Gå til innhold

Hvor lenge med manualer for å få litt resultat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to stk manualer fra Rusta. Husker ikke i farten om de er 3 kg hver men tror et. En av de eldre typene, neongrønne.

Jeg har tidligere brukt armene mye på jobb, og hadde stort sett høvelig tonede over-armer. Det var ikke tunge løft, men repeterende opp-og-ned med noen få kg hele dagen. Jeg gjør ikke denne oppgaven lengre, men vet at jeg lett får muskeltonene tilbake når jeg har hatt opphold.

Jeg ønsker å styrke litt i armene mine, både overarm og underarm. Jeg har ei klipe til å styrke underarmene, som jeg pleier bruke mens jeg gjør andre ting og har hånden ledig. Jeg har problemer med å finne tid og "ork" til manualene mine. Det beste hadde vært før leggetid for min del, og jeg tror jeg kunne fått en rutine på dette siden jeg setter det sammen med en annen rutine. 

Hvor lenge må jeg bruke manualene pr dag for at jeg skal kunne få noe utteling? Jeg tenker ikke gigamuskler, men bare at musklene blir trent og sterkere. Om det synes eller ikke spiller ikke så stor rolle. Vil 15 minutt (totalt) være nok? Kan man bruke begge samtidig eller vil det være best å gjøre hver arm for seg? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

3 kilo er ingenting og vil ikke utgjøre noen synlig forskjell. 

Anonymkode: 8dda7...373

Skrevet

Men jeg må kanskje starte der? Jeg er redd hvis jeg bare begynner å bryte på med noe tyngre, at ryggsmerten min vil hisse seg opp igjen. Jeg tenker å kjøpe slike suspension seler å feste i garasjen til våren, men jeg er redd for å starte for hardt.

Skrevet

Du må øke vektmanualene for å få progresjon. Jeg er jente på 27 år og trener med 10-12 kg i hver hånd. Blir ikke stor av det.... 

Anonymkode: b06f0...c45

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor skal du nødvendigvis styrke armene? Altså biceps og triceps.

3 kg er ingenting - du kommer ingen vei på biceps og triceps med dem. Da ville jeg heller ha gjort smale pushups for triceps, og en eller annen roøvelse i en bom av noe slag for biceps. Da får du med bryst og rygg også, som en bonus. Du kan bruke manualene til sidehev. Der er tre kilo plenty.

Hvor fort du får resultater? Vel, trener du riktig ved å gjøre mer enn du er vant til hver gang du trener, så blir du teknisk sett sterkere fra økt til økt, forutsatt at du spiser nogenlunde greit med mat.

Skrevet
2 timer siden, Purt Gull skrev:

Hvorfor skal du nødvendigvis styrke armene? Altså biceps og triceps.

3 kg er ingenting - du kommer ingen vei på biceps og triceps med dem. Da ville jeg heller ha gjort smale pushups for triceps, og en eller annen roøvelse i en bom av noe slag for biceps. Da får du med bryst og rygg også, som en bonus. Du kan bruke manualene til sidehev. Der er tre kilo plenty.

Hvor fort du får resultater? Vel, trener du riktig ved å gjøre mer enn du er vant til hver gang du trener, så blir du teknisk sett sterkere fra økt til økt, forutsatt at du spiser nogenlunde greit med mat.

Det var smart! Det tenkte jeg ikke på. Da kan jeg heller satse på pushups og sidehev (litt usikker på hvordan man gjør sidehev bra uten å belaste feil men det kan jeg sikkert google.) 

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må øke vektmanualene for å få progresjon. Jeg er jente på 27 år og trener med 10-12 kg i hver hånd. Blir ikke stor av det.... 

Anonymkode: b06f0...c45

Da er du bra sterk!! Trent lenge eller?

• Liker 1
Skrevet

Tren heller armene uten vekter med med kroppen i stede. Eks armhevninger etc. 3 kilo blir nok desverre for lite. 

Anonymkode: f4e71...cf9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...