Gå til innhold

Noen som har vært i Kambodsja/Vietnam og kan gi noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker å reise til et av stedene eller begge. Tenker 14-21dager ca. Vil reise "alene", ikke på noen arrangert tur. 

Hvor vil du anbefale oss å reise? Hvilke utflukter/aktiviteter? Hvor lenge hvert sted? Andre tips?

Vil reise på "økonomi". Altså ikke backpackere, men heller ikke luksushotell. 

Anonymkode: ac81f...8ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville gått for 21 dager og besøkt begge landene. Kambodsja: Phnom Penh for Tuol Sleng, killing fields og royal palace. 2-3 hele dager er nok. Siem Reap for Angor Wat. Må ses!!!! 3 dager her også. 

Vietnam: Ho chi minh city: vietnamkrigmuseet, turer ut av byen til Cu chi tunnels og Mekong-deltaet. Spis phô og drikk vietnamesisk kaffe. Handle silke, få sydd kjoler og dresser for en billig pris. 4 dager er nok. Da Nang, Hue, Na Trang oppover kysten er gode alternativer. Ellers er Hanoi i nord og ute ved kysten der også populært. Alle disse stedene blir nok for mye på 2 uker, men velg ut noe av det. 

Anonymkode: 9955d...ca8

• Liker 1
Skrevet

Har vært i Vietnam og vil absolutt anbefale Hanoi og Hoi An.  Hanoi fordi det er kaotisk,  gammeldags og sjarmerende.  Føler man er 50 år tilbake i tiden når man er der.  Og man bør absolutt ta inn på hotel i gamlebyen.  

Hoi An er nydelig.  Flott arkitektur,  sjarmerende med alle lanternene som lyser opp på kvelden. Fantastisk flott strand og Vietnams beste kjøkken.

Jeg har også vært i Hué,  men det kan ikke måle seg med Hoi An. 

Ha Long bay er også flott,  men veldig turistifisert.  

Jeg liker ikke Nha Trang.  Synes ikke byen har sjarm,  og den virket sliten .  Da jeg var der,  var det masse uhøflige  russere overalt. Det var ikke hyggelig.  Syntes heller ikke maten var like god som lenger nord.  

Men før du reiser til Vietnam,  bør du sjekke klimasoner.  Landet har forskjellige klimasoner,  og feks Hanoi og Hoi An egner seg på sommeren, mens Ho Chi Minh og områdene rundt,  er best på vintertiden. 

• Liker 1
Skrevet

Er du interessert i å skyte/sprenge en ku?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...