Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er nesten ferdig med en bachelorgrad i juni, har étt hengefag når jeg er "ferdig", som jeg vil ta i løpet av høsten.

Når begynner jeg med jobbsøking? Har lyst til å begynne nå, men jeg kan jo ikke akkurat begynne i 100% stilling før i juni. Hva gjorde dere? Og tror dere hengefaget vil skape problemer? Det er i ett fag som på ingen måte er nødvendig å kunne i feltet jeg ønsker å søke meg til.

Anonymkode: d2e94...f31

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte å se etter jobb i februar da jeg var ferdig med master i august. Jeg var litt stressa, så jeg begynte litt tidlig. Fikk flere jobbtilbud, og begynte å jobbe deltid i april allerede.

Aner ikke noe om hengefaget.

Anonymkode: cabc3...b4b

Skrevet

Før du har tatt eksamen i hengefaget vil du selvfølgelig ikke motta noe vitnemål, og uten vitnemål vil du ikke være kvalifisert til jobber som krever utdanning(en din).

Det KAN hende at noen vil ansette deg uten hengefaget godkjent, meeeeeeeeeen det er det ingen som kan svare på her.

Anonymkode: 21c13...4d9

Skrevet

Jeg har bachelor i ingeniør fag. Jeg, og de fleste jeg studerte med, startet å søke sommeren  før siste året. Mange av de store bedriftene som de fleste vil inn i har første søknadsrunde i august altså et år før de er ferdig utdannet.

Skrevet (endret)

Jeg vil råde deg til å gjøre det veldig klart i søknadene at du faktisk ikke får vitnemål før til høsten igjen. Hvis du mener du er aktuel for arbeidsmarkedet allerede til sommeren på tross av dette, er det ikke for tidlig å starte søkingen nå. Ansettelsesprosesser tar tid. 

Endret av Factum Factaria
  • Liker 1
Skrevet

Jeg holder på med master nå som skal leveres i juni, har jobbet deltid 60% i faget mitt siden januar i fjor.

Anonymkode: 79f4f...870

Skrevet

Ja, vil bare presisere at jeg ikke går sykepleie eller noe i den duren, altså :)Om det har noe å si.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, vil bare presisere at jeg ikke går sykepleie eller noe i den duren, altså :)Om det har noe å si.

Det er irrelevant hva du studerer, hvis den jobber du søker krever utdanning(en din). Er den ikke fullført, er den ikke fullført. Jeg beklager, men du er ikke ferdig med studiene før til jul...

Presiser i søknadene dine at du får vitnemål til jul(som Factum skrev rett over meg), og håp på det beste! :)  Fullt mulig at noen ansetter deg, men hadde jeg vært i din situasjon ville jeg ikke holdt pusten på det, dessverre.

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg begynte å se etter jobb i februar da jeg var ferdig med master i august. Jeg var litt stressa, så jeg begynte litt tidlig. Fikk flere jobbtilbud, og begynte å jobbe deltid i april allerede.

Aner ikke noe om hengefaget.

Anonymkode: cabc3...b4b

Takk for svar!:)

6 minutter siden, ElineRB skrev:

Jeg har bachelor i ingeniør fag. Jeg, og de fleste jeg studerte med, startet å søke sommeren  før siste året. Mange av de store bedriftene som de fleste vil inn i har første søknadsrunde i august altså et år før de er ferdig utdannet.

Aha! Mitt studie er nok ikke like "prestisje" som ditt hehe. Ingen store bedrifter jeg skal søke jobb hos som ønsker at man starter året før endt studie.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg holder på med master nå som skal leveres i juni, har jobbet deltid 60% i faget mitt siden januar i fjor.

Anonymkode: 79f4f...870

Takk for svar:)

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er irrelevant hva du studerer, hvis den jobber du søker krever utdanning(en din). Er den ikke fullført, er den ikke fullført. Jeg beklager, men du er ikke ferdig med studiene før til jul...

Presiser i søknadene dine at du får vitnemål til jul(som Factum skrev rett over meg), og håp på det beste! :)  Fullt mulig at noen ansetter deg, men hadde jeg vært i din situasjon ville jeg ikke holdt pusten på det, dessverre.

Jobben jeg søker krever ingen utdanning egentlig. Er mange i bransjen som ikke har utdanning utover videregående. Orker ikke forklare hvorfor jeg tok den og alt det der 😛 Men takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...