AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #1 Skrevet 25. februar 2019 Jeg er litt tidlig ute men 😅 Hvilken solkrem bruker du? Jeg hører at "alle" er så flinke til å bruke solkrem, men ser ingen som går rundt og er speil blanke i ansiktet. Jeg har kombinasjonshud og uansett hvilken solkrem jeg bruker, så blir jeg jo speil blank i huden. Så jeg føler nesten for å bare la være å bruke det. Men det er jo veldig viktig og jeg vil jo bruke det. Noen som har en å anbefale? -jente 23 Anonymkode: 94867...db0
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #2 Skrevet 25. februar 2019 Skin Aqua Super Moisture Gel SPF 50. Solkremer fra Asia er noe helt annet enn vestlige solkremer Anonymkode: 719d8...5cf 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #3 Skrevet 25. februar 2019 Lurer på det samme. Er så klissete med solkrem! Anonymkode: abe01...550
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #4 Skrevet 25. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skin Aqua Super Moisture Gel SPF 50. Solkremer fra Asia er noe helt annet enn vestlige solkremer Anonymkode: 719d8...5cf Hva er prisen på den? Anonymkode: abe01...550 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #5 Skrevet 25. februar 2019 Kjøper på apoteket. Anonymkode: 5bdf9...687
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #6 Skrevet 25. februar 2019 Cosmica eller Cliniderm. De kommer alltid godt ut i test og fungerer fint for huden min Anonymkode: 08554...fad
mphanos Skrevet 25. februar 2019 #7 Skrevet 25. februar 2019 Akkurat nå: Klairs Mid-day Blue Sun Lotion SPF 40 (denne betalte jeg 200 kroner for i et tilbud, husker ikke vanlig pris). For å hindre skinn pleier jeg å ta på solkremen og la den suges opp av huden en stund (15 minutter eller noe, jeg tar ikke tiden) før jeg har på litt pudder. Jeg har også hatt hell med en fra La Rosche Posay, antihelios et eller annet. Kjøper alltid solkrem for ansiktet og passer alltid på at den ikke er veldig feit for da får jeg kviser (Vichy sin 50SPF ansiktskrem gikk ikke bra sammen med huden min)., desverre litt vanskelig å vite før man har brukt den og solkrem til ansiktet er dyrt. Min mor er veldig fornøyd med cosmica sin, men jeg synes den gjør meg nettopp glinsende (men igjen, pudder redder ofte looken).
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #8 Skrevet 26. februar 2019 La Rosche Posay sin på ansikt, den er uten hormonendrende stoffer etc, dyr men eneste jeg har funnet som ikke gjør en blank i ansiktet. Vita sin Harmoni uten hormonendrende stoffer etc til resten av kroppen Anonymkode: 605aa...220
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #9 Skrevet 26. februar 2019 19 hours ago, mphanos said: Akkurat nå: Klairs Mid-day Blue Sun Lotion SPF 40 (denne betalte jeg 200 kroner for i et tilbud, husker ikke vanlig pris). For å hindre skinn pleier jeg å ta på solkremen og la den suges opp av huden en stund (15 minutter eller noe, jeg tar ikke tiden) før jeg har på litt pudder. Jeg har også hatt hell med en fra La Rosche Posay, antihelios et eller annet. Kjøper alltid solkrem for ansiktet og passer alltid på at den ikke er veldig feit for da får jeg kviser (Vichy sin 50SPF ansiktskrem gikk ikke bra sammen med huden min)., desverre litt vanskelig å vite før man har brukt den og solkrem til ansiktet er dyrt. Min mor er veldig fornøyd med cosmica sin, men jeg synes den gjør meg nettopp glinsende (men igjen, pudder redder ofte looken). 1 hour ago, AnonymBruker said: La Rosche Posay sin på ansikt, den er uten hormonendrende stoffer etc, dyr men eneste jeg har funnet som ikke gjør en blank i ansiktet. Vita sin Harmoni uten hormonendrende stoffer etc til resten av kroppen Anonymkode: 605aa...220 Det er veldig merkelig det der, fordi jeg blir blank som bare faen av den Anthelios-varianten fra La Roche Posay (og ja, det er den superlette varianten). Den trekker rett og slett ikke inn i huden min. Anonymkode: 9dff5...1a5
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #11 Skrevet 26. februar 2019 Aldri brukt. Anonymkode: 1308c...279
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #13 Skrevet 26. februar 2019 La Roche Posay. Det er den eneste kremen som hindrer soleksemen i å dukke opp. Jeg har bra hud som aldri blir brent, men soleksem får jeg åkke som av alle andre solkremer. I ansiktet bruker jeg litt forskjellig, men der har jeg heller aldri hatt soleksem. Anonymkode: dc2f6...78f
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #14 Skrevet 26. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: La Roche Posay. Det er den eneste kremen som hindrer soleksemen i å dukke opp. Jeg har bra hud som aldri blir brent, men soleksem får jeg åkke som av alle andre solkremer. I ansiktet bruker jeg litt forskjellig, men der har jeg heller aldri hatt soleksem. Anonymkode: dc2f6...78f Jeg forstår ikke helt denne her. Jeg får også soleksem, men jeg får ikke soleksem av solkremen, men av sola. For meg er det essensielt å ha høy nok faktor i starten og så kanskje redusere (starter på 50 eller 30, går ned til 20 eller 15, kommer an på hvor og hvor mye jeg er i sola). Om jeg blir klissete i fjeset har jeg bare hatt litt pudder over hvis ikke jeg sminker meg mer, om jeg skal aktivt sole meg eller på stranda bryr jeg meg ikke at jeg er klissete Anonymkode: fa3a6...811
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #15 Skrevet 26. februar 2019 På 25.2.2019 den 12.18, AnonymBruker skrev: Hva er prisen på den? Anonymkode: abe01...550 Rett under 150kr for en 140g flaske på eBay. Anonymkode: 719d8...5cf
MissPierce Skrevet 26. februar 2019 #16 Skrevet 26. februar 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår ikke helt denne her. Jeg får også soleksem, men jeg får ikke soleksem av solkremen, men av sola. For meg er det essensielt å ha høy nok faktor i starten og så kanskje redusere (starter på 50 eller 30, går ned til 20 eller 15, kommer an på hvor og hvor mye jeg er i sola). Om jeg blir klissete i fjeset har jeg bare hatt litt pudder over hvis ikke jeg sminker meg mer, om jeg skal aktivt sole meg eller på stranda bryr jeg meg ikke at jeg er klissete Anonymkode: fa3a6...811 Jeg får "soleksem" av en del solkremer. Er stoffer i de solkremen som trigger soleksem i følge hudlegen min. Jeg bruker Cliniderm selv, da denne er en av de få jeg ikke får soleksem av. Har også pudder med sol faktor året rundt.
Brighton Skrevet 26. februar 2019 #17 Skrevet 26. februar 2019 (endret) Jeg bruker Dermalogica Oil Free Matte SPF 30, og synes den er veldig bra! Endret 10. juni 2019 av Brighton
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #18 Skrevet 26. februar 2019 Jeg liker Hawaiian Tropic. Synes den er 'lett' på huden, og så blir man ikke kritthvit. Anonymkode: 8c722...df0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå