Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du glemmer at deres primære kan få følelser for den sekundære og dermed slite med å velge primærforholdet. Man kan legge så mange føringer man vil, men når det kommer til følelser går de ofte sine egne veier. Hvorfor tror du mange med elsker(inner) lyver for den hjemme, selv om de også har det fint (nok) på hjemmebane? Dere planlegger å legge til rette for følelser og et nært forhold utenom den primære, og det trenger ikke å være sekundærpartner som er den som sliter mest med følelsene. Det kan like gjerne bli du. Da er det lett å "jobbe overtid" i tante Olgas bursdag, fordi man heller vil være sammen med ny flamme enn med svigerfamilien. 

Anonymkode: 24a46...003

Takk. Absolutt viktig ting for oss å snakke om, og ja det er nok den biten som bekymrer meg.....oppi dette.  At en sekunder blir så mye mer spennende at man skjuler det for sin primær..... 

Sies at åpenheten i prosessene er det som skal hindre å skjule ting, altså være åpen selv om ting er vanskelig....

Men vi begge ville ant at noe ikke stemte om den ene valgte å jobbe overtid når det var noe i familien, overtid skjer omtrent aldri..... Og aldri vært et problem ifht familien, så om det plutselig hadde blitt en greie hadde vi begge fort skjønt at her er det noe som ikke stemmer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 minutter siden, *Mocca* skrev:

Takk. Absolutt viktig ting for oss å snakke om, og ja det er nok den biten som bekymrer meg.....oppi dette.  At en sekunder blir så mye mer spennende at man skjuler det for sin primær..... 

Sies at åpenheten i prosessene er det som skal hindre å skjule ting, altså være åpen selv om ting er vanskelig....

Men vi begge ville ant at noe ikke stemte om den ene valgte å jobbe overtid når det var noe i familien, overtid skjer omtrent aldri..... Og aldri vært et problem ifht familien, så om det plutselig hadde blitt en greie hadde vi begge fort skjønt at her er det noe som ikke stemmer...

Ser du for deg at du tåler å se mannen din lei seg og nedfor fordi han ikke får tilbringe mest mulig tid med den nye dama? For det du kaller åpenhet er at han kan savne henne foran deg, kjede seg med deg, og glede seg til å se henne igjen. Takler du å se din partner føle det sånn?

Han eller du skal rett og slett bli forelsket i noen andre, enten det er han eller du som svirrer rundt på rosa skyer, så er det en av dere som blir sittende i skyggen. 

Det høres faktisk ikke ut som du er i klar for å inkludere en ny person i forholdet deres. 

Anonymkode: bb8d7...27c

• Liker 3
Skrevet
21 timer siden, *Mocca* skrev:

Takk!

Først og fremst så er primærpartner og barn førsteprioritet, det gjelder også bursdagsfest og lignende.... Dersom det er noen som også jeg eller han har et greit forhold til, noe som er målet.... vi vet jo ikke helt hvor vi ender, vi snakker mye nå for å prøve å ha snakket gjennom det vi på forhånd ser kan være problemer.

Finnes ikke noen nye partnere pr nå, men det er noe vi er enige om å være helt klare på, primær er førsteprioritet og klarer ikke nye partnere å forholde seg til det, så er de uaktuelle for både meg og for han.

Har man kjærlighet nok til barn nr 2...? Fordeling av tid er også noe vi må snakke om, men foreløpig er vi enige om hva som skal være viktigst. Nemlig oss og familien.... 

Ferier blir med oss som familie, ikke aktuelt å ta feriene med annen partner.... Det kan såklart endre seg, men vi er viktigst for hverandre og det er vi fokusert på å vedlikeholde og opprettholde.

Noe dere gjorde som gjorde at det lykkes bra?

Realistisk sett tenker jeg at løsningen her er å ha en litt «perifer» kjæreste - eller type kombinasjon av elsker/kjæreste.

Om jeg levde polygamt hadde jeg jo skjønt ideen med primærfamilien (og ønsket det selv som gift med barn) - men som «den andre» hadde jeg nok blitt såret av å være sist på prioriteringslista. 

Men som elskerinne hvor følelser var akseptert og man kunne være åpne - så hadde det jo ikke blitt helt polygamt sånn sett. Og jeg hadde følt meg mindre låst til å være tredjehjulet.

I en relasjon uten barn hadde det ikke vært så mye problem mtp tid, da.

Anonymkode: 01c8f...c33

Skrevet
20 timer siden, *Mocca* skrev:

Som jeg har skrevet så er det sex ja... Men vi utelukker ikke biten med følelser fordi vi begge vet at det kan skje, og vi er åpne for det. Folk som involveres med meg/han vil være klar over hva det er, treff, sex gøy, dukker det opp følelser så er ikke det farlig, men de kan ikke få oss for seg selv.

Ikke veldig uvanlig egentlig, men det er stor variasjon i hvordan folk lever poly livet...og vi har tidligere truffet de som lever poly for sex sammen.... Alle med klare regler på hvem som er primær, og at den er førsteprioritet og man ikke kan stjeles fra den eller kreve all oppmerksomhet.

Men igjen....er ikke bare det åpent forhold?

Ikke poly?

Jeg kjenner folk som lever slik, men de lever ikke poly. Det er snakk om elskerinner/elskere - noen ganger oppstår det nok følelser.

De får ta helgeturer med elsker/elskerinne, men feriene generelt går jo til Familien AS. 

Elsker/elskerinne deltar aldri på noe familiært, og holdes hemmelig for omgangskrets og familie. 

Det kalles åpent forhold. 

Dere lover liksom mer enn dere kan holde her, jeg ville begynt med tradisjonelle elskere hvor følelser er OK - men ikke faktiske kjæresteforhold som i polygami.

Jeg hadde forventet å bli prioritert likt som første partner i polyforhold, og aller helst skulle jeg også hatt følelser for den andre også. Type begge i paret. 

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser du for deg at du tåler å se mannen din lei seg og nedfor fordi han ikke får tilbringe mest mulig tid med den nye dama? For det du kaller åpenhet er at han kan savne henne foran deg, kjede seg med deg, og glede seg til å se henne igjen. Takler du å se din partner føle det sånn?

Han eller du skal rett og slett bli forelsket i noen andre, enten det er han eller du som svirrer rundt på rosa skyer, så er det en av dere som blir sittende i skyggen. 

Det høres faktisk ikke ut som du er i klar for å inkludere en ny person i forholdet deres. 

Anonymkode: bb8d7...27c

Vi har veldig lik innstilling på det punktet, og snakket mer om det etter det dukket opp i tråden her. Vi synes begge ting er skummelt med dette, vi har våre bekymringer, men prøver å snakke gjennom mest mulig på forhånd. Og ja, kanskje det viser seg at ingen av oss egentlig er klar for å inkludere, men det vil vise seg. Men vi har snakket om det med å ønske å heller bruke tid på en annen, hva vi tenker rundt det, hvordan gripe tak i det. Dette krever en jævlig mer åpen dialog enn i monogame forhold.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Realistisk sett tenker jeg at løsningen her er å ha en litt «perifer» kjæreste - eller type kombinasjon av elsker/kjæreste.

Om jeg levde polygamt hadde jeg jo skjønt ideen med primærfamilien (og ønsket det selv som gift med barn) - men som «den andre» hadde jeg nok blitt såret av å være sist på prioriteringslista. 

Men som elskerinne hvor følelser var akseptert og man kunne være åpne - så hadde det jo ikke blitt helt polygamt sånn sett. Og jeg hadde følt meg mindre låst til å være tredjehjulet.

I en relasjon uten barn hadde det ikke vært så mye problem mtp tid, da.

Takk for innspill, og ja det er jo mye det at vi har barn og ting må tas hensyn til iforhold til det. Er nok kanskje litt mer det du skriver vi tenker....

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men igjen....er ikke bare det åpent forhold?

Ikke poly?

Jeg kjenner folk som lever slik, men de lever ikke poly. Det er snakk om elskerinner/elskere - noen ganger oppstår det nok følelser.

De får ta helgeturer med elsker/elskerinne, men feriene generelt går jo til Familien AS. 

Elsker/elskerinne deltar aldri på noe familiært, og holdes hemmelig for omgangskrets og familie. 

Det kalles åpent forhold. 

Dere lover liksom mer enn dere kan holde her, jeg ville begynt med tradisjonelle elskere hvor følelser er OK - men ikke faktiske kjæresteforhold som i polygami.

Jeg hadde forventet å bli prioritert likt som første partner i polyforhold, og aller helst skulle jeg også hatt følelser for den andre også. Type begge i paret. 

Åpent forhold kan være med og uten følelser, men stort sett er åpent at man kan ha seksuelle relasjoner med andre, men det stopper der..... 

Elskere er jo gjerne noe skjult, noe man ikke deler med noen....oftest utroskap....

Vi har ikke endt på en endelig løsning, men åpne for endringer og tilpasninger og veien må bli litt til imens man går.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...