Gå til innhold

Noen som ikke/aldri har likt å feste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har inntrykk av at alle liker å feste, eller har likt det i tenårene/studieårene. Alkohol, høy musikk, dansing, samtaler om uinteressante tema, roping og skriking for å høre hva som blir sagt osv. Jeg syntes det er utmattende og meningsløst.

Jeg er nå 25 år og har innsett at jeg aldri kommer til å verken like eller være komfortabel i en slik setting. Det lever jeg for så vidt godt med, men syntes det er litt slitsomt at det titt og ofte blir arrangert en fest når folk skal samles. Det forventes at en stiller og gleder seg. Jeg føler meg alltid så rar når jeg ikke har lyst, og er alltid like glad om jeg har en gyldig unnskyldning (viss ikke må jeg ofte oppkonstruere en, som ofte fører til dårlig samvittighet). Tenk om en kunne sagt at en bare ikke har lyst, og at det hadde vert greit.

Er det noen andre som er slik? Hvordan forholder du deg til det å ikke ha lyst, stiller du for eksempel opp på julebord med jobben for å fremstå "normal", eller kan du takke nei med god samvittighet? 

Anonymkode: 8b1c1...322

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er akkurat som deg. Drikker veldig lite og avskyr «fester» av typen med høy musikk, stort alkoholinntak osv.

Min erfaring var heldigvis at folk i stor grad ga seg med dette før midten av 20-åra. Det var mest når man var på VGS og studerte at folk rundt meg festet på denne måten, også gikk det mer over i rolige kvelder med vin, middager/lunsjer sammen og så videre. Nå tror jeg nesten ingen jeg kjenner driver med «festing» på den måten. Er 30 nå. Så trøsten er vel at det blir bedre! 

Holder meg langt unna slike fester, men kan trøste deg med at jeg har venner fortsatt likevel! Sa det vel aldri i klartekst, men folk skjønte jo at jeg ikke liker festing rimelig kvikt, siden jeg aldri ble med. Et tips kan jo bare være flink å ta initiativ til «ikke-feste-sosialiseringer». 

Anonymkode: c48d1...e3c

Skrevet

Ja. Synes det er mest støy og masete

Skrevet

Jeg har heller aldri likt det noe særlig,så har for det meste unngått det

Skrevet

Liker det heller ikke. Kan godt like å være sosial og med på festing ett par timer fra begynnelsen. Men ikke festing utover kvelden med masse alkohol.

Ser ikke på det som problem. Venner er vant med at jeg alltid går tidlig, omtrent alltid som den første. Går alltid tidlig. Flere har reagert på det opp gjennom tidene, men de om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...