Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er i uke 10, og hver gang jeg nyser, snur meg litt brått i senga, hoster, reiser meg for fort - ja, omtrent alt - så river det veldig i magen. Varierer veldig om det er på høyre eller venstre side, men kanskje oftest på høyre. Det er sinnsykt vondt, ofte så vondt at tårene triller. Blir noe bedre om jeg huker meg ned om jeg skal nyse, men river stort sett fortsatt.

Skjønner at ting strekker seg og utvider seg der nede i disse dager, men jeg er jo ganske tidlig på veg, at jeg tenkte ikke det var så store forandringer enda? Er andregangs og det var ikke sånn når jeg gikk med førstemann - kunne kjenne at det strakk litt da, men det var aldri så vondt at jeg tenkte videre over det. 

Er det flere som har det sånn, eller bør jeg kontakte jordmor/lege og be om en sjekk? Har ingen smerter ellers.

Anonymkode: 7afdd...6ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er dessverre helt vanlig og dessverre blir det stort sett bare verre.

Anonymkode: 468dd...0cb

Skrevet

Heeeelt vanlig! Jeg hadde det også sånn, fra sånn uke 6, og har det enda i uke 18 🙈 Det gjør skikkelig vondt, er som en kniv som vrir seg rundt inni der. Må krølle meg i fosterstilling når jeg skal nyse eller hoste. 

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er dessverre helt vanlig og dessverre blir det stort sett bare verre.

Okei. Klarer dog ikke å se for meg hvordan den kan bli stort verre 😂

2 minutter siden, Rosewood skrev:

Heeeelt vanlig! Jeg hadde det også sånn, fra sånn uke 6, og har det enda i uke 18 🙈 Det gjør skikkelig vondt, er som en kniv som vrir seg rundt inni der. Må krølle meg i fosterstilling når jeg skal nyse eller hoste. 

Godt å høre at det er vanlig - er jo så mye som kan være galt. Har generelt et avslappet forhold til graviditeten, men ukjente smerter gjør en jo litt bekymret. 😳 Ser forøvrig ikke frem til mange uker med dette. 🥵  

Fosterstilling hjelper litt her og, men det ser så forferdelig dumt ut på jobb - særlig nå når jeg nyser endel pga. tett nese! 😂 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Okei. Klarer dog ikke å se for meg hvordan den kan bli stort verre 😂

Godt å høre at det er vanlig - er jo så mye som kan være galt. Har generelt et avslappet forhold til graviditeten, men ukjente smerter gjør en jo litt bekymret. 😳 Ser forøvrig ikke frem til mange uker med dette. 🥵  

Fosterstilling hjelper litt her og, men det ser så forferdelig dumt ut på jobb - særlig nå når jeg nyser endel pga. tett nese! 😂 

Fosterstilling hjelper for nys, hoste etc. Unngå også andre brå bevegelser og håp på lite forkjølelse resten av svangerskapet.

Skrevet

Jeg også synes det er mye verre nå enn med første 🙄

Anonymkode: d5bb7...687

Skrevet

Jeg hadde det helt likt fra ganske tidlig av i graviditeten. Det kunne være så vondt at jeg tenkte at noe bokstavelig talt sprakk der nede. Jeg er allergisk mot husstøvmidd og nyser derfor gjerne 10 ganger i løpet av en natt. Eneste som hjalp var å sette meg opp i sengen for å nyse. Måtte også snu meg veeeeldig forsiktig. Det forsvant rundt uke 18-19. Nå i uke 30 kan jeg få det en og annen gang men det er svææært sjeldent. Forhåpentligvis blir det bedre for deg og etterhvert! Er hvert fall ingenting å bekymre seg for.. selv om det er vondt 😊

Anonymkode: f740e...491

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg også synes det er mye verre nå enn med første 🙄

Anonymkode: d5bb7...687

Merkelig egentlig, man skulle trodd at når man hadde vært gjennom det en gang før, så var kroppen "bedre forberedt" neste gang. 🙈

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde det helt likt fra ganske tidlig av i graviditeten. Det kunne være så vondt at jeg tenkte at noe bokstavelig talt sprakk der nede. Jeg er allergisk mot husstøvmidd og nyser derfor gjerne 10 ganger i løpet av en natt. Eneste som hjalp var å sette meg opp i sengen for å nyse. Måtte også snu meg veeeeldig forsiktig. Det forsvant rundt uke 18-19. Nå i uke 30 kan jeg få det en og annen gang men det er svææært sjeldent. Forhåpentligvis blir det bedre for deg og etterhvert! Er hvert fall ingenting å bekymre seg for.. selv om det er vondt 😊

Anonymkode: f740e...491

Ja! Kjennes ut som noe rett og slett revner - helt forferdelig. Åh, var noen lange uker for deg da, når du nøs såpass ofte. Unner ingen det, faktisk! 

Er vel bare å smøre seg med tålmodighet og satse på rask bedring 🙈

Uansett godt å høre at det ikke er noe å bekymre seg for😌

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...