Gå til innhold

Hvordan er deres roller som mor og far?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av den ene tråden der mora var favoritten ved legging. Slik er det her også. Jeg kjente meg veldig igjen i den tråden. Vi har to barn i barnehagen begge gutter.. Jeg som mor er den mer rolige typen og mer "kosete" typen. Det gjør at barna foretrekker meg ved f. eks legging. 

Faren er veldig ofte som det 3. barnet i huset og han er favoritten hos barna når det gjelder lek. Dette kan være lego, biler, tog og generelt herjelek som f.eks bryting og hopping. De elsker å jage hverandre, leke sisten eller bryte. Her er jeg den kjedlige for det er liksom ikke min greie.. det gjør faren som regel noe med ved å sende ungene til "angrep" på meg. Jeg har vært med på "ultimate fighting chimpionship", "wrestlemania main event"  eller gud vet hva han kaller dette..😂 de kaster seg over meg, legger meg i bakken, kiler meg mens faren holder fast... ungene elsker dette... og jeg har blitt utsatt for uttaligge "rompebomber" om morgonen når de skal vekke meg. .. selvsagt har faren lært dem dette også. 

Hvis det er snakk om baking, så foretrekket de mamma. 

Men svært mye gjør vi jo også sammen da... 

Hvordan er det hos dere? Noen som kjenner seg igjen? Vi virker nesten som en typisk gammeldags familie fra 60 tallet... 😀

Anonymkode: 1e484...75b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mor steller med barna og far leser avisen.

Anonymkode: f89f0...a24

• Liker 2
Skrevet

Dyttet litt på denne da.. kom igjen folkens 

Skrevet

Mor legger, lager mat, finner på aktiviteter, koser, kjefter, oppdrar, lager avtaler og henter og bringer.

Far trener, spiller tv-spill, ordner med pass av barna om han er alene og gjør noe med barna i 20 min om mor maser lenge nok. Etter 20 minutter har far alltid ordnet pass. 

Mor begynner å bli lei av å bo med far.

Anonymkode: 5119d...922

• Liker 7
Skrevet

Mor er mest «pedagogisk korrekt» og duller kanskje litt for mye.Hun er den trygge,den som legger og den som tar vare på❤️

Far er den kule.Den som herjer,løper etter og leker med biler/figurer.Bygger lego og er barnslig.Men også selvsagt den trygge❤️

Skrevet

Mor kan mase på tenåringsbarna tusen ganger, far sier i fra en gang... Og ting blir gjort! 😄 

Anonymkode: b61f7...cf5

Skrevet

Mor får opp barna om morgenen, passer på at de spiser frokost, lage matpakker, kjører dem til skolen, gjør lekser med dem, lager middagen ofte sammen med en av dem, kjefter på dem, koser med dem og legger dem. 

Far ordner seg selv, trener, sitter med nettbrettet og kjefter litt. 

Mor er lei av at far ikke gidder å engasjere seg. Og det har vært oppe til diskusjon maaaange ganger. 

Anonymkode: 59a9c...71c

• Liker 3
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Inspirert av den ene tråden der mora var favoritten ved legging. Slik er det her også. Jeg kjente meg veldig igjen i den tråden. Vi har to barn i barnehagen begge gutter.. Jeg som mor er den mer rolige typen og mer "kosete" typen. Det gjør at barna foretrekker meg ved f. eks legging. 

Faren er veldig ofte som det 3. barnet i huset og han er favoritten hos barna når det gjelder lek. Dette kan være lego, biler, tog og generelt herjelek som f.eks bryting og hopping. De elsker å jage hverandre, leke sisten eller bryte. Her er jeg den kjedlige for det er liksom ikke min greie.. det gjør faren som regel noe med ved å sende ungene til "angrep" på meg. Jeg har vært med på "ultimate fighting chimpionship", "wrestlemania main event"  eller gud vet hva han kaller dette..😂 de kaster seg over meg, legger meg i bakken, kiler meg mens faren holder fast... ungene elsker dette... og jeg har blitt utsatt for uttaligge "rompebomber" om morgonen når de skal vekke meg. .. selvsagt har faren lært dem dette også. 

Hvis det er snakk om baking, så foretrekket de mamma. 

Men svært mye gjør vi jo også sammen da... 

Hvordan er det hos dere? Noen som kjenner seg igjen? Vi virker nesten som en typisk gammeldags familie fra 60 tallet... 😀

Ganske likt her!  Jeg kan godt herje og ha brytekamper med guttene mine (joda, to gutter til og med), men det er noe med at pappa bare er bedre til det. Han er villere og ikke så forsiktig kanskje? Ofte er han som det 3. barnet jeg må minne på ditten og datten, og det tar lang tid å få de tre til å sette seg til middag eller få de ut døren hvis vi skal noe. 

Her er det også mamma som er den milde, trygge og som passer på at alt holder seg i sømmene (aktiviteter, skiftetøy, matpakker, avtaler, osv). 

Men husarbeid deles det på her, pappa kan godt legge og ikke minst så står han alltid opp med ungene i helgene :) Så ikke heeeeeelt 60-talls.. :)

Anonymkode: ec90f...b08

• Liker 1
Skrevet

Her er nok jeg ettergivende og litt svak for gutten. Mens far er rettferdig, streng, kjærlig. Gutten foretrekker faktisk ingen av oss. Vi kan gjøre like oppgaver uten at det blir noe styr. Vi legger begge to, med og uten hverandre. Samme med andre aktiviteter. 

Anonymkode: 4f048...460

Skrevet

Jeg er den rolige og far den som herjer og aktiviserer. Heldigvis har vi delt på legging siden 1 års alder med alle tre barna så her legger far like bra som meg. Nå er jeg høygravid med fjerdemann og ganske innmobil så far legger alle tre om dagen. 

Anonymkode: 222e5...de1

Skrevet

Relativt lik fordelt her, jeg levere og hente barna i bhg i 90% av dagene. Dama gjør litt mer husarbeid mens jeg gjør alt rundt huset, hage, snømåking osv. Når d gjelder lek med barn og aktiviteter så føler jeg at jeg tar d meste. I det store og hele er alt greit fordelt. 

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mor legger, lager mat, finner på aktiviteter, koser, kjefter, oppdrar, lager avtaler og henter og bringer.

Far trener, spiller tv-spill, ordner med pass av barna om han er alene og gjør noe med barna i 20 min om mor maser lenge nok. Etter 20 minutter har far alltid ordnet pass. 

Mor begynner å bli lei av å bo med far.

Anonymkode: 5119d...922

Hehhe.. skjønner godt...

Skrevet

Mor er absolutt den mest kosete personligheten av foreldrene her. Mor spiller brettspill med barnet, mens far er veldig "inne i" den virtuelle spill-verdenen til barnet. Begge trår til med leksehjelp og er har lik grad av høyere utdannelse. Vi er begge opptatt av å lære arvingen det vi kan godt selv, og driter mer i hva samfunnet rundt oss tenker om hva A4-familien må gjøre. Ikke slik at det blir så veldig synlig for arvingen sin del, da. ;) 

Far i huset er godt rutinert om morgenen med  å passe på at arvingen blir klar for dagen, da mor i huset dessverre slumrer alarmen litt for mye... Far følger barnet mest til aktiviteter utenom skole, mest fordi far er mest gira på den interessen selv. 

Anonymkode: 4c249...c80

Skrevet

Far er den de går til når mor sier "nei".  :ler:

Jeg var den strenge, den med regler, den som passet på, og organiserte alt fra lekser og gymtøy til mat og fritidsaktiviteter. Jeg var også den lekne, som bygget fort, som satt i sandkassa, eller på akebrettet sammen med dem.

Far var den rolige, den som hadde den beste armkroken, som laget det beste ostesmørbrød, og som lot dem få lov til alt.  :)

vi utfylte hverandre perfekt, og gjør det forsåvidt fremdeles.

Anonymkode: b88f3...442

Skrevet

Jeg er den som leverer og henter i barnehagen/skole og er logistikkansvarlig hva angår skole/barnehage og jeg er flinkere til å ha oversikt over alt som skjer (hvem skal i bursdag, når er det gym, svømming eller uteskole, foreldremøter osv). Mannen er logistikkansvarlig for fritidsaktiviteter. Det er alltid mannen som bader barna. Vi deler på legging og bytter på å lese for eldstemann og de to yngste. Hvis barna skal ha trøst eller vil spørre om noe kommer de alltid til meg (mannen kan sitte rett ved siden av dem og de går likevel ut av rommet og til en annen etasje for å spørre meg om lov :ler:og jeg er den de snakker med hvis det er noe. Samtidig er jeg også den mest strenge, den som maser mest, den som lærer dem bordskikk og slikt.  Mannen er flinkere til å ta dem med på sykkelturer, ski, aking og annen utelek mens jeg er flinkere til inneaktiviteter som baking/matlaging, perling, brettspill, lesing o.l. 

Skrevet

Her er jeg den strenge og kjedelige, fordi jeg er en del alene med dem og det krever kustus og gode rutiner. 

Far er hjemme hele dagen når han har friperioder, og er derfor den «gøyale» ved at ungene får være hjemme fra barnehagen i blant og gjøre på artige ting med pappa. Pappa er favoritten som foretrekkes fra det sekundet han kommer inn døra etter jobb :) 

Og det syns mor er veldig deilig, for etter lange perioder alene med tre små er mor som regel ganske utkjørt 😂 Så at far er mer spennende og mor får være litt i fred er 100% ok! 

Anonymkode: 25129...de3

Skrevet

Meg over: far foretrekkes til både lek og kos/trøst når han er hjemme :) 

Anonymkode: 25129...de3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...