Gå til innhold

Er politikk, samfunns og aktualitetsdebattene på Kvinneguiden tatt over av menn fra høyresiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kan virke slik når man leser de forumene under "Samfunn og verden". Virker som det er lite kvinner der, og få fra venstresiden.

Men mulig kvinner og sosialister like å diskutere de myke og nære ting?

Anonymkode: 2635f...d3a

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikkert ikke alle som er interessert i å diskutere innvandring for tusende gang. Er stort sett de samme diskusjonene på aktueltforumet hele tiden. 

Anonymkode: eba52...d69

• Liker 16
Skrevet

Fryktelig mange incels her hvertfall.. Men jeg ser veldig mange menn som virker mer enn oppegående også. 

Anonymkode: 56fbc...93e

• Liker 4
Skrevet

Jeg er ikke så glad i diskutere de myke og nære ting, er høyrekvinne selv(dog ikke ytre) og har interesse for politikk- og aktualitetstrådene, men tonen der er for hard og aggressiv til at jeg ser vitsen med å delta. Det blir ikke mye til diskusjon når det bare handler om å latterliggjøre meningsmotstanderne og gjenta seg selv til det kjedsommelige. Ytre høyre-menn holder alltid på sånn. Alltid. Jeg gidder ikke å kaste bort tiden min på noe så meningsløst som å diskutere med folk som egentlig bare er ute etter å slå seg på brystet og tømme seg for dritt. 

Skrevet

Ikke fullstendig, men det er definitivt en overvekt av skremte og misinformerte ytre-høyrevalper der. Noen av dem er kvinner.

Anonymkode: 2267b...810

• Liker 11
Skrevet

Å være innvandringsskeptisk har da ingenting med venstre-høyre-aksen å gjøre.

Man kan fint være innvandirngsskeptisk samtidig som man er for fellesskapsløsninger. Historisk er det faktisk sosialistene som har stått for den proteksjonistiske linjen.

Nå har dessverre venstresiden begynt å gå islams ærend. Og det er da ingenting rart med at folk flest ser dette og sier ifra.

Debattene på KG er i så måte representative. For hver innvandringsvennlig er det tre innvandringskritiske. Omtrent som samfunnet for øvrig.

Anonymkode: 879fe...ac9

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke fullstendig, men det er definitivt en overvekt av skremte og misinformerte ytre-høyrevalper der. Noen av dem er kvinner.

Selv er jeg kvinnelig sosialist som stort sett liker å snakke om de "harde ting", dvs økonomi og arbeidsliv. Gidder ikke så ofte å snakke om det på KG pga det lave nivået på diskusjonen.

• Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, desverre ser det ut til at fler og  fler kvinner (småjenter?) tar etter.

Anonymkode: 6f42b...179

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, desverre ser det ut til at fler og  fler kvinner (småjenter?) tar etter.

Flere og flere kvinner ser at det ikke handler om for eller i mot innvandring. Det handler om islam og konskevensene det har for samfunnet.

Lag en tråd i Aktuelt og spør om folk der er villige til å ta i mot flyktninger fra Venzuela. Myten om at alle på KG er så i mot innvandring og flyktninger kommer til å få seg en knekk.

• Liker 2
Skrevet

Jeg er kvinne, klassifisert som ytre høyre, blir ofte anklaget for å være mann pga meningene mine, så det er nok en del kvinner også som diskuterer her inne, men dere tror det er menn.

Anonymkode: 8c8e8...afb

Skrevet

Ja! Makan til skrotgjeng som regjerer der inne. Vedder på de henger på resett, ja til bilen i Oslo og andre rasistskrotsider den tiden de ikke sitter på kg og kuker. 

Jeg diskuterer gjerne samfunn og politikk, men tar det irl. 

Anonymkode: c56d7...003

• Liker 7
Skrevet

Nå har dessverre venstresiden begynt å gå islams ærend. Og det er da ingenting rart med at folk flest ser dette og sier ifra.

Debattene på KG er i så måte representative. For hver innvandringsvennlig er det tre innvandringskritiske. Omtrent som samfunnet for øvrig.

Her har vi ett godt eksempel. Skremt og misinformert.

https://www.ssb.no/innvhold

"Innvandrere flest gjør en nyttig innsats i norsk arbeidsliv - 72% enige, 14% uenige

Innvandrere flest beriker det kulturelle livet i Norge - 71% enige, 17% uenige

Innvandrere flest er en kilde til utrygghet i samfunnet - 29% uenige, 57% uenige

Holdning til flyktningers og asylsøkeres adgang til å få opphold i Norge. Bør den bli lettere, vanskeligere eller som i dag? - 15% lettere, 53% som i dag, 29% vanskeligere"

• Liker 3
Skrevet

"Innvandrere flest gjør en nyttig innsats i norsk arbeidsliv - 72% enige, 14% uenige

Innvandrere flest er en kilde til utrygghet i samfunnet - 29% uenige, 57% uenige

Holdning til flyktningers og asylsøkeres adgang til å få opphold i Norge. Bør den bli lettere, vanskeligere eller som i dag? - 15% lettere, 53% som i dag, 29% vanskeligere"

Også har du de da, som klarer så skille mellom de ulike gruppene av innvandrere. Asylsøkere, flyktninger og arbeidsinnvandrere er alle innvandrere til Norge. De fleste av disse oppfører seg ordentlig og bidrar til samfunnet, ellers hadde de ikke fått lov til å være her. Det er de to første gruppene som i hovedsak ikke bidrar med noe positivt, men heller bidrar til utrygghet i samfunnet.

Anonymkode: 8c8e8...afb

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hva er det om som er så misinformert?

Jeg har sagt hele tiden at det ikke handler om holdninger til innvandrer (svensker, polakker, kinesere, osv) Men islam. Og den kommer først og fremst gjennom flyktning- og asylmigrasjon. Og som du ser kun 15% ønsker en oppmykning.

• Liker 2
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Fryktelig mange incels her hvertfall.. Men jeg ser veldig mange menn som virker mer enn oppegående også. 

Anonymkode: 56fbc...93e

Fryktelig mange av hva enn man skal kalle kvinnelige incels og. Ser stadig vekk incels som diskuterer med "kvinnelige incels". Bitter vs bitter. Morsomt å lese.

Anonymkode: 8e550...585

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja! Makan til skrotgjeng som regjerer der inne. Vedder på de henger på resett, ja til bilen i Oslo og andre rasistskrotsider den tiden de ikke sitter på kg og kuker. 

Jeg diskuterer gjerne samfunn og politikk, men tar det irl. 

Anonymkode: c56d7...003

Hva i himlens navn har "Ja til bilen i Oslo" med rasisme å gjøre ???  Du er tydligvis extremist på din side av bordet, eller så har du ikke snøring.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva i himlens navn har "Ja til bilen i Oslo" med rasisme å gjøre ???  Du er tydligvis extremist på din side av bordet, eller så har du ikke snøring.

Og hva i himlens navn har resett med rasisme å gjøre?

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hva er det om som er så misinformert?

Jeg har sagt hele tiden at det ikke handler om holdninger til innvandrer (svensker, polakker, kinesere, osv) Men islam. Og den kommer først og fremst gjennom flyktning- og asylmigrasjon. Og som du ser kun 15% ønsker en oppmykning.

1. Du skrev "innvandring", men velger å forvri ordene dine når du ser at du tok feil.

2. Jeg visste at noen kom til å mistolke den siste der som en støtte til sitt eget flyktningsnegative synspunkt. Jeg kunne like godt ha skrevet at 68% ikke vil gjøre det vanskeligere å få opphold, det er det kun mindretallet på 29% som vil.

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Og hva i himlens navn har resett med rasisme å gjøre?

Nei, si det. Like lite som Nationen har med landbruk å gjøre.

• Liker 4
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1. Du skrev "innvandring", men velger å forvri ordene dine når du ser at du tok feil.

2. Jeg visste at noen kom til å mistolke den siste der som en støtte til sitt eget flyktningsnegative synspunkt. Jeg kunne like godt ha skrevet at 68% ikke vil gjøre det vanskeligere å få opphold, det er det kun mindretallet på 29% som vil.

Nei. Les innlegg nr 9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...