Gå til innhold

Reductil

Quinden

Anbefalte innlegg

Hei!

Har endel kilo å ta av og har en veldig motivasjon når jeg begynner, men problemet mitt er søtsaker ikke mat. Har et unaturlig forhold til godterier, virker som det noe mentalt :-? Jeg har bestilt time hos legen for å få Reductil, i hvertfall i startfasen ser jeg at det kan være nyttig. Har BMI som sier jeg kan få hvis helsa ellers er bra.

Noen her som går på dette, eller har gått, er interessert i å høre om positive/negative erfaringer! Hva kan jeg forvente av fastlegen min, når det gjelder oppfølging etc. Tror dette er det eneste som skal til for å få bukt med kiloene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Uff disse kiloene....

Reductil hjelper kun på sulten. Så er ikke det ikke der problemet ditt ligger. Så er ikke det tingen. For meg høres det ut som du bør starte i en annen enda..med psyken din kanskje. Hvorfor har du et usunt forhold til mat?

Tanten min går på noe annet en reductil ..og hun noe som binder fett i tarmen..hun sier at også søthungeren forsvant. Vet ikke hva dette stoffet heter .......

Viktigste er at du ikke gjemmer deg bak .... åh det går ikke fordi jeg har et usunt forhold til mat!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

reductil virker. xenical er vel det som binder fett i tarmen. legen sa at man må på do rett etter at man har spist noe fett...... så de ville jeg ikke ha!

jeg hadde ikke BMI til å få reductil, men legen gav dem til meg uansett.

jeg har gått ned 4kg på 3uker og en dag. men legen min ville ikke love meg mer enn to kg den første måneden.

jeg trur ikke det bare er på mettheten reductil hjelper, for jeg har ikke holdt meg til så streng diett som jeg burde. har et ekstremt problem når det gjelder usunn mat! men jeg tar et steg om gangen, har begynt å kutte ut burgermat og alt man får kjøpt ute av kjapp mat.

så nå er det søtbehovet som er neste fjerning på lista mi..

snakk med legen din om søtbehovet ditt. hvis det er mentalt så nytter det ikke bare å få tabletter slik at du går ned i vekt, for da vil du heller ikke klare å holde vekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Reductil og både sultfølelsen OG søthungeren forsvant :P

Måtte dessverre slutte pga prisen,men jeg var kjempefornøyd med det som skjedde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor høy BMI må man ha for å få Reducil? Og hva koster det? Regner med at det er på hvit resept og at man må betale alt selv? Hvor mye koster det i måneden liksom...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er IKKE enig i de som sier at reductil ikke er tingen dersom ens matforbruk og overvekt først og fremst sitter i hodet. Tvert imot, da burde man forsøke Reductil! Men det er ingen enkel løsning. Det blir som med antidepressiva; pillene kan fjerne kloa i magen, men vil neppe fjerne angsten på permanent basis uten at man følger opp med psykoterapi.

Til Quinden:

Reductil virker, men gjør ikke jobben for deg.

Det du kan vente deg er at reductil demper sult og gir deg fri fra de konstante tankene på mat og godteri, slik at du kan bruke energien din på det du burde; nemlig å legge om livsstilen på en slik måte at du kan leve med den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til dere alle som har svart. Kjempenytting informasjon.

Jeg vil bruke dette for å komme igang som tidligere nevnt, legge om kostholdet og fokuseringen på søtsaker. Jeg klarer meg veldig fint uten, bare ved å være bevisst på hva jeg putter i munnen.

NOen som går på det, så send gjerne en PM, kjekt å høre fra noen som bruker eller har brukt det. Blir spennende, men jeg vet jo at det ikke er noe hvilepute, må jobbe aktivt med meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...