AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #1 Skrevet 25. februar 2019 Vi har kjøpt et hus, men det er forkjøpsrett på det og vi får ikke svar før til mandag(1 mars) om den er vår. Derfor trenger jeg å få tiden til å gå, jeg er så stressa at jeg har fått betennese i overkroppen og er kjempe kvalm. Noen tips til å få tiden til å gå?? Anonymkode: cd0ca...5bb
Jytte Skrevet 25. februar 2019 #2 Skrevet 25. februar 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har kjøpt et hus, men det er forkjøpsrett på det og vi får ikke svar før til mandag(1 mars) om den er vår. Derfor trenger jeg å få tiden til å gå, jeg er så stressa at jeg har fått betennese i overkroppen og er kjempe kvalm. Noen tips til å få tiden til å gå?? Anonymkode: cd0ca...5bb Prøv å slappe av og tenke at huset ikke er deres, dere har bare lagt inn et bud og får ikke vite mer før om en uke. Vet det er nervepirrende, men dere har ikke kjøpt det, enda. Det sure er at man ikke kan legge inn bud på andre eiendommer. Hør med megler om det er noen som har meldt inn forkjøpsrett, og hvor lang ansiennitet de har. 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #3 Skrevet 25. februar 2019 stress det der. Jeg taklet det ved å tenke pessimistisk, at leiligheten blir overtatt av noen andre som har forskjøpsrett. Kjente så mange som hadde mistet leiligheter slik, og det blir mer og mer vanlig. Så jeg tenkte aldri at jeg eide leiligheten før jeg faktisk og signerte papirene. Håpet ingenting, tenkte bare noen andre får den. På den måten ble jeg ikke skuffet. Fikk den heldigvis. Du kan lese, surfe nettet, ta en joggetur, trene. Trening er superbra for stress og indre uro. Se serier om du har netflix. Vaske og rydde er bra om du er stresset, for meg ihvertfall. Anonymkode: a88e3...fb5
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #4 Skrevet 25. februar 2019 5 timer siden, Jytte skrev: Prøv å slappe av og tenke at huset ikke er deres, dere har bare lagt inn et bud og får ikke vite mer før om en uke. Vet det er nervepirrende, men dere har ikke kjøpt det, enda. Det sure er at man ikke kan legge inn bud på andre eiendommer. Hør med megler om det er noen som har meldt inn forkjøpsrett, og hvor lang ansiennitet de har. Har 20 år ansintitet, så håper ingen tar den. Men ja er jo det som stresser meg at noen bare kan «ta» den Anonymkode: cd0ca...5bb
Jytte Skrevet 26. februar 2019 #5 Skrevet 26. februar 2019 (endret) 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Har 20 år ansintitet, så håper ingen tar den. Men ja er jo det som stresser meg at noen bare kan «ta» den Anonymkode: cd0ca...5bb Det høres bra ut, og det fine er at man ikke kan bruke for eksempel foreldrenes medlemskap. Hvor stor er boligen? De fleste som tar bolig på forkjøpsrett kjøper de største boligene, fra tre-roms og oppover. Men med 20 års medlemskap skal det mye til. Kjenner noen som bare hadde fire års ansiennitet som fikk kjøpt fire-roms i et populært område der få boliger legges ut til salg. Endret 26. februar 2019 av Jytte
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #7 Skrevet 26. februar 2019 56 minutter siden, Jytte skrev: Det høres bra ut, og det fine er at man ikke kan bruke for eksempel foreldrenes medlemskap. Hvor stor er boligen? De fleste som tar bolig på forkjøpsrett kjøper de største boligene, fra tre-roms og oppover. Men med 20 års medlemskap skal det mye til. Kjenner noen som bare hadde fire års ansiennitet som fikk kjøpt fire-roms i et populært område der få boliger legges ut til salg. Boligen er ganske stor 😕 det er en tomannsbolig med tre soverom og to bad. Men alikevel et stykke utenfor byen og ikke i Oslo-området. Er i Østfold. Ikke bruke foreldrenes medlemskap? Jeg fikk overført fra pappa ! Anonymkode: cd0ca...5bb
Jytte Skrevet 26. februar 2019 #8 Skrevet 26. februar 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Boligen er ganske stor 😕 det er en tomannsbolig med tre soverom og to bad. Men alikevel et stykke utenfor byen og ikke i Oslo-området. Er i Østfold. Ikke bruke foreldrenes medlemskap? Jeg fikk overført fra pappa ! Anonymkode: cd0ca...5bb Tenkte at om foreldrene selv eier borettslagsbolig. Da kan de ikke bruke medlemskapet på bolig nummer to. Formulerte meg feil. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå