AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #1 Skrevet 25. februar 2019 Jeg ser titt og ofte småbarn som løper rundt med hijab. Med min bakgrunn og det jeg vet, så tviler jeg STERKT på at flesteparten av disse barna har begynt med det "frivillig" når de er 4-8 år gamle. Er dette noe som enkelte kan finne på å melde om til barnevernet og tar BV slike saker videre hvis det er tilfelle? Anonymkode: 62533...429 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #2 Skrevet 25. februar 2019 Så vidt meg bekjent så har ikke BV lov til å bruke religionsutøvelse som noe negativt, når det gjelder oppdragelsen. Dessverre. Anonymkode: 4d80b...528 4
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #3 Skrevet 25. februar 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så vidt meg bekjent så har ikke BV lov til å bruke religionsutøvelse som noe negativt, når det gjelder oppdragelsen. Dessverre. Anonymkode: 4d80b...528 Så hvis barn blir tvunget til å bruke hijab mot sin vilje så går det helt greit? Anonymkode: 62533...429
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #4 Skrevet 25. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så hvis barn blir tvunget til å bruke hijab mot sin vilje så går det helt greit? Anonymkode: 62533...429 Jepp... det er mye.barna.må gjøre mot sin vilje. Også norske... det er en.del.av oppveksten. Anonymkode: a4c25...542 5
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #5 Skrevet 25. februar 2019 Håper virkelig ikke bv blir koblet inn. Jeg bruker hijab, og jenta mi på 2 synes det er gøy å ligne mamma. Jeg kommer ikke til å tvinge henne til noe som helst, verken på eller uten hijab. Hennes valg. Hvis hun vil ha en hijab når hun blir eldre, vær så god, kommer ikke til å fraråde henne, og om hun vil bruke den som en lue er det greit også. Så barnevernet skal bli koblet inn? Ikke logisk. Anonymkode: cc571...a03 7
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #6 Skrevet 25. februar 2019 Bv bryr seg jo knapt om muslimske småjenter som tas med til hjemlandet og får skåret av kjønnsorganene uten bedøvelse, så litt usikker på hva du tenker de skal gjøre med en slik melding. Desverre. Blir gjort så mye urett mot både små og store jenter og kvinner i islams navn 😢 Håper bare at folk våkner snart. Anonymkode: 57abd...e83 12
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #7 Skrevet 25. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Bv bryr seg jo knapt om muslimske småjenter som tas med til hjemlandet og får skåret av kjønnsorganene uten bedøvelse, så litt usikker på hva du tenker de skal gjøre med en slik melding. Desverre. Blir gjort så mye urett mot både små og store jenter og kvinner i islams navn 😢 Håper bare at folk våkner snart. Anonymkode: 57abd...e83 Det blir gjort mye urett mot små og store jenter og kvinner punktum. Verken i eller ikke i islams navn. Anonymkode: 6b2b8...027 4
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 25. februar 2019 #8 Skrevet 25. februar 2019 Trist at barn blir seksualisert på den måten
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #9 Skrevet 25. februar 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det blir gjort mye urett mot små og store jenter og kvinner punktum. Verken i eller ikke i islams navn. Anonymkode: 6b2b8...027 Nei. I den vestlige verden gjøres spesielt mye urett mot jenter og kvinner av muslimer i islams navn. Kulturrelativismen du fronter er grunnen til at jentene og kvinnene fortsetter å lide, midt iblant oss. Anonymkode: 57abd...e83 7
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #10 Skrevet 25. februar 2019 Tenker det hele blir tullete. Mange jenter blir tvunget til å gå med jenteklær, mange jenter blir tvunget til å gå med kjønnsnøytrale klær, mange jenter blir tvunget til å gå med hijab, alt etter foreldrenes overbevisning, men for barnet som vil ha på rosa prinsessekjole på vinteren er det like jævlig opplevelse å bli nektet dette, som et plagg valgt utifra foreldrenes overbevisning. Sorry meg, jeg har sett så mange somalske jenter som løper rundt med helt vanlige klær, tights og kjole osv og en liten hijab. So what? Anonymkode: cc571...a03 4
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #11 Skrevet 25. februar 2019 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker det hele blir tullete. Mange jenter blir tvunget til å gå med jenteklær, mange jenter blir tvunget til å gå med kjønnsnøytrale klær, mange jenter blir tvunget til å gå med hijab, alt etter foreldrenes overbevisning, men for barnet som vil ha på rosa prinsessekjole på vinteren er det like jævlig opplevelse å bli nektet dette, som et plagg valgt utifra foreldrenes overbevisning. Sorry meg, jeg har sett så mange somalske jenter som løper rundt med helt vanlige klær, tights og kjole osv og en liten hijab. So what? Anonymkode: cc571...a03 So what? Fordi mange blir tvunget til å bruke et sjal MOT SIN VILJE. Jeg har voksne venninner som fortsatt ikke har turt å bryte med islamsk kultur som føler at deler av barndommen deres ble frarøvet dem fordi de ikke kunne gå ut uten å ha på seg skjørt og hijab, når de ville være som alle andre småjenter på deres alder. En ting er å uttøve religion, men det er feil og ikke minst trist, å tvinge barn til å bli religiøse mot deres vilje. Anonymkode: 62533...429 5
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #12 Skrevet 25. februar 2019 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker det hele blir tullete. Mange jenter blir tvunget til å gå med jenteklær, mange jenter blir tvunget til å gå med kjønnsnøytrale klær, mange jenter blir tvunget til å gå med hijab, alt etter foreldrenes overbevisning, men for barnet som vil ha på rosa prinsessekjole på vinteren er det like jævlig opplevelse å bli nektet dette, som et plagg valgt utifra foreldrenes overbevisning. Sorry meg, jeg har sett så mange somalske jenter som løper rundt med helt vanlige klær, tights og kjole osv og en liten hijab. So what? Anonymkode: cc571...a03 Sammenlikningen din blir feil. Det du har gått glipp av er at hijab er et seksualiserende, undertrykkende og politisk plagg, av et helt annet kaliber enn dine eksempler. Den er et symbol på religiøs og seksuell fromhet, og har ingen praktisk anvendelse. Kun det motsatte, da jentene hele tiden må ha kontroll på den og hvert hårstrå i lek. Klam og varm er den helt sikkert også. Kjønnsnøytrale klær er i hovedsak praktiske. At et barn ikke får gå i prinsessekjole på vinteren er til barnets beste. Barn har ingen nytte av hijab (utenom å skjule seg for menns begjærende blikk). Anonymkode: 57abd...e83 2
MollyJones Skrevet 25. februar 2019 #13 Skrevet 25. februar 2019 2 timer siden, Catalina Culès skrev: Trist at barn blir seksualisert på den måten Jeg tenker det samme når jeg ser småjenter i to-tre-fire års alderen som har bikinitopp for å skjule "puppene" sine når de er på stranda.. 6
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #14 Skrevet 25. februar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Håper virkelig ikke bv blir koblet inn. Jeg bruker hijab, og jenta mi på 2 synes det er gøy å ligne mamma. Jeg kommer ikke til å tvinge henne til noe som helst, verken på eller uten hijab. Hennes valg. Hvis hun vil ha en hijab når hun blir eldre, vær så god, kommer ikke til å fraråde henne, og om hun vil bruke den som en lue er det greit også. Så barnevernet skal bli koblet inn? Ikke logisk. Anonymkode: cc571...a03 Det er det de fleste sier, at jentene vil likne på mamma og velger det selv. Men dere forteller dem like fullt hvordan man bør leve og kle seg og kritiserer ikke-muslimer for hvordan de går kledd. Selv om dere ikke fysisk tvinger barnet til å gå med hijab, så følger det med religionen og leveviset en laaaaaang rekke med påbud, og at alt annet er forbudt. Og det at man skal dekke seg til for ikke å friste menn, og å gjøre dette i en alder av tre, fire eller tolv år, det ER å seksualisere barna sine. Men når profeten selv giftet seg med ei jente på syv og hadde sex med henne som niåring, så er det noe veldig, veldig galt right from the very beginning. Muslimske menn har jo til og med lov til å ta barn som sexslaver ifølge religionen sin, slik som IS benyttet seg av, så egentlig er det ganske fritt fram blant disse "brødrene". Ikke rart man reagerer på småjenter som dekker seg til. "Vil være som mamma", nei: Du seksualiserer barnet ditt. Anonymkode: f548b...fd7 7
