Gå til innhold

Hadde du reagert på et barn som bare går i merkeklær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ungen min går stort sett i klær fra Nøstebarn og Lillelam.  Hun går i barnehagen og noen av de ansatte kommenter dette med jevne mellomrom. For eksempel så kan de si at klærne er for fine for bruk i barnehagen. Jeg har råd til å ha slike klær både i barnehagen og hjemme, så jeg skjønner ikke problemet? Hva burde jeg svare på slike kommentarer?

Anonymkode: 98424...32a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får vel svare det samme som du skriver her da..... ditt barn, dine penger. 

Anonymkode: 965d3...ccc

• Liker 15
Skrevet

Svar hva du vil. Jeg synes kun merkeklær er noe tull. Men ull er gull, så der har jeg et unntak 😅 

• Liker 21
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ungen min går stort sett i klær fra Nøstebarn og Lillelam.  Hun går i barnehagen og noen av de ansatte kommenter dette med jevne mellomrom. For eksempel så kan de si at klærne er for fine for bruk i barnehagen. Jeg har råd til å ha slike klær både i barnehagen og hjemme, så jeg skjønner ikke problemet? Hva burde jeg svare på slike kommentarer?

Anonymkode: 98424...32a

Da svarer du bare at «det går fint».

Det er mange foreldre som sender barna i barnehagen med de fineste og dyreste klærne, for så å bli sure på de ansatte om klærne blir flekkete eller ødelagt ila en barnehagedag. 

Anonymkode: ab90b...da5

• Liker 34
Skrevet

Det er i alle fall fornuftige klær i barnehagen. Så lenge du/dere har råd til det synes jeg det er fornuftig å legge litt ekstra i den type klær. 

Reagerer mer på de eldste i barnehagen der mine barn går. Type finkjole og ballerinasko hver dag. Men, men. Så lenge de og foreldrene er fornøyd er ikke det min sak. Hos oss går det mest i ull og joggebukser. 

Anonymkode: 83be2...cfe

• Liker 11
Skrevet

Jeg bor i et område hvor de fleste barn bruker merkeklær,  så ingen her reagerer på det.  

Anonymkode: b9ac4...3cd

• Liker 3
Skrevet

Synes det er litt spesielt. Får meg til å lure på om foreldrene (eller mor) har dårlig selvbilde og behov for å markere seg. Synes det er hærlig med de som f.eks lar småguttene gå i rosa støvler arvet etter storesøster eller arvede knæsj lilla truser. 

Men ja ull er gull. 

Hilsen barnehageansatt.

Anonymkode: f6489...205

• Liker 17
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er litt spesielt. Får meg til å lure på om foreldrene (eller mor) har dårlig selvbilde og behov for å markere seg. Synes det er hærlig med de som f.eks lar småguttene gå i rosa støvler arvet etter storesøster eller arvede knæsj lilla truser. 

Men ja ull er gull. 

Hilsen barnehageansatt.

Anonymkode: f6489...205

Slutt da. 

Jeg kler barnet mitt i merkeklær (mest ull) ofte selv. Ikke har jeg dårlig selvbilde heller. 

Vil jeg det,så la meg nå gjøre det. Merkeklær trenger ikke være Baby Dior og Armani heller. 

Hilsen ped.leder eller barnehageansatt om du vil. 

Anonymkode: 80d5a...354

• Liker 16
Gjest Bilbao7
Skrevet

Jeg er ikke kjent med hva som er merkeklær, så jeg hadde ikke lagt merke til det og hadde derfor ikke kommentert noe. 

