Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min pappa var satt opp til en kreftoperasjon på sykehus i slutten av januar. Han bestilte seg en reise (en uke til Spania for å besøke venner) i midten av januar, i påvente av operasjonen. 2 dager før han skulle reise, fikk han tilbud om å fremskynde operasjonen. Det var klart gunstig for han å få operasjonen så fort som mulig, derfor takket han selvfølgelig ja og kunne dermed ikke reise til Spania likevel. 

Han skal sende inn erstatningskrav til forsikringsselskapet, men nå har han plutselig blitt fortalt at det ikke er sikkert han får det godkjent, siden han selv besluttet å endre tidspunktet til operasjonen. Han kunne ha valgt å gjennomføre reisen og ha operasjonen på det planlagte tidspunktet.

Det er vanskelig å si om det ville ha utgjort noen forskjell hvis han hadde hatt operasjonen noen uker senere, men når det er snakk om en kreftoperasjon så vil man jo gjerne få det gjort så fort som mulig. 

Er det noen som vet mer om dette? Er dette noe som forsikringsselskapet i det hele tatt sjekker, så lenge det ligger ved en legeerklæring som bekrefter alvorlig sykdom og sykehusinnleggelse? 

Han blir jo å sende inn uansett og håpe på det beste, men nå går han plutselig og engster seg for at han har tapt masse penger. Hvis noen kan avkrefte dette så hadde det vært veldig greit, så får han kanskje roen i seg igjen. 

Anonymkode: 1758a...d36

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan dessverre ikke avkrefte dette. Reiseforsikringen dekker ikke avbestilling dersom det skyldes en tilstand man visste om før man bestilte reisen, og særlig hvis han selv takket ja til å fremskynde (jeg skjønner selvsagt at han gjorde det).

Anonymkode: 123c7...8c8

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min pappa var satt opp til en kreftoperasjon på sykehus i slutten av januar. Han bestilte seg en reise (en uke til Spania for å besøke venner) i midten av januar, i påvente av operasjonen. 2 dager før han skulle reise, fikk han tilbud om å fremskynde operasjonen. Det var klart gunstig for han å få operasjonen så fort som mulig, derfor takket han selvfølgelig ja og kunne dermed ikke reise til Spania likevel. 

Han skal sende inn erstatningskrav til forsikringsselskapet, men nå har han plutselig blitt fortalt at det ikke er sikkert han får det godkjent, siden han selv besluttet å endre tidspunktet til operasjonen. Han kunne ha valgt å gjennomføre reisen og ha operasjonen på det planlagte tidspunktet.

Det er vanskelig å si om det ville ha utgjort noen forskjell hvis han hadde hatt operasjonen noen uker senere, men når det er snakk om en kreftoperasjon så vil man jo gjerne få det gjort så fort som mulig. 

Er det noen som vet mer om dette? Er dette noe som forsikringsselskapet i det hele tatt sjekker, så lenge det ligger ved en legeerklæring som bekrefter alvorlig sykdom og sykehusinnleggelse? 

Han blir jo å sende inn uansett og håpe på det beste, men nå går han plutselig og engster seg for at han har tapt masse penger. Hvis noen kan avkrefte dette så hadde det vært veldig greit, så får han kanskje roen i seg igjen. 

Det finnes hundredevis av ulike reiseforsikringer der forsikringsselskapene inngår en avtale som den som kjøper forsikringen aksepterer. Hvordan skal vi kunne vite hvilken avtale din far har inngått om reiseforsikring når vi ikke får se papirene? 

Din far sin forsikringsavtale ligger ganske sikkert på forsikringsselskapets sider under mine sider. Der må du eller din far logge dere inn og lese, alt med liten skrift. Jeg er ikke synsk, mulig du får svar fra noen andre med den evnen, da kan de muligens svare deg.....men jeg hadde ikke stolt på synske på forumet, jeg hadde lest papirene der svaret høyst sannsynlig finnes.

Anonymkode: a34cb...e91

• Liker 1
Skrevet

En ting til, er forsikringsselskapet i tvil om legeerklæringens innhold så kan de be om innsyn i hele journalen for å vurdere saken. Nektes forsikringen innsyn i journalen, så får dere ingenting.

Anonymkode: a34cb...e91

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar. 

Jeg er 16 år gammel og kan null og niks om forsikringer, prøver å sette meg inn i det nå. Pappa er under cellegiftbehandling for tiden og er ikke i form til å bruke PC. Jeg skal spørre han om hvilket forsikringsselskap vi har og om jeg kan logge meg inn. 

Vi skal selvsagt ikke nekte forsikringsselskapet innsyn i journalen hvis det skulle komme til det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...