AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #1 Del Skrevet 25. februar 2019 Om tre uker så reiser vi til Danmark. To par med et barn hver på 1 og 2 år. Hvilke aktiviteter anbefales da? Noe dere har god erfaring med? Vi kjører bil så kan hende at vi tar en liten tur innom Sverige om det er mer å finne på der. Det blir å bruke en langhelg, så vi vil gjerne oppleve noe fint og hyggelig, kanskje spise noe god mat også. Tips tas imot 👌 Anonymkode: 73e5c...a0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #2 Del Skrevet 26. februar 2019 Kan være greit å vite hvor dere skal bo? Greit at Danmark ikke er så stort, men det er likevel begrenset hvor mye man rekker over på en langhelg. Spesielt med så små barn. Anonymkode: a9f3e...ce1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #3 Del Skrevet 26. februar 2019 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan være greit å vite hvor dere skal bo? Greit at Danmark ikke er så stort, men det er likevel begrenset hvor mye man rekker over på en langhelg. Spesielt med så små barn. Anonymkode: a9f3e...ce1 Vi har ikke valgt noe fast sted enda, derfor jeg tenkte å se om noen har noen tips først, for da kan vi kanskje velge et hotell med maks 1 Time unna de forskjellige attraksjonene. Så slipper vi å bytte hotell i løpet av helgen Anonymkode: 73e5c...a0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emmelise Skrevet 26. februar 2019 #4 Del Skrevet 26. februar 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har ikke valgt noe fast sted enda, derfor jeg tenkte å se om noen har noen tips først, for da kan vi kanskje velge et hotell med maks 1 Time unna de forskjellige attraksjonene. Så slipper vi å bytte hotell i løpet av helgen Anonymkode: 73e5c...a0f Øh..... okey. Skal dere kjøre gjennom Sverige for å komme til Danmark eller tar dere ferja fra Sørlandet til Jylland eller tar dere båten fra Oslo til København? Alt dette er litt viktig for det finnes aktiviteter OVERALT i Danmark, så det begrenser ikke akkurat mulighetene. Jeg anbefaler alltid Tivoli i København, men det er godt mulig påskeutstillingen ikke har åpnet ved det tidspunktet dere har kommet dit. Den åpner 4. april. Det er også dyrere å oppholde seg på Sjælland enn det er på Jylland. Det er jo selvsagt på grunn av hovedstaden tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #5 Del Skrevet 26. februar 2019 Jylland er er godt utgangspunkt. Nærhet til mange attraksjoner. Spørs hva dere vil, men finnes utallige dyraparker og tivoli. (Men sjekk åpningstider. Mye av uteattraksjonene er ikke åpent nå) Jeg liker Århus. Der er blandt annet Marselisborg dyrehage. En gratis park hvor det er masse hjort og rådyr som går fritt rundt. Husk å kjøp med masse epler og gulrøtter, da kommer de løpende til dere for å få mat og kos. Tror denne er helårsaåpen. I Århus finnes også tivoli Friheden. Det er god mat, shopping og kultur i Århus. Fra Århus er det ca 1 time til Grenaa, hvor Kattegat senteret ligger. Innendørs akvarium. 50 min - 1 time fra Århus ligger Ree park og skandinavisk dyrepark. To store dyreparker. Og en dyrehage som heter Munkholm zoo. Denne er fin med små barn syns vi. Ca 40 min fra Århus ligger Randers regnskog. Innendørs dyrepark. Djurs sommerland ligger 45 min unna. Eller så er det jo Billund, hvor legoland, løveparken og Lalandia ligger samlet. Nå vet ikke jeg hva av det ovenfor som er åpent når dere reiser da Anonymkode: ec38d...396 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #6 Del Skrevet 26. februar 2019 18 minutter siden, Emmelise skrev: Øh..... okey. Skal dere kjøre gjennom Sverige for å komme til Danmark eller tar dere ferja fra Sørlandet til Jylland eller tar dere båten fra Oslo til København? Alt dette er litt viktig for det finnes aktiviteter OVERALT i Danmark, så det begrenser ikke akkurat mulighetene. Jeg anbefaler alltid Tivoli i København, men det er godt mulig påskeutstillingen ikke har åpnet ved det tidspunktet dere har kommet dit. Den åpner 4. april. Det er også dyrere å oppholde seg på Sjælland enn det er på Jylland. Det er jo selvsagt på grunn av hovedstaden tenker jeg. Letteste for oss tenker jeg blir å ta ferja ned til Hirtshals for da taper vi ikke så mange timer. Men lurer litt på om det da heller lønner seg å kjøre (bor i Oslo området) gjennom Sverige om vi skal til København.. Det er det vi også så at det er mange aktiviteter overalt, så lurer jo egentlig på hva som er verdt besøket. Og hva som kan vente til neste gang vi reiser nedover. Anonymkode: 73e5c...a0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #7 Del Skrevet 26. februar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jylland er er godt utgangspunkt. Nærhet til mange attraksjoner. Spørs hva dere vil, men finnes utallige dyraparker og tivoli. (Men sjekk åpningstider. Mye av uteattraksjonene er ikke åpent nå) Jeg liker Århus. Der er blandt annet Marselisborg dyrehage. En gratis park hvor det er masse hjort og rådyr som går fritt rundt. Husk å kjøp med masse epler og gulrøtter, da kommer de løpende til dere for å få mat og kos. Tror denne er helårsaåpen. I Århus finnes også tivoli Friheden. Det er god mat, shopping og kultur i Århus. Fra Århus er det ca 1 time til Grenaa, hvor Kattegat senteret ligger. Innendørs akvarium. 50 min - 1 time fra Århus ligger Ree park og skandinavisk dyrepark. To store dyreparker. Og en dyrehage som heter Munkholm zoo. Denne er fin med små barn syns vi. Ca 40 min fra Århus ligger Randers regnskog. Innendørs dyrepark. Djurs sommerland ligger 45 min unna. Eller så er det jo Billund, hvor legoland, løveparken og Lalandia ligger samlet. Nå vet ikke jeg hva av det ovenfor som er åpent når dere reiser da Anonymkode: ec38d...396 Her var det mange ting, tusen takk skal kikke gjennom disse i kveld med mannen! Anonymkode: 73e5c...a0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emmelise Skrevet 26. februar 2019 #8 Del Skrevet 26. februar 2019 (endret) Ja, skal dere til Jylland ville jeg tatt Hirtshals-ferja. Skal dere til Sjælland vil nok det greieste være å kjøre gjennom Sverige. Det flotte med å kjøre gjennom Sverige er at det er Lekeland på veien langs E6. Jeg vet ikke helt hvordan det er med så små barn, men det er jo alltids noe hvis man trenger å stoppe en times tid. Broren min pleier å gjøre det når vi kjører nedover hver November. Husk at hverken ferja eller broen mellom Sverige og Danmark er gratis å krysse, faktisk litt dyr, så hold deg til èt land for helgen og ta heller aktivitetsturene i det andre landet som en del av til-og-fra reisen. Skal dere til Jylland så er det meste innenfor en times tid kjøring uansett. Da kan dere sette enten Århus eller Ålborg som "base". For min del blir Århus en litt for "storby", men ettersom dere er fra Oslo vil du nok ikke føle det på samme måte Hvis dere skal hele veien ned til Billund vil jeg anbefale å ha Århus som base. Hvis dere skal holde dere litt mer nordpå er Ålborg et fint alternativ. Endret 26. februar 2019 av Emmelise Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #9 Del Skrevet 27. februar 2019 Selv om Danmark er et lite land er det begrenset hvor mye man rekker over på en langhelg. Jeg anbefaler derfor å bo på ett sted og heller kjøre litt rundt. Siden barna er såpass små er det begrenset hvilket utbytte de får av en slik tur. Jeg anbefaler ikke Tivoli eller Legoland - vent med det til de er blitt større. Da har de mye mer utbytte av det. Tivoli med så små barn er egentlig bortkastet, hvis dere vil på den type aktivitet anbefaler jeg heller Bakken utenfor København. Både Sjælland og Jylland har mange fine steder og masse å by på, men for en langhelg ville jeg gå for Fyn. Nå kan været i midten av mars være alt fra surt til solskinn, men det er alltid masse å finne på. Odense er en fin by, vil dere ha det litt roligere ligger det en by som heter Bogense en halvtimes kjøretur unna. Koselig sted og litt utenfor sentrum er det en campingplass med flott leiligheter tilknyttet. Det er lekeplasser for ungene, både innendørs og utendørs basseng etc. Fin spasertur på fine stier/turveier inn til Bogense. Leilighetene etr kjempefine, godt utstyrt og med egen uteplass til hver enkelt leilighet. Fyn er en vakker og grønn øy. Det er massevis av slott og herregårder og Egeskov Slot er verd et besøk. Usikker på hvor fin parken og hagen er i mars (har kun vært der på sommeren), men det er helt nydelig der. Foruten selve parken er det flere museer der, store lekeplasser for ungene, spennende labyrint. tretoppvandring etc. Man kan ha med egen niste eller spise på flere ulike serveringssteder på området. Kjører man videre sørover kommer man til Svendborg. En hyggelig by i det sydfynske øhav. Her kan man ruske litt rundt i byen og nede ved havna og har man god tid og det er fint vær kan man ta ferge over til Ærøkøping som er et fantastisk nydelig sted. Har man ikke tid til det kan man ta M/S Helge på en rundtur i skjærgården. Det tar noen timer og man kan gå av underveis for å hoppe på senere. Feks kan man gå av med Valdemars Slott og kikke litt rundt der. Uansett om man kjører vest- eller østsiden tilbake er det masse fint å se. På østsiden ligger byene Nyborg og Kerteminde som er ganske koselige og på vestsiden ligger Faaborg som er superkoselig og er verd et besøk. Såvidt jeg husker var det et sjokolademuseum der 😊 Uansett hvor dere velger å dra er det massevis å finne på. Bare Google så finner dere masse. Liker dere å shoppe er det godt utvalg av både merkebutikker og nisjebutikker. Liker dere å gå tur er det milevis sv turløyper. Masse åpne hager og parker som er fine å gå tur i. I Odense er det en zoo og HC Andersen byen, vet ikke om ungene er for små, men det er fine steder for både store og små. Glemte nesten å nevne at Fyn er fullt av gode restauranter. Massevis av gourmetmat til en grei pris. Kjenner at jeg snart må ta meg en tur til Danmark (selv om det kun er noen mnd siden sist jeg var der). Ønsker dere en fin tur uansett hvor dere havner 😊 Anonymkode: a9f3e...ce1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå