AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #1 Skrevet 25. februar 2019 Er et foreldrepar i klassen til mitt barn som gjentatte ganger spør im deres tvillinger kan være med oss hjem. Men de spør aldri om mitt barn kan besøke dem. Synes der er litt merkelig og på kanten til frekt. Er det barw jeg som reagerer på dette? Nå har de spørt 4 ganger på rappen om deres barn kan bli med mitt barn hjem. Jeg kunne ikke selv fått meg til å spørre om mine barn kan besøke andre gjentatte ganger uten å be de til oss. Synes det er mere normalt å det går begge veier. Er ikke bare oss de spør, 3-4 andre barn i klassen. Sier jeg nei nå så spør de naboen som også går i samme klasse.... Anonymkode: 6873e...bc9 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #2 Skrevet 25. februar 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er et foreldrepar i klassen til mitt barn som gjentatte ganger spør im deres tvillinger kan være med oss hjem. Men de spør aldri om mitt barn kan besøke dem. Synes der er litt merkelig og på kanten til frekt. Er det barw jeg som reagerer på dette? Nå har de spørt 4 ganger på rappen om deres barn kan bli med mitt barn hjem. Jeg kunne ikke selv fått meg til å spørre om mine barn kan besøke andre gjentatte ganger uten å be de til oss. Synes det er mere normalt å det går begge veier. Er ikke bare oss de spør, 3-4 andre barn i klassen. Sier jeg nei nå så spør de naboen som også går i samme klasse.... Anonymkode: 6873e...bc9 Det kan være forhold hjemme som gjør at de ikke orker besøk. Kornisk sykdom, oppussing, osv Anonymkode: e514a...92f 6
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #3 Skrevet 25. februar 2019 Har vi barn i samme klasse..? Opplever nøyaktig det samme som deg 🙈 Får melding fra dem der det står: Hvilken dag denne uka kan x og y besøke dere?? Jeg sendte til slutt melding til dem og spurte samme spørsmål. Da fikk barnet vårt komme til dem. Anonymkode: 053c7...5ff 15
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #4 Skrevet 25. februar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har vi barn i samme klasse..? Opplever nøyaktig det samme som deg 🙈 Får melding fra dem der det står: Hvilken dag denne uka kan x og y besøke dere?? Jeg sendte til slutt melding til dem og spurte samme spørsmål. Da fikk barnet vårt komme til dem. Anonymkode: 053c7...5ff 😂 Kan jo hende det, men det sikkert flere av denne typen foreldre. Hva synes du jeg skal gjøre? De er jo faktisk to stk også! Hvilket trinn snakker vi om her? Anonymkode: 6873e...bc9 1
Sylveon Skrevet 25. februar 2019 #5 Skrevet 25. februar 2019 Jeg inviterer bare til oss - spør aldri andre veien fordi jeg tenker at det er opp til andre å invitere hjem til dem. Kan være at de tenker litt at det er opp til dere...? 😁 Har du prøvd å spørre tilbake...? 4
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #6 Skrevet 25. februar 2019 Så enig at det er veldig frekt. Har opplevd det flere ganger at noen spør om barnet kan komme på besøk. Men ber aldri hjem selv. det er også en gutt i klassen til min sønn som aldri har barn hjemme hos seg. Men farter rundt med sekk og iPad i sekken. I sommer ringte han på: -Dersom jeg får middag må jeg hjem kl 19. Dersom jeg ikke får middag må jeg hjem kl 16. Da var kl 10.00. Han «flytter» inn hos andre. De foreldrene burde virkelig ikke hatt så mange barn. 4 barn er tydeligvis for mye for de. Anonymkode: 83d17...60d 12
solmåneogstjerner Skrevet 25. februar 2019 #7 Skrevet 25. februar 2019 Det er veldig frekt. Jeg spør om de vil bli hjem til oss. Å spørre om barna kan komme til noen andre er egentlig å spørre om barnevakt. Det har jeg kun gjort noen få ganger, da har jeg forklart hvorfor. Dette har kun skjedd til folk jeg kjenner fra før, hvor barna har vært hos hverandre flere ganger. Selvsagt kan det være gode grunner til at de ikke inviterer hjem til seg. Men da kan de vel alltids komme med en forklaring eller unnskyldning. 