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #15 Skrevet 25. februar 2019 Akkurat nå, MollyJones skrev: Jeg tenker det samme når jeg ser småjenter i to-tre-fire års alderen som har bikinitopp for å skjule "puppene" sine når de er på stranda.. Whataboutism! Lag deg en ny tråd. Her er det hijab som er temaet. Anonymkode: 57abd...e83 4
Jolene Skrevet 25. februar 2019 #16 Skrevet 25. februar 2019 2 timer siden, Catalina Culès skrev: Trist at barn blir seksualisert på den måten Enig. Det som er enda mer trist, er at ingen tar tak i det 4
MollyJones Skrevet 25. februar 2019 #17 Skrevet 25. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Whataboutism! Lag deg en ny tråd. Her er det hijab som er temaet. Anonymkode: 57abd...e83 Temaet er vel strengt tatt en person som lurer på om hun burde melde foreldre til barnevernet fordi barna deres går med hijab. Så er det noen som mener at hijab er seksualisering av små barn. Så påpeker jeg et vestlig kulturelt fenomen som også er seksualisering av små barn, som er å dekke til småjenters pupper. Så da er jo spørsmålet om det også burde meldes til barnevernet? Siden HI er så redd for seksualisering av små barn, bør jo all seksualisering av små barn være inkludert? Eller er det bare muslimene vi skal ta? 7
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #18 Skrevet 25. februar 2019 Ja, det er det. Vi må definitivt begynne med et oppgjør med islam. For på barneseksualuseringsfronten har de ekstremt mye mer å svare for enn vanlige vestlige borgere. Selv om seksualisering av barn ikke er kun forbeholdt islam. Vi må starte med å tak i de helt åpenlyst overgrepene som blir gjort i islams navn mot små jenter. Ditt forsøk på avsporing er hån mot ofrene. Anonymkode: 57abd...e83 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #19 Skrevet 25. februar 2019 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg ser titt og ofte småbarn som løper rundt med hijab. Med min bakgrunn og det jeg vet, så tviler jeg STERKT på at flesteparten av disse barna har begynt med det "frivillig" når de er 4-8 år gamle. Er dette noe som enkelte kan finne på å melde om til barnevernet og tar BV slike saker videre hvis det er tilfelle? Anonymkode: 62533...429 Jeg tenker akkurat det samme om småjenter på 4-8 år som løper rundt med bikinitopper på badestranden. Jeg opplever det som en veldig seksualisering av barn. Hvorfor barn bruker hijab og bikinitopp er nok veldig blandet. Noen velger det selv fordi de vil ligne på voksne av samme kjønn. Andre opplever nok sterkt press fra familien. Så har du selvfølgelig alt mulig i mellom. Tror nok ikke BV vil bry seg om noen av delene. Jeg tror ikke det har så mye med religion å gjøre men heller kultur. Mange muslimer bruker ikke hijab og mange ateister vil ha bikinitopp på åtteåringen sin. Anonymkode: cd54a...03d 2
Lou Salome Skrevet 25. februar 2019 #20 Skrevet 25. februar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Håper virkelig ikke bv blir koblet inn. Jeg bruker hijab, og jenta mi på 2 synes det er gøy å ligne mamma. Jeg kommer ikke til å tvinge henne til noe som helst, verken på eller uten hijab. Hennes valg. Hvis hun vil ha en hijab når hun blir eldre, vær så god, kommer ikke til å fraråde henne, og om hun vil bruke den som en lue er det greit også. Så barnevernet skal bli koblet inn? Ikke logisk. Anonymkode: cc571...a03 Så når hun vil sminke seg som mamma, og gå sminket på skolen som seksåring vil du ikke hindre henne? Farge håret, nappe øyenbryn? Bruke høye hæler? Du vil ikke si at slik kan man kle seg ut hjemme, men på skolen og til hverdags er det ikke greit før hun er 10-12-14-16? Hennes valg. Vil jo ligne mamma og syns det er gøy. 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå