Gjest Sissi Skrevet 13. april 2005 #21 Skrevet 13. april 2005 Jeg drikker alkohol ford det er godt. Også liker jeg å bli litt beruset, jeg liker å føle at jeg mister litt kontroll. Men ikke dritings, det er ikke bra. Dvs. vin - både rød og hvit - er stort sett alltid godt, både til mat, men også bare som drikke. Øl er også helt ok, noen ganger er det bare supergodt med en halvliter, men til tider er det altfor mettende. Sprit holder jeg meg stort sett unna, har aldri drukket noe særlig sprit og føler dermed at jeg heller ikke kan kontrollere det (dvs. stoppe før det blir for mye). Akkurat nå kunne jeg tenkt meg å gått i en evig rus - :-? men det er litt upraktisk, med tanke på barn, bilkjøring og jobb. (og jada, jeg vet at alkohol ikke løser noen problemer....)
Gjest Anonymous Skrevet 13. april 2005 #22 Skrevet 13. april 2005 O.O Svarene overrasker meg. Vel kansje ikke svarene som er kommet, men de som ikke er kommet. Jeg drikker bare for å bli full, og det gjør jeg ganske ofte. Jeg synes det er godt å være full. Jeg prøver å bli bevisst på akkurat *hva* det er med alkoholrusen jeg liker.
aline Skrevet 13. april 2005 #23 Skrevet 13. april 2005 alle her drikker jo ytterst sjeldent jo... har det noe med alder å gjøre? vi er ute ca annenhver helg' date=' og av og til fredag og lørdag... drikker enten øl eller bacardi. drikker fordi jeg liker rusen (hvis jeg ikke drikker for mye), for å miste litt hemninger og slå meg mer løs... har det som regel kjempemoro i fylla vi, men kanskje jeg er yngre enn de fleste her (20)[/quote'] kan bare snakke for meg selv, men når jeg var 20, så var jeg på samme måte som deg, festet stort sett hver helg jeg da, og gjerne både fredag og lørdag. og fest uten alkohol var IKKE aktuellt! syntes det var gøy å være full og hadde generellt sett ett helt annet forhold til alkohol og fyll for ti år siden en jeg har idag. det har kanskje med alderen å gjøre, før ble jeg aldri fyllesjuk eller dårlig når jeg drakk, de siste gangene jeg har drukket meg full, så har jeg spydd, enten på kvelden eller dagen etterpå. og vært vanvittig fyllesjuk HELE dagen etter... gjerne ligge på alle fire på badet klokka elleve på kvelden dagen etter... :o så det stoppet seg litt selv kan du si. også er det ikke noe problem lenger å la hemninger løsne litt selv uten alkohol lenger, det kommer med trygghet på meg selv på de områdene, som jeg ikke hadde i samme grad når jeg var 20.
Gjest gjest1 Skrevet 13. april 2005 #24 Skrevet 13. april 2005 Jeg drikker ofte rødvin til god mat. Eller at min kjære og jeg deler en flaske for å kose oss. Hender sjelden jeg drikker øl men kan gjerne ta meg en konjakk til kaffen eller baileys - men ikke til hverdags. Det hender iblandt at man blir litt full men jeg drikker meg så godt som aldri dritings lenger. Og hvis jeg blir fyllesjuk så drøyer det leeeenge til neste alkoholinntak. Men å bli litt småbrisen en gang i blandt syns jeg bare er gøy
Gjest Anonymous Skrevet 13. april 2005 #25 Skrevet 13. april 2005 også er det ikke noe problem lenger å la hemninger løsne litt selv uten alkohol lenger, det kommer med trygghet på meg selv på de områdene, som jeg ikke hadde i samme grad når jeg var 20. Det er det der jeg har tenkt litt på. Hvis man *alltid* er full på fest, blir man kansje avhengig av alkohol for å gjøre slike feste-ting, som å slå seg litt løs eller forsåvidt det å prøve å sjekke eller ta kontakt med noen man ikke kjenner. Jeg ser for meg at alkohol kan ha en humør-forsterkende effekt. Fester der alle er godt fulle og raver eller hopper rundt i kjempehumør kan være helt fantastiske. Dersom det derimot er slik at jeg bruker alkohol til å ta vekk en terskel av usikkerhet eller frykt som ellers ville hindra meg fra å gjøre enkelt ting, så er jeg ikke helt sikker på om jeg egentlig vil drikke.
aline Skrevet 13. april 2005 #26 Skrevet 13. april 2005 Det er det der jeg har tenkt litt på. Hvis man *alltid* er full på fest, blir man kansje avhengig av alkohol for å gjøre slike feste-ting, som å slå seg litt løs eller forsåvidt det å prøve å sjekke eller ta kontakt med noen man ikke kjenner. Jeg ser for meg at alkohol kan ha en humør-forsterkende effekt. Fester der alle er godt fulle og raver eller hopper rundt i kjempehumør kan være helt fantastiske. Dersom det derimot er slik at jeg bruker alkohol til å ta vekk en terskel av usikkerhet eller frykt som ellers ville hindra meg fra å gjøre enkelt ting, så er jeg ikke helt sikker på om jeg egentlig vil drikke. for min del var det nok en blanding tror jeg, men mye det at vi alltid drakk og var beruset/påvirket når vi festet, så tanken på å danse, sjekke, skråle og ha det like gøy uten en drink eller øl i handa, var liksom bare flaut. husker jeg MÅTTE ha kjøpt meg en øl ihvertfall, før jeg turte gå på dansegulvet og klare å danse mer en tripp frem og tilbake, ellers var jeg stiv og usikker. og jeg VAR mye mer usikker. idag trenger jeg ikke det, jeg liker mye bedre både å flørte og å danse og å "ta av" som edru, når jeg faktisk har kontroll over galskapen. for det er definintivt ikke kjedelige, sittestilleogværefornuftig-fester selv om det ikke er særlig alkohol. har nok med miljø og gjøre også.
Gjest Gitte Skrevet 13. april 2005 #27 Skrevet 13. april 2005 må bare si at jeg sjelden drikker meg dritings selv om jeg er bare et barn blir brisen og holder meg der, får å slippe alt ubehaget ved å være snydens...
Arkana Skrevet 13. april 2005 #28 Skrevet 13. april 2005 Drikker svært sjelden, da er det snakk om en drink eller to, fordi det smaker godt. Vin og øl liker jeg ikke.
Gjest seroxata Skrevet 13. april 2005 #30 Skrevet 13. april 2005 jeg drakk utrolig mye før, men i det siste har jeg roet meg betraktelig.. Før drakk jeg fordi jeg fikk abstinenser om jeg gikk mer enn fire dager... drikker fordi jeg liker smaken av det.... og siden jeg går mye ut, så blir det noen glass
Gjest gjest1 Skrevet 13. april 2005 #31 Skrevet 13. april 2005 Jeg har ikke drukket på nesten 2 måneder nå, men da jeg hadde dilla hver helg, var det for det sosiale sin del og fordi det var morro. Nå brekker jeg meg nesten bare jeg tenker alkohol, for de 2 siste gangene jeg drakk resulterte det i halsbetennelse altså: alkohol=halsbetennelse i mitt hode kan noen lære meg å like det igjen?
Gjest Spacegirl Skrevet 13. april 2005 #32 Skrevet 13. april 2005 Jeg drikker svært sjelden. Liker hverken smaken eller rusen. Sist jeg drakk, var vel nyttårsaften 2003. Når jeg først drikker, gjør jeg det for å bli snydens (skjer vel helst om jeg har en vanskelig periode - har slitt med depresjoner og angst), men har hatt det svært bra lenge nå, så jeg ser ikke helt behovet. Er 27 år, hvis noen lurer
nallemaja Skrevet 13. april 2005 #33 Skrevet 13. april 2005 liker svært få utgaver av alkoholholdig drikke. Kun visse typer øl, enda færre typer rødvin, noen få rusbrus, eplesider og baylis(sikkert skrevet feil den siste). Liker mindre og mindre for hvert år som går! Drikker svært sjeldent, og når jeg gjør det tar jeg meg bare et glass eller to for å tilfredsstille de rundt meg som ellers mener jeg er en festbrems.(utsatt for moderat drikkepress av voksne mennesker som tror at man ikke har det gøy uten alkohol, og gidder ikke ta opp diskusjonen midt i festlig lag). Av og til,ca 3-4 ganger i året får jeg sinnsykt lyst på øl, og MÅ da på butikken og kjøpe meg en sekspakning, og drikker 4 eller 5. uansett så drikker jeg aldri noe jeg ikke liker, og drikker ikke hvis jeg ikke har lyst, men kan finne på å ta meg et glass på trass for å slippe å være sjåfør(ja, jeg er slem). blir syk av å drikke, og ekstremt fyllesjuk, så jeg lar heller være. Liker heller ikke å være beruset av annet enn forelskelse og kjærlighet :-)
Gjest skindeep Skrevet 13. april 2005 #34 Skrevet 13. april 2005 Før jeg ble gravid drakk jeg hver helg... Jeg drikker mest øl, fordi det er så utrolig godt! drikker også hvitvin, baylis og champagne. Jeg liker å ta meg en øl eller et glass vin i godt selskap. Også er det litt godt å bli litt "småbrisen", he he. Nå drikker jeg ikke så ofte. er ikke så lenge siden jeg sluttet å amme, men siden det har det vært nesten 3.hver helg.
_sannheten_ Skrevet 13. april 2005 #35 Skrevet 13. april 2005 jeg drikker et eller to glass vin til maten hvis det er et ekstra fint måltid med gode venner. ellers liker jeg å ta meg en fest en gang i mellom og da kan jeg gjerne drikke meg full:) jeg er student og det blir gjerne mye festing:)
Gjest Tiriltunge, i.i. Skrevet 13. april 2005 #36 Skrevet 13. april 2005 Jeg drikker fordi jeg liker alkohol. Jeg liker smaken, jeg liker følelsen det gir meg. Jeg liker å være litt påvirket, brisen, full og dritings. Det eneste jeg ikke liker ved alkohol er å være fyllesjuk... :-? Jeg drikker stort sett hver dag, tre-fire halvlitere/rødvinsglass på hverdager og atskillig mer i helgene...
Angelizer Skrevet 13. april 2005 #37 Skrevet 13. april 2005 Drikker ikke. Føler ikke noe behov for det. Har det bedre uten rusen.
Gjest Seleena Skrevet 13. april 2005 #38 Skrevet 13. april 2005 Kan vere mange grunner: Sosialt Liker rusen "Er det fest så er det fest" - blir litt forventa Men det har aldri vore sånn at eg drikker fordi eg ikkje tørr å ta kontakt med folk ellers... eller for å vere meg sjølv! Aldri
Gjest Anonymous Skrevet 13. april 2005 #39 Skrevet 13. april 2005 Syns det er godt med vin eller øl til en bedre middag. Og så drikker jeg innimellom fordi det er ganske mye jeg syns er godt og det er moromt å bli "fniseflull" innimellom.
Amanja Skrevet 13. april 2005 #40 Skrevet 13. april 2005 Nå har ikke jeg drukket alkohol på over et og et halvt år pga 2 graviditeter, men det eneste jeg pleier å drikke er rusbrus, det er bare det jeg syns smaker godt. Jeg går sjelden ut og drikker meg full, liker bedre å sitte hjemme med 2 smirnoff ice og en god film:-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå