AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #1 Skrevet 25. februar 2019 Vi har bodd i leiligheten i over et år. Skaffet oss katt for noen måneder siden, og dyrehold er tillatt. Dette har ikke huseier sagt noe på. Dette er en renslig og snill hann-kattunge på nå 6 mnd som skal kastreres i nærmeste fremtid. Derfor er han selvfølgelig innekatt nå. Kattesand kjøpes hos dyrlegen av type klumpende og avfall fjernes fortløpende. Masse sand i kassen. Bytter hele sanden og klorer kassen annenhver dag. Vi lukter selvfølgelig dersom det har gått «over tiden». Vasker og lufter leiligheten hele tiden. Plutselig begynte huseier som bor i etasjen over å klage. De luktet visst kattetiss inn til dem og hun klaget på lukt inne hos oss når hun skulle «sjekke opp» dette. Vi lukter ingenting, heller ikke når vi kommer hjem fra jobb. Forutenom hvis man står med hodet oppi kassa før rensing selvfølgelig. Besøk lukter heller ingenting, ikke engang når jeg spurte svigermor samme dag huseier hadde klaget. Ingen lukter noenting! Huseier har nå vært innom 3 dager på en uke og klaget hver gang på at det fortsatt lukter. Jeg vasker og styrer, bytter sand daglig, finner ingenting utenfor kassen heller. Hadde besøk idag og de kjente heller ingenting. Nå skal huseier komme og sjekke opp ofte, sier hun. Jeg vil ikke ha huseier på døra i tide og utide! Jeg blir så oppgitt og frustrert!! Virker som huseier plutselig ikke tillater katt likevel. I tillegg pirkes det på småting som at besøk har stått parkert over natten, ikke til noen som helst ulempe for dem. Pluss andre greier som at vi ikke henter posten (vi har egen postkasse) daglig osv. Vi velger nok å si opp, da dette har vært litt anstrengt fra starten. Med huseier på døra for den minste lille ting som kan tas på SMS, og jeg føler ikke vi klarer å løse dette såkalte luktproblemet sol huseier mener setter seg i treverk og fliser.. Rart ikke klærne våre lukter, undrer jeg på da. Lukter da tydelig dersom jeg er på besøk et sted hvor det lukter kattetiss. Hva tenker dere? Bare si opp og komme seg vekk? Anonymkode: dae8c...ef2 4
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #2 Skrevet 25. februar 2019 Jepp. Si opp og flytt. Om katten tisser i ordentlig sand og dere rengjør så bra som dere sier så skal det ikke lukte fælt. Og om ingen andre merker det så gjør det ikke det heller. Kanskje en annen katt har tisset på trappa deres, og de tror at lukta kommer fra dere. Hadde uansett ikke orket denne kampen. Anonymkode: cfbc3...e8d 15
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #3 Skrevet 25. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jepp. Si opp og flytt. Om katten tisser i ordentlig sand og dere rengjør så bra som dere sier så skal det ikke lukte fælt. Og om ingen andre merker det så gjør det ikke det heller. Kanskje en annen katt har tisset på trappa deres, og de tror at lukta kommer fra dere. Hadde uansett ikke orket denne kampen. Anonymkode: cfbc3...e8d Det er det vi tenker også, orker ikke krangle.. Ja, vi prøvde også å si at det kan ha blitt tisset utenfor, da det går flere katter ute. Men hun påsto hun kjente det når hun åpnet døra 🙄 Blir nok oppsigelse fra vår side nå. Anonymkode: dae8c...ef2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #4 Skrevet 25. februar 2019 Det er alltid trøbbel og leie en leilighet/hybel hvor huseier bor, jeg skal aldri leie igjen. Anonymkode: e73e7...c24 4
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #5 Skrevet 25. februar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er alltid trøbbel og leie en leilighet/hybel hvor huseier bor, jeg skal aldri leie igjen. Anonymkode: e73e7...c24 Ikke alle har valget om å kjøpe, dessverre. Anonymkode: 4946d...8f5 4
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #6 Skrevet 25. februar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er alltid trøbbel og leie en leilighet/hybel hvor huseier bor, jeg skal aldri leie igjen. Anonymkode: e73e7...c24 Tro meg, skulle MER ENN GJERNE kjøpt, men vi har nettopp blitt ferdig med studier og egenkapitalen er ikke stor ennå.. Anonymkode: dae8c...ef2 4
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #7 Skrevet 25. februar 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har bodd i leiligheten i over et år. Skaffet oss katt for noen måneder siden, og dyrehold er tillatt. Dette har ikke huseier sagt noe på. Dette er en renslig og snill hann-kattunge på nå 6 mnd som skal kastreres i nærmeste fremtid. Derfor er han selvfølgelig innekatt nå. Kattesand kjøpes hos dyrlegen av type klumpende og avfall fjernes fortløpende. Masse sand i kassen. Bytter hele sanden og klorer kassen annenhver dag. Vi lukter selvfølgelig dersom det har gått «over tiden». Vasker og lufter leiligheten hele tiden. Plutselig begynte huseier som bor i etasjen over å klage. De luktet visst kattetiss inn til dem og hun klaget på lukt inne hos oss når hun skulle «sjekke opp» dette. Vi lukter ingenting, heller ikke når vi kommer hjem fra jobb. Forutenom hvis man står med hodet oppi kassa før rensing selvfølgelig. Besøk lukter heller ingenting, ikke engang når jeg spurte svigermor samme dag huseier hadde klaget. Ingen lukter noenting! Huseier har nå vært innom 3 dager på en uke og klaget hver gang på at det fortsatt lukter. Jeg vasker og styrer, bytter sand daglig, finner ingenting utenfor kassen heller. Hadde besøk idag og de kjente heller ingenting. Nå skal huseier komme og sjekke opp ofte, sier hun. Jeg vil ikke ha huseier på døra i tide og utide! Jeg blir så oppgitt og frustrert!! Virker som huseier plutselig ikke tillater katt likevel. I tillegg pirkes det på småting som at besøk har stått parkert over natten, ikke til noen som helst ulempe for dem. Pluss andre greier som at vi ikke henter posten (vi har egen postkasse) daglig osv. Vi velger nok å si opp, da dette har vært litt anstrengt fra starten. Med huseier på døra for den minste lille ting som kan tas på SMS, og jeg føler ikke vi klarer å løse dette såkalte luktproblemet sol huseier mener setter seg i treverk og fliser.. Rart ikke klærne våre lukter, undrer jeg på da. Lukter da tydelig dersom jeg er på besøk et sted hvor det lukter kattetiss. Hva tenker dere? Bare si opp og komme seg vekk? Anonymkode: dae8c...ef2 Lukt er subjektivt. Katter lukter, uansett hva du gjør. Anonymkode: f05d9...51a 3
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #8 Skrevet 25. februar 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lukt er subjektivt. Katter lukter, uansett hva du gjør. Anonymkode: f05d9...51a Men det kan ikke sette seg lukt i vegger og fliser pga en katt som tisser i do, slik huseieren deres er redd for. Det er jo ikke katten som lukter, det er tisset, som blir renset vekk i doen dens hele tiden. Kan jo ikke tillate dyr om det ikke egentlig er ønsket, vel 😊 jeg synes det virker som de du leier av har bestemt seg for at det lukter tiss hos dere uansett. Kanskje for å klage i ettertid og få pusset opp på din bekostning. Flytt asap😊 Anonymkode: dae8c...ef2 4
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #9 Skrevet 25. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men det kan ikke sette seg lukt i vegger og fliser pga en katt som tisser i do, slik huseieren deres er redd for. Det er jo ikke katten som lukter, det er tisset, som blir renset vekk i doen dens hele tiden. Kan jo ikke tillate dyr om det ikke egentlig er ønsket, vel 😊 jeg synes det virker som de du leier av har bestemt seg for at det lukter tiss hos dere uansett. Kanskje for å klage i ettertid og få pusset opp på din bekostning. Flytt asap😊 Anonymkode: dae8c...ef2 Dessuten har jeg vokst opp med katt hjemme, og det lukter ikke tiss hos mine foreldre selv om de har kattedo inne på den kaldeste vinteren. Og jeg er ikke rundt katter til vanlig, så jeg kjenner slike lukter om det er det noe sted jeg er 😊 Anonymkode: dae8c...ef2 4
Gjest førstedamen Skrevet 25. februar 2019 #10 Skrevet 25. februar 2019 Ville sagt til hyseier at dere har hatt flere på besøk og bedt dem lukte rundt og ettersom det ikke lukter hos dere må lukten komme fra huseiers egen leilighet, enkelt og greit.
Perle Skrevet 25. februar 2019 #11 Skrevet 25. februar 2019 (endret) 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lukt er subjektivt. Katter lukter, uansett hva du gjør. Anonymkode: f05d9...51a NEI, en katt som bruker toalett, og er kastrert lukter IKKE. Visse hunderaser derimot, de kan lukte. Ikke prat om ting du vet noe om. Dersom det luktet dritt hos de du kjente med katt da vokste opp, var dett ikke kattenes feil, men de ekle uansvarlige menneskenes. Endret 25. februar 2019 av Perle 3
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #12 Skrevet 25. februar 2019 2 minutter siden, førstedamen skrev: Ville sagt til hyseier at dere har hatt flere på besøk og bedt dem lukte rundt og ettersom det ikke lukter hos dere må lukten komme fra huseiers egen leilighet, enkelt og greit. Takk for svar.. vi har prøvd å si dette, men de mener det lukter når de går inn til oss.. blir liksom ord mot ord😓 Anonymkode: dae8c...ef2
Gjest førstedamen Skrevet 25. februar 2019 #13 Skrevet 25. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar.. vi har prøvd å si dette, men de mener det lukter når de går inn til oss.. blir liksom ord mot ord😓 Anonymkode: dae8c...ef2 Si at du har hatt et skadedyr firma på besøk som ikke fant noen luktkilde hos dere? 😅 Huff nei, du må vel flytte.
Gjest ti10 Skrevet 25. februar 2019 #14 Skrevet 25. februar 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lukt er subjektivt. Katter lukter, uansett hva du gjør. Anonymkode: f05d9...51a Mulig, men dersom det dreier seg om normalt, renslig kattehold, som det høres ut som det er i dette tilfellet, skal du ha ekstremt god luktesans dersom du lukter at naboen har katt.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #15 Skrevet 26. februar 2019 Kanskje det er noe som lukter i huseiers del av huset...? Anonymkode: fe0e9...701 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #16 Skrevet 26. februar 2019 Spør om dere kan få komme å kjenne på den aktuelle lukten selv. Anonymkode: 269b6...b6a
Avalor Skrevet 26. februar 2019 #17 Skrevet 26. februar 2019 19 timer siden, ti10 skrev: Mulig, men dersom det dreier seg om normalt, renslig kattehold, som det høres ut som det er i dette tilfellet, skal du ha ekstremt god luktesans dersom du lukter at naboen har katt. Med klumpesand som fjernes og klores annenhver dag så er dette godt over normalt renslig kattehold. Når jeg hadde katt byttet jeg sanden og vasket kassen sånn annenhver måned eller noe. Fjernet klumper og fylte på nytt ellers. Den sanden absorberer fuktighet og lukt vanvittig bra. Merket aldri noe lukt og ikke hørt noen besøkende klage heller. Jeg tror nok huseier her egentlig ønsker katten/ts bort, og har begynt prosessen med å skaffe «dokumentasjon» for grunnlag for en framtidig utkastelse. 4
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #18 Skrevet 27. februar 2019 Ts her Jeg har vært superrenslig og enda mer etter han begynte å klage. Det hele toppet seg når hun i dag tidlig etter samboeren dro på jobb, banket på og GIKK RETT INN da jeg ikke svarte fordi jeg sov. Da fikk jeg seriøst så nok. Oppsigelse er levert, her skal jeg bort fra så fort som overhodet mulig! Det strider jo mot loven at hun går inn uten at jeg åpner opp. Mistenker at hun kan være inne når jeg er borte. Her skal kamera opp. Føler på meg at her blir det krøll ved utflytting, så da skal jeg sikre meg bevis dersom hun går inn uten samtykke. Anonymkode: dae8c...ef2 4
solmåneogstjerner Skrevet 27. februar 2019 #19 Skrevet 27. februar 2019 (endret) Hjelp! Denne utleieren høres ikke god ut. Nei, det er ikke lov til å gå rett inn, bortsett fra ved helt akutte ting som vannlekkasje og brann. Bra dere skal flytte! Det er selvsagt bare tull at de kan kjenne den lukten. Den neste som flytter inn der kommer sikkert til å få problemer også, men da er det sikkert noe annet. Sett opp kamera! Endret 27. februar 2019 av solmåneogstjerner 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #20 Skrevet 27. februar 2019 4 timer siden, solmåneogstjerner skrev: Hjelp! Denne utleieren høres ikke god ut. Nei, det er ikke lov til å gå rett inn, bortsett fra ved helt akutte ting som vannlekkasje og brann. Bra dere skal flytte! Det er selvsagt bare tull at de kan kjenne den lukten. Den neste som flytter inn der kommer sikkert til å få problemer også, men da er det sikkert noe annet. Sett opp kamera! Nei, jeg føler meg rett og slett utrygg og ukomfortabel her nå. De sa at de forventa oppsigelsen. Aner ikke hva vi har gjort galt for at hun skal ville ha oss ut sånn, er jo tydelig at hun lager problemer av en grunn. Det er mannen hennes som eier huset, han har bare vært hyggelig til nå. Hun derimot, har vært «lumsk» siden starten. Regner med nestemann får problemer også. Gleder meg til å se om vi får noe på kamera! Jeg er medlem av leieboerforeningen, så har heldigvis folk i ryggen dersom det blir problemer etter utflytting. Noe jeg egentlig forventer. De vil sikkert pusse opp og skylder på lukt så vi må betale. Da skal hvertfall en objektiv tredjeperson vurdere om det er grunnlag i huseiers case. Hun har allerede brutt loven ved å gå inn uten samtykke og grunn. Håper jeg kan ta henne på kamera! Da blir det nok stille. Anonymkode: dae8c...ef2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå