Alivamale Skrevet 21. mars 2019 #21 Skrevet 21. mars 2019 (endret) På 26.2.2019 den 0.46, HalldirV2 skrev: Må være det sjukeste forsøket på historie revisjonisme jeg har lest på en stund. Du kan jo fortelle det til slektningene av alle motstandsmenn som ble samlet opp og skutt mot diverse murvegger, eller som ble torturert i dunkle kjellerlokaler, eller til alle som fikk hjemmene sine bombet eller brent ned. De var okkupanter, og dersom et rike kan bli utsatt for en fare, da er en onkupasjonshær selve definisjonen av nettopp det. Det var det SS og Gestapo som tok seg av, ikke den «vanlige» tyske soldat. Endret 21. mars 2019 av Alivamale 2
The Kitten Skrevet 22. mars 2019 #22 Skrevet 22. mars 2019 Nå spør jeg veldig dumt: Hvorfor kan ikke mødrene fratas foreldreansvaret for barna? 1
HalldirV2 Skrevet 22. mars 2019 #23 Skrevet 22. mars 2019 8 timer siden, Alivamale skrev: Det var det SS og Gestapo som tok seg av, ikke den «vanlige» tyske soldat. Whermacht var en del av apparatet, og både understøttet og utførte arrestasjoner samt andre fiendtlige handlinger. Dessuten var det ikke utelukkende blant tyske regulære at “tyskertøser" fant seg elskere. 1
Gjest Geirfuglen Skrevet 22. mars 2019 #24 Skrevet 22. mars 2019 Jeg synes ufattelig synd på ungene. Det er så tragisk det kunne blitt. De har mistet alle muligheter, noen har til og med dødd, på grunn av foreldrenes dårlige valg. Barna har tross alt ikke gjort noe galt. Samtidig er det sånn at det ikke bare er fedrene som har torturert og drept folk, det er like gjerne mødrene til disse barna. Og de vil vi virkelig ikke ha hit. Barna kan nesten ikke komme hit alene, så da er det dessverre ikke så mye man kan gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå