Gå til innhold

Ikke sant vi har lave utgifter ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en pågående debatt med samboer. Jeg mener at vi har lave utgifter på å bo/mat. Han river seg i håret og mener vi bruker hinnsides mye penger. Hva mener dere?

Totalt ser det sånn ut:

• Husleie: 7.000 kr
  • Strøm, gjennomsnitt: 2.000 kr
  • Mat: 4.000 kr
  • Tv/internett: 1.000 kr
  • Totalt: 14.000 kr

Det er stort sett dette vi deler 50/50. På hver blir det da:

• Husleie: 3.500 kr
  • Strøm: 1.000 kr
  • Mat: 2.000 kr
  • Tv/internett: 500 kr
  • Totalt: 7.000 kr

Jeg sier, lykke til med å flytte på en hybel og bo billigere enn dette. Til og med en student betaler mer enn dette! Du har et helt urealistisk bilde av hva det koster å leve, sier jeg. Hva syns dere? Hvor mye betaler dere per person, eller alene?

Anonymkode: 2d65c...412

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor i alle dager mener han at dere skulle spart mer? Syns i grunn strømmen deres er litt dyr, vi har hus (dårlig isolert med varmepumpe som ikke funker optimalt når temperaturen synker mot -15) og betaler ca 1500 i mnd på vinterstid. 

Anonymkode: 6755a...904

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor i alle dager mener han at dere skulle spart mer? Syns i grunn strømmen deres er litt dyr, vi har hus (dårlig isolert med varmepumpe som ikke funker optimalt når temperaturen synker mot -15) og betaler ca 1500 i mnd på vinterstid. 

MEN (glemte den) jeg syns alt i alt at dere ikke bor dyrt 

• Liker 3
Skrevet

Syntes dette er bra, kjenner mange single som bruker mer en dere tilsammen.

• Liker 8
Skrevet

Relativt lavt. Kanskje mulig å kutte mer, men hvorfor skulle dere i såfall det?

• Liker 7
Skrevet (endret)

Vi bor billigere, men vi hadde veldig flaks med leilighet. Betaler 8000kr i mnd, inkl. Strøm, TV og Internett. Bruker ca det samme som dere på mat. Pluss at vi har bil, blir vel ca 1000kr i mnd på den 

Endret av blomaden
  • Liker 3
Skrevet

Men klager han på deg fordi det er dyrt? Hadde virkelig blitt dyrt om han bodde alene med noenlunde lik standard. Dette høres ikke ille ut i det hele tatt. Men dere har vel andre utgifter også? Bil? Annen transport? Forsikring (i det minste innbo og reise), legge av til forestående utgifter som at hvitevarer og møbler ryker), telefonabonnement, osv... 

Men han kommer nok ikke bedre ut av det ved å være alene, som det tyder på at han mener. 

• Liker 7
Skrevet

Det ser ikke dyrt/mye ut i hvert fall. Jeg stusser litt på hvordan dere klarer dere på 4000 kr i mnd på mat, spesielt med en mann i hus?

Anonymkode: 8821b...98d

• Liker 11
Skrevet

Tja hva med mobil, tranport (buss/bil), forsikringer og andre dagligvarer?

Anonymkode: c8b75...ad0

• Liker 6
Skrevet

Dere lever relativt billig ja. Men hva mener han selv kan kuttes på da? Maten? 

• Liker 3
Skrevet

Ts her. Problemet var nå at han mente at vi kan klare oss på 2.500 på mat (!!!). Jeg sliter allerede med å holde det innenfor 4.000 kr, ja det er dyrt med mat. Litt oppløftende å se at så mange her er enige med meg, takker for samtlige svar (og viser samboer). Og det er hus, gammelt og strømmen har vært dyr i vinter, derfor trekker det opp gjennomsnittet en god del.

• Liker 2
Skrevet

Typisk menn. Samboeren min er også sånn. 

Vi betaler 4000 hver i boutgifter + 3000 hver i mat og han mener det er mye. 

Anonymkode: bc3f6...34a

• Liker 8
Skrevet

Ts igjen. Andre utgifter er vi ikke uenige om, har en god fordeling på de som vi er enige om. Det var disse tingene her det gjalt. Han mente vel strømmen var for dyr og, men hva skal jeg gjøre med det liksom.... Det koster det det koster nå, da. Skrur av alt av lys og varmeovner i forhold til utetemperatur, bruker et minimum og bruker ved som vi har selv. Ja, jeg skjønner ikke at det går an jeg. Det er mange som bruker mye mer enn oss, og jeg syns jeg burde hatt ros for den jobben jeg gjør med å holde matbudsjettet nede. Men nei da....

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts her. Problemet var nå at han mente at vi kan klare oss på 2.500 på mat (!!!). Jeg sliter allerede med å holde det innenfor 4.000 kr, ja det er dyrt med mat. Litt oppløftende å se at så mange her er enige med meg, takker for samtlige svar (og viser samboer). Og det er hus, gammelt og strømmen har vært dyr i vinter, derfor trekker det opp gjennomsnittet en god del.

Det er jo ganske enkelt å løse dette. Han får ansvaret for å kjøpe og lage sunn og god mat den neste måneden. Så får dere vurdere etter den måneden er omme hva som skal gjøres videre. 

• Liker 47
Skrevet
13 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Relativt lavt. Kanskje mulig å kutte mer, men hvorfor skulle dere i såfall det?

Nei, det er vel gjerrigheten da, jeg kan ikke se noen annen grunn.

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, Ulven skrev:

Det er jo ganske enkelt å løse dette. Han får ansvaret for å kjøpe og lage sunn og god mat den neste måneden. Så får dere vurdere etter den måneden er omme hva som skal gjøres videre. 

Det sa jeg og! Da fikk pipa en annen låt hehe.

Ts.

• Liker 14
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det kun du som har ansvar for å handle og lage mat? 

En kvinne og en mann på 2500 i mat i måneden???

Hvis han mener det går fint så kan han handle og lage mat. Så får vi se hvordan det går. Det er nok mulig, men har veldig lyst til å se hvordan han løser det!!!

• Liker 11
Skrevet
1 minutt siden, solmåneogstjerner skrev:

Er det kun du som har ansvar for å handle og lage mat? 

En kvinne og en mann på 2500 i mat i måneden???

Hvis han mener det går fint så kan han handle og lage mat. Så får vi se hvordan det går. Det er nok mulig, men har veldig lyst til å se hvordan han løser det!!!

Ja er det ikke sinnsykt..??! Jeg spurte, hvordan skal du klare dette? Det blir rundt 600 kr/uka, hvordan skal du klare det da? Nei, da mente han at han kunne kjøpe to brød i uka og leve på det. Javel, men det holder jo ikke lenge. Og hva med meg, og hva med alt av dopapir og vaskesaker og sjampoer og alt annet. Ja, lykke til. Jeg sa at han kunne gjøre det han i tilfelle, jeg tror han hadde hatt godt av å få et litt mer realistisk bilde av hvor mye det koster å leve..!!! 

• Liker 10
Skrevet

Absolutt lave utgifter! Mannfolk og utgifter, rart de har så rare forventninger. La han handle så ser han fort at det ikke gå med 2500 i mnd, vil tro 4000 er vanskelig nok. Når menn ikke gidder å handle så forstår de ikke hva ting koster. Det akkurat som om de lever på 80 tallet når det gjelder priser. 

Anonymkode: 2ed85...368

• Liker 12
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Absolutt lave utgifter! Mannfolk og utgifter, rart de har så rare forventninger. La han handle så ser han fort at det ikke gå med 2500 i mnd, vil tro 4000 er vanskelig nok. Når menn ikke gidder å handle så forstår de ikke hva ting koster. Det akkurat som om de lever på 80 tallet når det gjelder priser. 

Anonymkode: 2ed85...368

Ja, enda så mye jeg snakker om dette med matpriser og økonomi, det går inn det ene øret og ut det andre tror jeg. Hvis jerg lar han handle så blir vi hvertfall ruinert, det er helt sikkert. Det krever jo faktisk litt å planlegge dette med en billig og alikevel sunt og variert kosthold.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...