Gå til innhold

Hvilken temp skal det være i kjøleskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler maten vår blir så fort dårlig. Til og med uåpnet og før utløpsdato. 

Anonymkode: b7d14...ae3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

3-4 grader burde være passe. 

Anonymkode: 66278...35d

• Liker 1
Skrevet

Da er det for varmt i kjøleskapet ditt. Er jo bare å skru opp den knotten på max. På mitt kjøleskap står tallene 1 til 5, og mitt står på det kaldeste ,som er 5.

Anonymkode: 957f9...e92

• Liker 1
Skrevet

Kjøp et kjøle-/frysetermometer f.eks på Clas Ohlson og heng det i kjøleskapet. Da ser du fort om det er for varmt. I vårt kjøleskap er det 3 grader, det anbefalte er vel 2-4 grader.

Anonymkode: a6916...435

• Liker 2
Skrevet

Mitt kjøleskap er innstilt på 1 grad. Da er jeg sikker på at snitt-temperaturen aldri når 4 grader. 

Aldri sett varm mat inn i kjøleskapet. Aldri la døra stå oppe lenge. Alltid ha det på kaldeste temperatur.

Anonymkode: 8bcb0...6fd

Skrevet

Temperaturen stod på 3, satte ned til 2 nå. Det som ligger bakerst i kjøleskapet pleier alltid å fryse fast på grunn av masse is, men det virker ikke som kulden når ut til resten av kjøleskapet? 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Temperaturen stod på 3, satte ned til 2 nå. Det som ligger bakerst i kjøleskapet pleier alltid å fryse fast på grunn av masse is, men det virker ikke som kulden når ut til resten av kjøleskapet? 

Med mindre du har digitalt kjøleskap, så tror jeg 2 er varmere ikke kaldere. Hjulet som stiller temp inne i kjøleskapet bør stå på 3-4... Tallene på dette hjulet betyr ikke grader. Tror jeg. Har digitalt selv. 

Anonymkode: 69c8c...4c6

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med mindre du har digitalt kjøleskap, så tror jeg 2 er varmere ikke kaldere. Hjulet som stiller temp inne i kjøleskapet bør stå på 3-4... Tallene på dette hjulet betyr ikke grader. Tror jeg. Har digitalt selv. 

Anonymkode: 69c8c...4c6

Det er et digitalt kjøleskap ja. Innebygd fra IKEA, kjøpt i 2015.

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Masse is? Da må du få aviset kjøleskapet. Det skal ikke være masse is i det, is vil gjøre at temperaturen blir svært ujevn. 
Om isen kommer fort tilbake kan det tyde på at pakning i døra ikke er tett. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...