AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #1 Skrevet 24. februar 2019 Har aldri hørt noe bråk fra hun som bor over. Hun har imidlertid leid ut leiligheten sine til ekstremt støyende mennesker flere ganger som har holdt fester til klokken 06. Jeg klagde da og fortsatte. Borettslaget ble etterhvert oppmerksomme på at hun drev med ulovlig utleie og fikk slutten på det. Jeg sa ingenting, men hun tror det er meg og er ganske irritert. Jeg klagde én gang senere da hun hadde fest og klokken var blitt 05 midt i uka. Da svarte hun temmelig surt! Så gikk det lang tid og jeg har bare hørt vanlige lyder. F.eks lydt hvis hun dusjer, støvsuging, vasking av gulv. Nå har det plutselig blitt forferdelig trinnlyd i leiligheten, og jeg får ikke sove! Pga alle klagene mine tidligere på div utleiere kvier jeg meg for å klage på sånne "småting". Før hørte jeg ikke om noen beveget seg, men nå klakker det rundt. Jeg hører plutselig veldig godt at hun åpner og lukker skuffer, og det høres ut som hun hele tiden slipper og banker og slår i alt. Tramper rundt med sko. Kan dette være at hun har byttet gulv? Vet det var "mykt" gulv før, kan hun ha lagt gulv helt uten isolasjon slik at jeg nå hører ALT? Er det noe jeg kan gjøre for å lydisolere som ikke tar for mye eller er for dyrt? Jeg er student og har ikke råd til å pusse opp masse, men får virkelig ikke sove og de irriterer meg hele dagen lang nå Kanskje hun har tøfler med hard såle? Tresko eller noe? Anonymkode: 9e8ad...6e8 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #2 Skrevet 24. februar 2019 Kjøp ørepropper. Det er ditt rimligste alternativ! Anonymkode: 1a2ed...13d 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #3 Skrevet 24. februar 2019 Kan være hun går med slippers eller tresko inne, tøfler med såle, eller at de som bodde der før brukte teppe. Noen folk går også sinnsykt hardt med bena. Syns at du fint kan henge en lapp på døra der om at hun må bevege seg og støye med hensyn til at hun har naboer. Du trenger ikke skrive "ikke gå så hardt", men at naboer plages av høye lyder, tramp og smell. Anonymkode: c2d52...b4b 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #4 Skrevet 24. februar 2019 Du trenger tydeligvis en innføring i hvor ekstremt sterke rettigheter du som pårørende nabo FAKTISK har. Merkelig få som vet de kan få tuppet håpløse leieboere ut på gata med en gang, hvis de bare visste om rettighetene sine. Anonymkode: 24f80...b8a 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #5 Skrevet 25. februar 2019 Du kan klage på festing til kl 05, du kan ikke klage på at naboen går inne i sin egen leilighet. Anonymkode: 8011f...c1e 4
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #6 Skrevet 25. februar 2019 Hvis hun har lyst til å gå med høye hæler inne, har hun lov til det. Hele døgnet. Du kan ikke klage på vanlige huslyder. Helt greit at du klager på fester osv, men du kan ikke kreve at andre ligger stille i senga si på natten for at du skal har optimale soveforhold. Det er urimelig. Anonymkode: fa4bb...43f 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #7 Skrevet 25. februar 2019 Hun eier, og har bodd her i mange år. Aldri vært et problem før nå. Mistenker at hun har byttet det myke gulvet til laminat uten å noe under. Derav den sterke klikkelyden. Hvert steg hun tar høres ut som noe knuser i bakken. Det plager meg skikkelig, jeg hadde ALDRI klart å leve uten å tenke på naboene og ta hensyn til de. Anonymkode: 9e8ad...6e8 1
wintergirl Skrevet 25. februar 2019 #8 Skrevet 25. februar 2019 Kanskje hun går med høyhælte sko inne for å plage deg? 1
Gjest førstedamen Skrevet 25. februar 2019 #9 Skrevet 25. februar 2019 29 minutter siden, wintergirl skrev: Kanskje hun går med høyhælte sko inne for å plage deg? Min første tanke også 😅
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #10 Skrevet 25. februar 2019 Når husordensreglene sier det skal være stille, så skal det være mulig å sove med mindre man er så sensitiv at man hører når naboen slipper en knappenål på gulvet. Anonymkode: 2fa0a...6ce 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #11 Skrevet 27. februar 2019 Føler med deg ts. Vi har hatt flere runder med naboen over oss om trinnlyd. Unger som er lite ute og løper inne med sko hver dag, en av de voksne som går inne med sko, sleping av møbler over gulvet nesten hver eneste kveld, dunking, hopping m.m. Forferdelig slitsomt. Har prøvd å snakke med naboene, men får bare kjeft tilbake. Hadde man klart å lydisolere (etterisolere) i blokka, så hadde det vært fint. Dessverre tror jeg du må sende en skriftlig klage til styret for at naboen skal kunne skjønne hvor lytt det er. Lykke til 🙂 Anonymkode: 6c5e3...b4f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå