Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare få litt råd fra dere... Har så mye styr med praksis og deltidsjobb nå for tiden at jeg ikke har tid til å tenke på bacheloroppgaven ennå... Er det mulig å skrive en grei bachelor på 2 mnd? Vil fokusere fullt på den når jeg er ferdig i praksis, og da er det 2 mnd igjen til levering. Tror dere det går bra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer helt an på hva du studerer og skal skrive om. Jeg trengte 2 måneder bare på å samle inn et godt datagrunnlag.

Hvorfor er praksis lagt til semesteret man skriver oppgave? Jeg skjønner at du må jobbe og må gjennom praksis, men det gjør jo at du får levert et dårligere arbeid, mest sannsynlig.

Hva med veiledertimer? Hos oss måtte vi levere inn hypotese og utkast etter 1,5 måned, og vi måtte møte veileder minst 8 ganger, spredt over tid. Har dere slike regler?

Som regel har man mer tid enn man tror. Hvis du ser på timeplanen din for uka og smetter inn en time her og der, så har du plutselig fått 10 timer ledig og har kommet et stykke med oppgaven.

Men om du absolutt må skrive den på 2 måneder så går det sikkert greit. Tror ikke du stryker. 

Anonymkode: e8509...138

Skrevet
8 minutter siden, Flynn skrev:

Må bare få litt råd fra dere... Har så mye styr med praksis og deltidsjobb nå for tiden at jeg ikke har tid til å tenke på bacheloroppgaven ennå... Er det mulig å skrive en grei bachelor på 2 mnd? Vil fokusere fullt på den når jeg er ferdig i praksis, og da er det 2 mnd igjen til levering. Tror dere det går bra?

Ja, jeg skrev min ferdig på 5 uker. Fullt mulig.

Skrevet

Jeg glemte å spørre om dere har timekrav. Det er vanlig å stille krav til antall timer. Hvis du skal gjøre unna f.eks 500 timer på 2 måneder må du jobbe nesten 60 timer i uka. 

Skrevet

Vi har ikke timekrav så vidt jeg vet, og bare krav til at vi møter veileder 3 ganger. Så vi er ganske overlatt til oss selv. Jeg får bare satse på at det går. Sliter med å finne motivasjonen da praksisen og jobben min tar så mye energi og tid.

Skrevet

Jeg skrev min på en uke. Gikk psykolog og fikk C. 

Anonymkode: 71098...c00

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg skrev min på en uke. Gikk psykolog og fikk C. 

#psykologi 😊

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

#psykologi 😊

Wow, imponerende! Da håper jeg at det er håp for meg og :)

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, Flynn skrev:

Vi har ikke timekrav så vidt jeg vet, og bare krav til at vi møter veileder 3 ganger. Så vi er ganske overlatt til oss selv. Jeg får bare satse på at det går. Sliter med å finne motivasjonen da praksisen og jobben min tar så mye energi og tid.

Det høres ut som en drøm for å være ærlig.. 

Vi hadde så mange krav; antall timer, delleveranser, obligatorisk oppmøte, et fag som handlet om å skrive riktig, masse veiledning, non disclosure agreements og anonymisering, antall ord, pålagt å skrive i gruppe.. Jeg ble helt utslitt. 

Hvis jeg skal ta master en dag vil jeg ha det sånn som deg..

Krysser fingrene for at det går helt supert, ts! 

• Liker 1
Skrevet

Brukte også ca en uke og fikk C 

Anonymkode: 4acaf...872

Skrevet

Vi hadde en som holdt et foredrag for oss her om dagen (har også bacheloroppgaven dette semestret). Han brukte totalt 70 timer på sin oppgave i psykologi. Så alt er mulig, du må bare planlegge. Man trenger ikke sitte hele dagen med det heller, sett av 1-4 timer dagen så går det fint.

Anonymkode: 9c884...c8a

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi hadde så mange krav; antall timer, delleveranser, obligatorisk oppmøte, et fag som handlet om å skrive riktig, masse veiledning, non disclosure agreements og anonymisering, antall ord, pålagt å skrive i gruppe.. Jeg ble helt utslitt. 

Synes det er teit å klage over dette! Du er utrolig heldig som fikk så god oppfølging.

Anonymkode: 2bd24...f38

• Liker 1
Skrevet

Det er selvsagt avhengig av hvilket fag det er og hvordan oppgaven er, men det burde være fullt mulig.

Anonymkode: c6416...f02

• Liker 1
Skrevet

Fullt mulig. Jeg gikk også psykologi, skrev den på knappe 9 dager og fikk B (litteraturstudie).

Anonymkode: 09ec5...9c4

• Liker 1
Skrevet

Takk for masse svar! ☺️❤️

Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Ville heller hatt det som deg med mye oppfølging.

Har også samme oppsett. Du får et forslag til mal, 4 veiledningsmøter, og så er du på egenhånd.

Anonymkode: 80ba6...eb1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...