Gå til innhold

Hvorfor drikker du alkohol?

Fremhevede innlegg

Gjest en gjest
Skrevet

To grunner:

1. Liker smaken på alkoholholdige drinker. Både til mat og til noe å kose seg med. Fåes det i alkoholfri eller lettvarianter foretrekker jeg det.

2. Liker rusen. Men det må liksom være i sosialt lag (hvorfor vet jeg ikke). Ved selve rusen som er fascinerende: Det å bli rød i kinnene, mer pratsom, at ting bir mer morsomt, tørre å gjøre mer, balansegangen blir rar. Altså den mer fysiologiske delen av å bli påvirket av rus.

Det jeg ikke liker med rus er at man blir dårlig (fyllesyk), at man kan bli avhengig og at folk unnskylder ting som gjøres i rus. Jeg har drukket en god del ganger, til og med vært døddrukken, men likvel har jeg klart (helt fint) å unngå slike ting som å være utro, slåss og være stygg mot andre. Drite meg sjøl ut har jeg gjort flere ganger, men det klarer jeg helt fint uten alkohol, for det har noe med slik jeg er. :wink:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drikker øl og vin fordi jeg synes det er godt, men drikker meg ikke full lenger. Har fått en sperre med årene som gjør at jeg rett og slett ikke klarer å drikke så mye som jeg kunne før. Savner å drikke meg full og blåse ut en gang i blant, men jeg blir også fryktelig dårlig dagen derpå så det er like greit at jeg ikke drikker så ofte. Men 3-4 halvlitere sklir fortsatt greit ned på en varm sommerdag.

Skrevet

Jeg drikker ikke, og har aldri vært full eller følt meg beruset. Har smakt alkohol, men liker det rett og slett ikke. Det er ikke godt, det er dyrt, så jeg ser ikke helt vitsen.

Dessuten liker jeg ikke at en del mennesker forandrer seg når de er fulle. Blir usikker på slike personer. Har ellers et avslappet forhold til alkohol, er vant til at folk drikker litt fordi de liker smaken. Vi skal ha bryllup denne sommeren, og da blir det alkohol for dem som ønsker det, selv om verken jeg eller min kjære drikker.

Finner vel ikke noen god grunn for å drikke, så... :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg drikker vin fordi jeg elsker det. Å prøve ut nye vinslag, sjekke ut druene de er fra og hvor modne de er er ganske artig.

I tillegg er det så utrolig deilig å hygge seg med iskald musserende hvitvin om sommeren sammen med venner og på fest. Med alkohol har man en gyllen mulighet til å slippe å være i akkurat samme modus i hjernen som ellers. Man får koblet ut og føler seg litt annerledes.

Den følelsen er velkommen og veldig ålreit :)

Mennesket trenger alkohol: hvordan skulle ellers folk ha blirr kjærester, samboere og gift?

En flørt er lettere med litt alkohol også, selv om man klarer det fint uten. Det handler faktisk ikke om at man klarer det uten - det handler om at det er mer gøy med alkohol :P

Skrevet

Jeg drikker fordi jeg liker smaken. Jeg liker ikke rusen og kan faktisk ikke huske sist jeg var full. Har ingen problemer med å huske sist jeg drakk!

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg drikker vin fordi jeg elsker det. Å prøve ut nye vinslag' date=' sjekke ut druene de er fra og hvor modne de er er ganske artig. :P[/quote']

Enig.

2 glass rødvin til god mat...eller vann. Drikker helst så lite at jeg ikke kjenner det. men øl er døll eller noe sånt.

Gjest Anonymous
Skrevet

alkohol benytter jeg meg av ofte.jeg liker å koble av med en sixpack foran tven eller sammen med venner.når jeg drikker for å gå ut på byen å sjekke babes,så blir det ofte litt VEL mye...faren med dette er at du våkner neste morgen med en dame med slarkerompe,og uten noe særlig puppestell.heldigvis har jeg bikkja som unnskyldning slik at jeg kan få dama ut av kåken!

Gjest Embla s
Skrevet
alkohol benytter jeg meg av ofte.jeg liker å koble av med en sixpack foran tven eller sammen med venner.når jeg drikker for å gå ut på byen å sjekke babes' date='så blir det ofte litt VEL mye...faren med dette er at du våkner neste morgen med en dame med slarkerompe,og uten noe særlig puppestell.heldigvis har jeg bikkja som unnskyldning slik at jeg kan få dama ut av kåken![/quote']

:o Godt du har bikkja ja...

Skrevet

Drikker både vin, øl og drinker. Drikker til mat eller uten. Synes det smaker godt, og det er hyggelig å dele en flaske vin med noen. Kan også få det utrolig moro i beruset tilstand.

Gjest Revenka
Skrevet

Jeg drikker ikke fordi jeg ikke liker smaken på noe alkohol og fordi jeg ikke kan fordra fulle folk.

Skrevet

Jeg drikker fordi det er hyggelig. Drikker ikke for å bli full, og blir det sjeldent. Jeg tåler mye alkohol, og har det (veldig) sjeldent dårlig dagen etter.

Piglet

Gjest Porselen
Skrevet

Jeg drikker i grunnen svært sjelden, drikker vel mest i den varme årstiden. Jeg drikker vin når jeg er ute med venner, eller vin til maten av og til ellers. Sommerstid blir det litt rusbrus.

Skrevet

Jeg tar gjerne en øl eller 3 om jeg går ut med venner. Ofte treffes vi annhver helg eller 1 gang /mnd fordi det ofte er "noe som kommer i veien".

Drikker sjeldent i familieselskaper ettersom det er så greit å slippe å ta Taxi. Det samme gjelder div seanser vi har etter arbeidstid i forb. med jobben, da det er fint å slippe taxi.

Skrevet

Jeg liker nesten ingenting som inneholder alkohol bortsett fra Bacardi og annen brennevin som er blandet godt, men drikker likevel for å bli i godt humør og bry meg litt mindre om hva folk rundt meg mener (ikke at jeg gjør det så mye til vanlig heller, men slapper mye bedre av med litt alkohol i kroppen!)

Liker rett og slett følelsen av å være akkurat passe full. Sånn at jeg blir glad og sprudlende uten at jeg mister fullstendig kontroll over hva jeg sier og gjør :)

Har vært på fest edru noen få ganger og synes rett og slett ikke noe om det.

Synes alkohol er et fint middel til å få opp stemningen og å slippe seg litt løs og bli kjent med nye mennesker :)

Siden jeg egentlig ikke er gammel nok til å drikke brennevin ennå, går det mest i hvitvin og med en gang jeg kjenner lukten av hvitvin kommer partyhumøret sigende 8)

Skrevet

Jeg drikker ikke så veldig ofte (mer før), kanskje en-to ganger i mnd. Kommer også litt an på årstid. Da er det som oftest på fest, og jeg blir som oftest brisen. Det hender også jeg tar et glass vin til god mat hjemme, om jeg føler for det. Det er rusen som jeg liker aller best, samtidig som jeg liker å miste litt kontroll og bekymringer. Dessuten liker jeg smaken.

Skrevet

Drikker alkohol (vin) hvis jeg er ute på "finere" middag - men da pøser jeg inn dobbelt så mye vann eller mineralvann i tillegg. Ellers kan jeg ta et glass med "noe" dersom jeg er sammen med noen som skal ha noe alkoholholdig (f. eks. øl til maten eller likør til kaffen) men da bare hvis jeg finner noe jeg liker smaken på og sjelden mer enn ett glass. Liker ikke tanken på å bli beruset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...