Hadde merket meg om barnet ikke hadde ull, mellomlag og vindtett, samt skift. Men merker interesserer meg midt på ryggen ;)

Skrevet

Trodde du mente Gant, Gucci, Fila og LV da du snakket om merkeklær. De du nevner hadde jeg tenkt var fornuftige klær som er litt mer eksklusive. Har sett barn med de merkene jeg nevnte. Da rister jeg på hodet 

Anonymkode: a9034...bb3

• Liker 25
Skrevet
12 minutter siden, atropos skrev:

Svar hva du vil. Jeg synes kun merkeklær er noe tull. Men ull er gull, så der har jeg et unntak 😅 

Jeg er helt enig med dette. Folk får gjøre hva de vil altså, men synes mye merkeklær vitner om behov for å vise seg frem. Det er mye annet man kan bruke pengene på som er mye mer fornuftig, og om man har SÅ mye penget at man ikke har noe annet å bruke dem på så er det faktisk ganske mange mennesker her i verden som trenger mat og medisiner. 

Anonymkode: df236...bc9

• Liker 8
Skrevet

Så liksom for meg Dior, Gant osv jeg nå 😂 

Nøstebarn og Lillelam er jo gull verdt å bruke i bhg, spesielt på denne tiden av året. Så lenge du ikke blir sur om noe går i stykker, så kan jeg ikke se noe problem. 

• Liker 9
Skrevet

Jeg trodde også du mente dior etc. Og det er jo helt kokkos å kle bhgbarn i. 

Nøstebarn og lillelam er jo bare normale ullmerker. Tenker ikke på det som merkeklær

Anonymkode: d4fe1...ddc

• Liker 34
Skrevet

Ansatte lurer vel bare om det er nøye med klærne. Som andre sa, noen foreldre sender barn i dyre klær i bhg, også blir de sure fordi det var pasta den dagen, så klærne er ferdig for godt.

Anonymkode: 42952...fb3

• Liker 6
Skrevet

Er det "merkeklær" over hele linja hos dere siden de nevner det i barnehagen?

Anonymkode: afb51...1c1

Skrevet

Så lenge du ikke er redde for klærne de bruker i barnehagen (lett for søl, hull osv), så for all del. Du kan si i fra til barnehagen at det er vanlige klær for deg/dere, og at det ikke er en bekymring om det kommer tomatflekker eller noe annet som kan ødelegge klærne.

Men merkeklær, jeg ser ikke forskjell på en bukse fra hm og dior og nøstebarnet. 

En bukse er bukse. 

Anonymkode: b15b6...77b

• Liker 3
Skrevet

Dette er vel egentlig ikke «merkeklær» for barn? Ull er jo godt tøy på vinteren. Men jeg tror nok den ansatte egentlig mente å hinte til spørsmålet om du var redd for disse klærne. Det koster jo litt! De har sikkert fått kjeft noen ganger fordi dyre klær har blitt ødelagt.. 

Vår regel hjemme er hvert fall at ungene ikke har noen dyre plagg vi er «redde for» når de er så små. Regner ikke med at barnehagen har tid til å passe på for flekker så :) 

Anonymkode: 2aade...d4a

• Liker 15
Skrevet

Gjør hva du vil. Selv kjøper jeg ull av samme merkene (dette fordi det er de eneste merkene der jeg bor som selger ull, og jeg ikke alltid tid til å bestille på nett). Bruker også kun Kivat-luene da jeg synes de er best til været som er her. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde ikke reagert på det og syntes det er unødvendig å kommentere 

• Liker 1
Skrevet

Har aldri hørt om de merkene. :P Men jeg har ikke barn selv da. Jeg trodde du mente litt mer kjente merker. Da jeg bodde i England hadde Dior en butikk for barneklær lokalt. Det syntes jeg var veldig spesielt. Greit nok at voksne har litt av hvert av merker, men jeg skjønner ikke hva et barn på 1,5 år skal med en kjole til tusenvis av kroner. 
For voksne tenker jeg at enkelte merkeklær har litt status. Det finnes mye fint man kan gå i som ikke koster så mye penger, men likevel velger enkelte å bruke mer. Men hvis du har et lite barn i barnehagen, så spiller det ingen rolle hva klær du har så lenge det er noen lunde god kvalitet. Barn er ikke veldig forsiktig med klærne sine, og de vokser fort. Jeg bare ser ikke helt poenget med å kjøpe veldig dyre ting, hvis man kan kjøpe fine klær i god kvalitet som koster mye mindre. Veldig dyre merker er bortkastet på barn. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...