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #8 Skrevet 25. februar 2019 Jeg synes man skal være forsiktig med å spekulere, eller gre ut om hvor frekt det er. Jeg antar at guttens foreldre spør om å få komme på besøk, og ikke bare kommer uten beskjed? Du som mor kan faktisk ta litt ansvar og vise litt medmenneskelighet. Kanskje så synes denne gutten at det er så gøy å leke med barnet ditt. Kanskje kan det være ulike årsaker til at foreldrene ikke ønsker besøk. Kanskje venter de på at du skal spørre om ditt barn kan komme? Altså det finnes mange grunner til at barn ikke ønsker at andre barn skal være med hjem til de, eller at man ikke får en invitasjon. For meg så var det en ren frihet når jeg kunne dra på besøk til andre for å leke. Det var ikke slik at jeg dro uten å spørre. Hvis jeg fikk et nei, så respekterte jeg det. Man må nesten se det i fra flere perspektiver. Vær takknemlig for at noen ønsker å komme på besøk, så får du heller si nei og sette grenser. Anonymkode: ab93d...0b0 3
Gjest O.G. Skrevet 25. februar 2019 #9 Skrevet 25. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er et foreldrepar i klassen til mitt barn som gjentatte ganger spør im deres tvillinger kan være med oss hjem. Men de spør aldri om mitt barn kan besøke dem. Synes der er litt merkelig og på kanten til frekt. Er det barw jeg som reagerer på dette? Nå har de spørt 4 ganger på rappen om deres barn kan bli med mitt barn hjem. Jeg kunne ikke selv fått meg til å spørre om mine barn kan besøke andre gjentatte ganger uten å be de til oss. Synes det er mere normalt å det går begge veier. Er ikke bare oss de spør, 3-4 andre barn i klassen. Sier jeg nei nå så spør de naboen som også går i samme klasse.... Anonymkode: 6873e...bc9 De vil ha fri fra tvillingene.
solmåneogstjerner Skrevet 25. februar 2019 #10 Skrevet 25. februar 2019 1 minutt siden, O.G. skrev: De vil ha fri fra tvillingene. Ja. Men da bør de invitere hjem til seg også (være barnevakt for ts sitt barn), og gi en forklaring (sann eller ikke!) på hvorfor det passer fint om barna kommer da og da.
Gjest O.G. Skrevet 25. februar 2019 #11 Skrevet 25. februar 2019 2 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Ja. Men da bør de invitere hjem til seg også (være barnevakt for ts sitt barn), og gi en forklaring (sann eller ikke!) på hvorfor det passer fint om barna kommer da og da. De makter nok ikke flere unger enn egne hjemme. Vet om mange slike som ikke vet hva de skal gjøre for å få fri fra ungene sine.
Million Skrevet 25. februar 2019 #12 Skrevet 25. februar 2019 (endret) Sønnen min hadde alltid med seg andre hjem fra skolen på ettermiddagene. I perioder hver eneste dag, uka gjennom. Noen av de beste vennene kom i helger også. Ikke så ofte han ble invitert tilbake, noe som jo er litt leit, men det var ok for oss. Vi lot alle komme. Spesielt en gutt var sånn som "flyttet inn" når han først kom. Han kom tidlig, og dro så sent som mulig, eller når vi "kastet han ut". Som regel ba jeg han på middag, men det var aldri noen som ringte og spurte etter han fra hans hjem, og spurte f.eks. "Send han hjem til middag klokka x er du grei?" Ingenting. De bare gikk ut fra at gutten enten fikk mat, eller gikk uten hele dagen, fra morgen til kveld. Noen ganger irriterte det meg litt, men ok likevel. Han var en utrolig høflig og grei gutt, og var den høfligste gutten av alle vennene til sønnen min. Aldri noen "plage" å ha han der. Han overnattet også hos oss ofte. Men aldri noengang ble sønnen min invitert tilbake til denne gutten. Vi visste at de hadde mange barn,men likevel? Aldri overnatting, aldri middag. Kan kun huske sønnen min var på besøk for å leke der en eller to ganger i løpet av alle de årene, og da gikk han dit selv og ringte på døra uinvitert. Og da måtte jeg hente han før middag. Noen år senere åpenbarte det seg hvorfor.... stakkars gutten og søsknene hans. Moren deres var klin gal! Hun mishandlet alle barna regelmessig, nesten hver dag. *slettet identifiserende info* Folk vil ikke tro hva de ble utsatt for der hjemme. Jeg leste beskrivelsene i avisartikkelen som sto i media etterpå, og det er sånt normale voksne foreldre ikke ville tro! De hadde besøk av barnevernet en gang, men da hadde moren truet alle barna på forhånd, og så sto hun som en mønstermamma og stekte pannekaker mens barnevernet var på besøk, og alle ungene satt livredde og paralyserte av skrekk og musestille rundt kjøkkenbordet... dette var visst ok for barnevernet, for de dro igjen, og det var det. Jeg husker ikke lenger hva som gjorde at alt til slutt sprakk, men alle ungene ble fratatt moren og hun kom faktisk i fengsel for volden, den var så grov. Ungene ble spredd over hele landet hos ulike fosterforeldre. Altfor sent, da var flere av dem nesten myndige eller i tenårene, og hadde vært utsatt for volden og mishandlingen i mange år allerede. Dessverre havnet min sønns venn veldig langt fra oss, så kontakten opphørte. Hadde jeg visst hvordan han hadde det hjemme og all volden han ble utsatt for, hadde jeg bedt han hjem til oss hver dag Endret 25. februar 2019 av Million 22
solmåneogstjerner Skrevet 25. februar 2019 #13 Skrevet 25. februar 2019 6 minutter siden, O.G. skrev: De makter nok ikke flere unger enn egne hjemme. Vet om mange slike som ikke vet hva de skal gjøre for å få fri fra ungene sine. Ja jeg også. Nevnte bare hva de BURDE gjøre 😊
GammelKaktus Skrevet 25. februar 2019 #14 Skrevet 25. februar 2019 Jeg synes og det er litt småfrekt når folk spør om ikke vi kan ta med deres barn hjem, det har faktisk skjedd ganske så ofte. Mange ganger sier jeg ja hvis sønnen min vil så er det jo greit. Så spør de igjen og igjen men de gidder ikke å invitere med seg noen hjem selv... Rart det der, hadde ikke klart å gjøre slikt selv, blir litt småflau på deres vegne. Er for øvrig oppegående mennesker det dreier seg om som er veldig opptatt av karriere så jeg tror bare de trenger en pause... Har registrert at en del av de samme barna går igjen og det er ofte de som er litt mer krevende enn normen. Nå har det blitt slik at sønnen min sier han ikke gidder å ha de med hjem for det blir så mye styr og mas + at han blir litt snurt over at han aldri blir invitert til de. Så nå holder han seg helst til de i vennegjengen, da vet han hvem han har med seg hjem og om de gidder å være med å rydde etter seg. 2
Million Skrevet 25. februar 2019 #15 Skrevet 25. februar 2019 (endret) x Endret 25. februar 2019 av Million
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #16 Skrevet 25. februar 2019 De er vel slitne og ønsker seg litt fri fra tvillingene da. Det er mange grunner til at ingen ønsker besøk, altså fra misforståelser til sykdom. Kanskje de tenker det er naturlig at dere spør selv hvis barna skal besøke dem. Sier de nei hvis dere spør om ditt barn kan besøke? Når jeg tenker tilbake på barndommen var vi veldig mye hos meg i forhold til hos andre venninner, og jeg tror ikke mine foreldre opplevde det som frekt. Er det ikke bare fint at dere har et hjem som barn ønsker å være i? Anonymkode: 52dde...e83 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #17 Skrevet 25. februar 2019 Det er hyggelig at andre barn vil komme på besøk. Vi bor på byggefelt og begge barna har besøk daglig. Alltid noen som kommer og vil leke. Noen ganger blir det litt for mye hehe, men da er det ikke verre enn st jeg sier at. de må gå hjem. TS Anonymkode: 6873e...bc9 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #18 Skrevet 25. februar 2019 Om barnet selv ringer å spør om å komme på besøk, er det frekt ? Anonymkode: 1a265...a83
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #19 Skrevet 25. februar 2019 Her er alltid døra åpen for venner av barna. Og siden jeg er enslig mor, er det noen ganger jeg har da spurt om barnet mitt kan bli med barnet deres hjem, da jeg må på møte, jobbe overtid eller lignende. Det skjer jo ikke ofte. Og som sagt har jo da alltid barna deres, vært flere ganger hos oss. Og jeg ser jo det at spør jeg, så spør jo de gjerne tilbake. Og er jo bare koselig å hjelpe hverandre. Anonymkode: b779f...481
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #20 Skrevet 25. februar 2019 Noen foreldre kaster ut barna fra de er 2-3 år og lar dem gå ute til naboer tar den inn, og noen barn lærer seg å komme seg ut fordi hjemme vil de ikke være. Noen voksne har nok med seg selv, og noen av dem burde ikke ha sine barn hjemme i det hele tatt. Anonymkode: d0bcb...649 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå