AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #1 Skrevet 25. februar 2019 Hjelp meg å tolke min venninne. Jeg blir litt sliten av at hun bruker min sårbarhet til å fremheve seg selv. Ikke vet jeg om det bare er tilfeldig, at hun bare nevner det som faller henne inn når vi er inne på et tema. Men det kan være for eksempel at vi snakker om hudpleie, og jeg sier at jeg merker jeg har fått noen rynker etter rundet 40. Da forteller hun alt om hvor rynkefri hun og hennes familie er. Hvis vi snakker om barndom og jeg sier at jeg ble mobbet, hun ble aldri mobbet - hun forstår ikke hvorfor, bare at hun var alltid en sånn som ingen ville plage. Hvis jeg innrømmer at jeg har skeiet ut i det siste og spist altfor mye sjokolade, hun er såå glad hun sluttet å spise sukker for ti år sida. Så spør hun meg hvordan det går med treninga, joa ikke fått trent så mye i det siste må jeg innrømme for jeg er så sliten etter jobb. - Da kan hun bare fortelle hvor mye energi hun henter når hun trener hver eneste dag, så så lenge på den maskinen deretter så så mange repetisjoner med den andre. Blæh, finnes det personer uten noen som helst svakheter da?! Jeg blir sliten av å høre på det, samtidig som jeg ikke orker å prøve å være perfekt. Anonymkode: 0ff38...ea4 5
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #2 Skrevet 25. februar 2019 Jeg synes ikke hun høres perfekt ut i det hele tatt. Jeg synes hun høres kjempeusikker ut, som føler hun må framheve alt det riktige hun gjør. Hvis hun virkelig var selvsikker og hadde så stålkontroll på alt, så hadde hun vel kunne innrømt noen av hennes svakheter da. Ingen har bare gode dager eller bare fine egenskaper. De selvsikre tørr å vise det. Anonymkode: 0581f...b07 28
Lutetium 71 Skrevet 25. februar 2019 #3 Skrevet 25. februar 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hjelp meg å tolke min venninne. Jeg blir litt sliten av at hun bruker min sårbarhet til å fremheve seg selv. Ikke vet jeg om det bare er tilfeldig, at hun bare nevner det som faller henne inn når vi er inne på et tema. Men det kan være for eksempel at vi snakker om hudpleie, og jeg sier at jeg merker jeg har fått noen rynker etter rundet 40. Da forteller hun alt om hvor rynkefri hun og hennes familie er. Hvis vi snakker om barndom og jeg sier at jeg ble mobbet, hun ble aldri mobbet - hun forstår ikke hvorfor, bare at hun var alltid en sånn som ingen ville plage. Hvis jeg innrømmer at jeg har skeiet ut i det siste og spist altfor mye sjokolade, hun er såå glad hun sluttet å spise sukker for ti år sida. Så spør hun meg hvordan det går med treninga, joa ikke fått trent så mye i det siste må jeg innrømme for jeg er så sliten etter jobb. - Da kan hun bare fortelle hvor mye energi hun henter når hun trener hver eneste dag, så så lenge på den maskinen deretter så så mange repetisjoner med den andre. Blæh, finnes det personer uten noen som helst svakheter da?! Jeg blir sliten av å høre på det, samtidig som jeg ikke orker å prøve å være perfekt. Anonymkode: 0ff38...ea4 Hun høres ærlig talt ikke helt normal ut. 13
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #4 Skrevet 25. februar 2019 Tolker det ærligtalt bare som prat og absolutt ikke som noe anngrep på deg. Hvorfor syns du hun er så perfekt? Hun virker som en helt vanlig (overprivilligert) norsk dame. Anonymkode: df248...7b5 5
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #5 Skrevet 26. februar 2019 Hun snakker jo bare om de samme temaene du tar opp. Hva forventer du? Man deler erfaringer og innspill ut fra det man selv vet og har erfaring med, så om du forteller at du var på en god restaurant så er det naturlig at hun også forteller om en god restaurant hun likte. Samme med de andre temaene. Det er sånn samtaler flyter, og du kan jo prøve å heller ta opp ting som handler om samfunnet i stedet for livet ditt, om du ikke vil at hun skal fortelle om livet sitt Anonymkode: 72bd7...d57 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #6 Skrevet 26. februar 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Hjelp meg å tolke min venninne. Jeg blir litt sliten av at hun bruker min sårbarhet til å fremheve seg selv. Ikke vet jeg om det bare er tilfeldig, at hun bare nevner det som faller henne inn når vi er inne på et tema. Men det kan være for eksempel at vi snakker om hudpleie, og jeg sier at jeg merker jeg har fått noen rynker etter rundet 40. Da forteller hun alt om hvor rynkefri hun og hennes familie er. Hvis vi snakker om barndom og jeg sier at jeg ble mobbet, hun ble aldri mobbet - hun forstår ikke hvorfor, bare at hun var alltid en sånn som ingen ville plage. Hvis jeg innrømmer at jeg har skeiet ut i det siste og spist altfor mye sjokolade, hun er såå glad hun sluttet å spise sukker for ti år sida. Så spør hun meg hvordan det går med treninga, joa ikke fått trent så mye i det siste må jeg innrømme for jeg er så sliten etter jobb. - Da kan hun bare fortelle hvor mye energi hun henter når hun trener hver eneste dag, så så lenge på den maskinen deretter så så mange repetisjoner med den andre. Blæh, finnes det personer uten noen som helst svakheter da?! Jeg blir sliten av å høre på det, samtidig som jeg ikke orker å prøve å være perfekt. Anonymkode: 0ff38...ea4 Hehe, dette hørtes jo nesten gøy ut! Se på det om komisk, dama er jo helt koko i hodet. Neste gang hun opphøyer seg selv må du fyre på bålet: "åja, du er så flink å trener hver dag. hvordan klarer du det? du er jammen flink, tenk om alle var som deg!" Jag på HVER eneste gang hun starter med å skryte av noe, se hvordan hun reagerer. Overkjør fullstendig. Anonymkode: 41e1e...2d9 6
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #7 Skrevet 26. februar 2019 Hun er opphengt i å få annerkjennelse på hvor flink hun er. Det er sykelig, og henger sannsynligvis sammen med misbruk i barndommen, psykisk og/ eller fysisk. Dette er ikke en type menneske du kan ha normale samtaler med, du må bare innse at hun er skada og det er sånn hun reagerer for å takle livet. Anonymkode: 17454...4ff 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #8 Skrevet 26. februar 2019 Perfekt? Hun høres ut som om hun sliter. Anonymkode: 7e98c...399 2
Gjest BearMama Skrevet 26. februar 2019 #9 Skrevet 26. februar 2019 Hun sier vel egentlig bare at hun opplever alt det motsatte av deg. Det er jo en ærlig sak. Hva mener du hun skal svare? Ja, det er kjipt at du har fått rynker, synd at du ikke trener og får energi av det, dumt at du føler du er så avhengig av sukker....?
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #10 Skrevet 26. februar 2019 Du får gjøre det samme. Har hun trent hver dag, har du trent 2 ganger hver dag. Har hun spist sunt hver dag, har du vært hos legen og fått skull score på alt. Kom gjerne med hvor givende det er å ha gått opp i lønn, fått overskudd, full score hos legen, skryt av tannlegen, av sjefen. Si du har hatt overskudd til frivillig arbeid og at du tar kurs for å bli PT på fritiden. Si også at dere har fått en egen vannkran i huset med vann tilsatt ekstra mineraler og at du vant et kurs om kosthold og ernæring i LA. Smil og takk for deg. Klin til med et par perfekte familiebilder hos fotograf også. Anonymkode: d1511...b7f 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #11 Skrevet 1. mars 2019 På 26.2.2019 den 12.36, AnonymBruker skrev: Hun er opphengt i å få annerkjennelse på hvor flink hun er. Det er sykelig, og henger sannsynligvis sammen med misbruk i barndommen, psykisk og/ eller fysisk. Dette er ikke en type menneske du kan ha normale samtaler med, du må bare innse at hun er skada og det er sånn hun reagerer for å takle livet. Anonymkode: 17454...4ff Seriøst? Misbruk i barndommen? , bare fordi hun vet hva som skal til for å opprettholde figur og livskvalitet ? Ro ned den triste psykoanalysen din , frøken ostepopp...🤤 Anonymkode: 919fa...c91 4
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #12 Skrevet 1. mars 2019 På 26.2.2019 den 18.30, BearMama skrev: Hun sier vel egentlig bare at hun opplever alt det motsatte av deg. Det er jo en ærlig sak. Hva mener du hun skal svare? Ja, det er kjipt at du har fått rynker, synd at du ikke trener og får energi av det, dumt at du føler du er så avhengig av sukker....? Fire tomler opp 👍👍👍👍 Anonymkode: 07bf8...0f4 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #13 Skrevet 1. mars 2019 På 26.2.2019 den 12.36, AnonymBruker skrev: Hun er opphengt i å få annerkjennelse på hvor flink hun er. Det er sykelig, og henger sannsynligvis sammen med misbruk i barndommen, psykisk og/ eller fysisk. Dette er ikke en type menneske du kan ha normale samtaler med, du må bare innse at hun er skada og det er sånn hun reagerer for å takle livet. Anonymkode: 17454...4ff WTF! Gå og ta deg en bolle. Anonymkode: 07bf8...0f4 3
Gjest BearMama Skrevet 1. mars 2019 #14 Skrevet 1. mars 2019 På 26.2.2019 den 12.36, AnonymBruker skrev: Hun er opphengt i å få annerkjennelse på hvor flink hun er. Det er sykelig, og henger sannsynligvis sammen med misbruk i barndommen, psykisk og/ eller fysisk. Dette er ikke en type menneske du kan ha normale samtaler med, du må bare innse at hun er skada og det er sånn hun reagerer for å takle livet. Anonymkode: 17454...4ff 😂😂😂😂😂😂 🙈🙄🐒
Gjest hind Skrevet 1. mars 2019 #15 Skrevet 1. mars 2019 Jeg synes det høres ut som hun prøver hjelpe deg ved å tipse om hva som har funket for henne, og du vrir det til å bli noe negativt. Prøv å legge godviljen til å tolke det hun sier på en mer positiv måte i stedet for å være en sur kjerring.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #16 Skrevet 2. mars 2019 Jeg hadde ikke giddet å bruke tid på henne. Hun er selvopptatt og mangler sosiale antenner. Anonymkode: 50e68...954 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #17 Skrevet 4. mars 2019 Jeg tipper hun prøver å få samtalen til å bli mer positiv. Du nevner jo bare ting du klager over, negative ting. Du vil bli forstått og høre "slik har jeg det også", og ha litt kos med misnøye, rett og slett. Er dette med manglende trening, dårlig kosthold og utseende tilbakevendende temaer hos deg? Kanskje hun er drittlei! Jeg er litt samme type som deg og kan gjenta meg selv med å klage over sånt. Med en venninne kan jeg da ha en skikkelig hyggelig klagefest der vi øser ut våre frustrasjoner over egen svakhet og blir i bedre humør av det. En annen har kanskje ikke de samme svakhetene, og er en mer handlingsorientert og positiv person som ikke finner noen glede i å snakke sånn - så hun vil fort føle at jeg drar ned humør og alt med å sitte og syte. Så da gjør jeg ikke det med henne. Kjenn ditt publikum! Anonymkode: 5a3e9...c4d
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #18 Skrevet 4. mars 2019 Kan dette gå begge veier sånn at hun syns at du blir for negativ? For det virker som om det skjer ofte, og da kan hun være like oppgitt over deg. Prøv å ikke si noe negativt på en stund, å se om noe forandrer seg i samtalene. Anonymkode: 26c22...342
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #19 Skrevet 4. mars 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan dette gå begge veier sånn at hun syns at du blir for negativ? For det virker som om det skjer ofte, og da kan hun være like oppgitt over deg. Prøv å ikke si noe negativt på en stund, å se om noe forandrer seg i samtalene. Anonymkode: 26c22...342 .....som jeg skrev rett før deg.... Anonymkode: 5a3e9...c4d 1
Sensi Skrevet 4. mars 2019 #20 Skrevet 4. mars 2019 Delte meninger her, og enig med dem som sier kjenn ditt publikum. Samtidig mener jeg at venninnen godt kan vise litt mer sensitivitet. Men det er ikke alle som mener dette og som tenker de kan si det de vil uansett. Dem om det. Derfor, når du nå vet hun er slik, så snakk om andre ting som ikke handler om disse tema du TS nevner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå