Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser ofte at kirken arrangerer treff og sammenkomster for barn og unge. Samme for eldre. Problemet er at jeg savner noe tilbud til voksne kristne. Jeg er selv ca 50 år og føler ikke at jeg har så mye til felles med pensjonister og i hvert fall ikke med 14-åringer. ;) Tror kirken kunne vært mye flinkere med å tiltrekke seg andre aldergrupper enn de "vanlige". Samtalegruppe, hyggekvelder, etc etc. Nå kan det godt hende at større steder har flere slike tilbud, men her i Vestfold kan jeg ikke finne stort. Så... kom gjerne med tips. ;)

Anonymkode: 58c48...785

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er vant med at det finnes tilbud for alle aldersgrupper, også voksne. Menighetene organiserer ofte cellegrupper, der kan man gjerne finne en gruppe med mennesker i samme livssituasjon. Her arrangeres det f.eks. dame- og mannskvelder, diverse undervisning, bønnemøter, sosiale sammenkomster, og selvsagt ulike tjenester man kan engasjere seg i. Ellers er jo mange ting organisert omkring barnefamilier, slik at man som forelder involveres.

Anonymkode: 53def...696

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er vant med at det finnes tilbud for alle aldersgrupper, også voksne. Menighetene organiserer ofte cellegrupper, der kan man gjerne finne en gruppe med mennesker i samme livssituasjon. Her arrangeres det f.eks. dame- og mannskvelder, diverse undervisning, bønnemøter, sosiale sammenkomster, og selvsagt ulike tjenester man kan engasjere seg i. Ellers er jo mange ting organisert omkring barnefamilier, slik at man som forelder involveres.

Dette varierer nok en god del fra sted til sted. Dessuten vil jeg tro at egne menigheter har egne arrangement og møter. Ideellt sett hadde jeg håpet at den norske kirke kunne dratt i gang slike tiltak for alle og ikke bare for de som allerede er "organisert". Problemet er vel ofte kostnader.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette varierer nok en god del fra sted til sted. Dessuten vil jeg tro at egne menigheter har egne arrangement og møter. Ideellt sett hadde jeg håpet at den norske kirke kunne dratt i gang slike tiltak for alle og ikke bare for de som allerede er "organisert". Problemet er vel ofte kostnader.

Det gjør nok det. Akkurat nå bor jeg litt midt i bibelbeltet, men jeg har bodd litt ulike steder i landet, og har erfart en del aktivitet flere steder. Jeg har inntrykk av at frimenighetene oftere har et bredt tilbud for alle aldersgrupper. Dette er heller ikke så rart, da det ofte er mer aktivitet her enn i DNK sett i forhold til medlemstall.

Skrevet

Ta kontakt med kirken din og etterspør det. Det gjorde jeg, og de sa at det allerede var et par andre som hadde etterspurt, så hvis det ble flere ville de sette opp en gruppe. Etter noen måneder fikk jeg mail om at siden mange var interesserte i det så startet de en gruppe på grunn av oss som hadde vært der å etterspurt det :)

Anonymkode: d496d...bc0

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ta kontakt med kirken din og etterspør det. Det gjorde jeg, og de sa at det allerede var et par andre som hadde etterspurt, så hvis det ble flere ville de sette opp en gruppe. Etter noen måneder fikk jeg mail om at siden mange var interesserte i det så startet de en gruppe på grunn av oss som hadde vært der å etterspurt det :)

Anonymkode: d496d...bc0

Bra forslag. Det tror jeg sannelig jeg skal gjøre. :)

Skrevet

Her jeg bor er det masse. Men jeg bor i stor by. 

Anonymkode: ea406...9b7

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her jeg bor er det masse. Men jeg bor i stor by. 

Anonymkode: ea406...9b7

Det varierer nok en god del, ja. Jeg bor selv i nærheten av Tønsberg som egentlig ikke er noe liten by. Problemet er vel som nevnt over, at man bør være medlem av en menighet. Det er ikke jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...