer verdt for deg enn katter? For jeg ser sjeldent at hunder går ute å formerer seg fordi mennesket ikke passer på 🤔 noe er seriøst galt i samfunnet når folk sier «det er bare en katt», du hjelper til med å opprettholde synet folk har på katter. Å kall meg gjerne «crazy cat person» eller noe fordi du ikke tåler å høre det, men inntil folk får samme respekt for katt som de har for en hund så er sånne som deg fysj. 

Amen!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 28.2.2019 den 9.34, AnonymBruker skrev:

Ja. Bare en katt. Tenk om alle bare kunne sterilisert disse pelsdyra sånn at de ikke formerte seg... Selvfølgelig er det beste utvei, men mennesker er tafatte, og orker ikke betale en liten pris for å kasterere dyrene sine. På bygda skyter man alle hjemløse katter som går rundt å tigger. Det er det beste for de. Hvis ikke formerer se seg igjen og igjen. Katten ts la ut bildet av var tydeligvis ikke hjemløs, så da er det bare å kostje den vekk så den løper hjem. Kall meg gjerne fysj fordi jeg ikke respekterer katter slik du gjør, så får jeg kalle deg crazy catlady. 

AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Bare en katt. Tenk om alle bare kunne sterilisert disse pelsdyra sånn at de ikke formerte seg... Selvfølgelig er det beste utvei, men mennesker er tafatte, og orker ikke betale en liten pris for å kasterere dyrene sine. På bygda skyter man alle hjemløse katter som går rundt å tigger. Det er det beste for de. Hvis ikke formerer se seg igjen og igjen. Katten ts la ut bildet av var tydeligvis ikke hjemløs, så da er det bare å kostje den vekk så den løper hjem. Kall meg gjerne fysj fordi jeg ikke respekterer katter slik du gjør, så får jeg kalle deg crazy catlady. 

Jeg bor på bygda å her fanger de inn hjemløse katter, så kom ikke med den. De omplasserer kattene som kan ha det godt i et hjem og avliver de som er for syke til å takle en behandling med tanke på hvor lite kontakt de har hatt med mennesker. Å dette er menneskets skyld, men det er for pokkern ikke «bare en katt» bare fordi det er mange av dem. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor på bygda å her fanger de inn hjemløse katter, så kom ikke med den. De omplasserer kattene som kan ha det godt i et hjem og avliver de som er for syke til å takle en behandling med tanke på hvor lite kontakt de har hatt med mennesker. Å dette er menneskets skyld, men det er for pokkern ikke «bare en katt» bare fordi det er mange av dem. 

Så det er ordet «bare» du reagerer på? 

Hvis jeg skriver «det er en katt. De kan du kosje vekk med gestikulering og bestemt stemme», så er det bedre?  

Når du ser en katt som ikke er dårlig stelt. Ikke tynn, og ikke redd, så er sjansen for at den har et hjem ganske stort. Da mener jeg at man fint kan si «kosj! Gå vekk!».  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så det er ordet «bare» du reagerer på? 

Hvis jeg skriver «det er en katt. De kan du kosje vekk med gestikulering og bestemt stemme», så er det bedre?  

Når du ser en katt som ikke er dårlig stelt. Ikke tynn, og ikke redd, så er sjansen for at den har et hjem ganske stort. Da mener jeg at man fint kan si «kosj! Gå vekk!».  

Det er holdningen din jeg reagerer på. Men det ser du vel ikke :) ha en fin kveld da du

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er holdningen din jeg reagerer på. Men det ser du vel ikke :) ha en fin kveld da du

Nei, jeg ser ikke den. Jeg er snill mot alle dyr. Ville ha hjulpet et skadd/sultent dyr, men vil ikke ha katter rundt huset mitt når de faktisk har et hjem. Mange katter «prøver seg» for å få litt ekstra godt, tross for at de har et hjem. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...