Gå til innhold

Mener du vi bør ta i mot flyktninger fra Venezuela?

Mener du vi bør ta i mot flyktninger fra Venezuela?  

47 stemmer

1. 1. Mener du vi bør ta i mot flyktninger fra Venezuela?

• Ja
      21
    • Nei
      22
    • Vet ikke
      4

Anbefalte innlegg

Skrevet

Millioner er på flukt. Bør vi ta vår del av ansvaret for å hjelpe disse?

Anonymkode: 81877...cf7

Videoannonse
Annonse
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Ja, kan bytte de ut mot de unge muslimske mennene som kommer, fra Afrika og Midtøsten.

Skrevet

Jaaa det syns jeg :) Mange kjekke menn derfra også kan vi snakke spansk sammen, mitt morsmål ❤️ De har ganske lik kultur som oss også, så tror de ville integrert seg ganske bra. 

Anonymkode: 169ee...062

• Liker 1
Skrevet

Ja. Folk fra Venezuela er hjertelig velkommen. Kunne fint tatt minst 100 000 i året. Om de vil komme da. Enig at de har likere kultur så det er ingen trussel mot levemåten eller de rådende verdiene i landet.

Anonymkode: 544ed...4e7

• Liker 2
Skrevet

Det er vel katolikker....og de tar skikken dit de kommer. Hjelper mye det....

Anonymkode: 576a0...279

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er vel katolikker....og de tar skikken dit de kommer. Hjelper mye det....

Er det noe galt med katolikker?

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jaaa det syns jeg :) Mange kjekke menn derfra også kan vi snakke spansk sammen, mitt morsmål ❤️ De har ganske lik kultur som oss også, så tror de ville integrert seg ganske bra. 

Du er ikke redd for at de skal gjøre det samme de gjorde med Venezuela, du vet det som førte til at de måtte flykte. Gjennom demokratiske valg stemte de for denne politikken, demokratisk, det var dette folket ville, og når de ser konsekvensene så flykter de. ???

Ser mange muslimer også ønsker å innføre sharia etc i vestlige land de flyktet til fordi landene med sharia var ulevelige, ikke ser de sammenhengen mellom dysfunksjonell kultur og at landet går i dass.

Farlig å spre slikt ukritisk tenker jeg, venezuerlerne må skjønne hva de gjorde og de som er mer ofre og ikke stemte for dette kanskje kan få opphold men ikke alle.

Anonymkode: cb3c1...204

• Liker 2
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Folk fra Venezuela er hjertelig velkommen. Kunne fint tatt minst 100 000 i året. Om de vil komme da. Enig at de har likere kultur så det er ingen trussel mot levemåten eller de rådende verdiene i landet.

Om kulturen er så flott så er det vel bare å flytte til Venezuela? Det er kulturen som førte til problemene....... De ville legge all makt i hendene til noen få utvalgte i et gjennomkorrupt land, som lover gull og grønne skoger, også lurer de på hvorfor ting går i dass, virkelig? 

Anonymkode: cb3c1...204

• Liker 2
Skrevet

Heller de enn alt det andre rælet vi tar inn fra muslimske land. 

Anonymkode: 5bf10...8f4

• Liker 1
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

100k hvert år hadde ikke vært mulig, minner meg om når den svenske politikeren Annie Löön ønsket å ta inn 40 millioner innvandrere til Sverige

Skrevet

Ja, jeg syns vi skal fortrinnsvis ta imot flyktninger som passer best mulig inn i vår kultur, da Norge er et lite land og Nordmenn ikke har vært vant til å ha masse utlendinger rundt seg så lenge. Syns det er katastrofalt med denne muslim-bølgen. Har selv ikke noe mot muslimer, men det blir problematisk med så mange fra en kultur som er så ulik vår, det er å be om trøbbel.

Dette burde alle vite, til og med politikere som lever i sin egen boble, så jeg lurer på om det blir gjort for å skape ustabilitet.

Anonymkode: db399...4cc

• Liker 1
Skrevet

Fortrinnsvis mener jeg vi burde ta imot de flyktningene som trenger det mest. Altså de som er i størst (livs)fare uavhengig av hvor de kommer fra. I konflikter hvor vi bidro med å feks bombe eller på andre måter var deltakende ser jeg det naturlig at vi tar større ansvar.

Anonymkode: ab3fc...424

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fortrinnsvis mener jeg vi burde ta imot de flyktningene som trenger det mest. Altså de som er i størst (livs)fare uavhengig av hvor de kommer fra. I konflikter hvor vi bidro med å feks bombe eller på andre måter var deltakende ser jeg det naturlig at vi tar større ansvar.

Jepp, best å ta imot de vi har vært med å bombe. De har garantert ingen ønsker om hevn. 😨

Anonymkode: 6f130...310

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er jo helt fjern. 

Anonymkode: 7dfb2...8ab

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er jo helt fjern. 

Anonymkode: 7dfb2...8ab

Jeg bare ser ikke på noen flyktninger som noen spesielle ressurser uavgengig av hvor de kommer fra.

• Liker 1
Skrevet

Nei, Europa har allerede nok å håndtere med tanke på flyktninger fra de verdensdelene nærmere Europa. 

Anonymkode: e6867...bb3

• Liker 5
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

De har ganske lik kultur som oss også, så tror de ville integrert seg ganske bra. 

Dette. Så ja fra meg.

Anonymkode: 29521...acd

Skrevet
10 timer siden, laske skrev:

Er det noe galt med katolikker?

Nei det er jo det jeg sier.

At katolikker tar skikken der de kommer betyr at de er folk som tilpasser seg og således kan fungere greit i det norske samfunnet. Religionen er ikke veldig forskjellig fra vår.

Muslimene blir fort litt for forskjellige og tilpasningene de krever blir ofte oppfattet som både uhøflig og utakknemlig, noe som skaper polarisering.

Skrevet

Ja, dette mener jeg bør være en selvfølge. Det er store lidelser i landet, og nødhjelp blir blokkert. Ettervirkningene av sosialisme er alltid tragisk. Nå har vi jo også en glitrende mulighet til å dekke opp for kjønnskjevheten som oppstod etter flyktningbølgen. Vi tar mer enn gjerne imot deres vakre kvinner.

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, Sphere skrev:

Ja, dette mener jeg bør være en selvfølge. Det er store lidelser i landet, og nødhjelp blir blokkert. Ettervirkningene av sosialisme er alltid tragisk. Nå har vi jo også en glitrende mulighet til å dekke opp for kjønnskjevheten som oppstod etter flyktningbølgen. Vi tar mer enn gjerne imot deres vakre kvinner.

👍🏻😃.......Sphere for President !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...