AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #1 Skrevet 24. februar 2019 Sikkert dumt at jeg spør, men samma det. Hjelper spinning mye på kondisjonen? Jeg har alltid hatt dårlig kondis (har alltid trent, men ikke noe særlig kondisen). Nå har jeg begynt myyeeee på spinning timer, og lurer på om jeg kanskje holder ut og klarer bedre å jogge? Tenkte å begynne å jogge igjen, men lurer på om all spinningen jeg har holdt gjør at jeg holder ut lenger når jeg jogger? Anonymkode: 75e5f...27a
Tran09 Skrevet 24. februar 2019 #2 Skrevet 24. februar 2019 Finnes ingen dumme spørsmål, bare dumme svar Ja, spinning hjelper på kondisen. Alt som får opp pulsen - om det så er over lenger eller kort tid - hjelper på kondisjonen. Vi har to typer kondis, eller utholdenhet som det også kalles. 1. Aerob utholdenhet. Ved god aerob utholdenhet kan man løpe lenge og langt. Ikke så høy fart tho. 2. Anaerob utholdenhet. Ved god anaerob utholdenhet kan man løpe veldig fort, men verken lenge eller langt. Dersom du har lagt ett godt grunnlag med spinningen vil jeg tippe at du har god aerob utholdenhet, men husk at man bruker en del ekstra krefter på å løpe fremfor å sykle. Du finner utav det, lykke til og god tur
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #3 Skrevet 26. februar 2019 Du får absolutt bedre kondis, det kommer du til å merke fort! Jeg spinner også mye, men skal jeg ha opp «løpekondisen» må jeg løpe 2-3 ganger i uka, for selv om pusten ikke er like tung, er det fortsatt mye tyngre å begeve hele kroppen sin fremover enn å sitte å tråkke. Anonymkode: a87fd...405
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #4 Skrevet 26. februar 2019 Tror ikke du bør bli så altfor overrasket om det er tungt å begynne å løpe likevel. Man bruker litt ulike muskler osv, så man må gjerne trene gjennom en begynner-kneik likevel. Anonymkode: 1ac9b...e6f
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #5 Skrevet 26. februar 2019 Jeg er helt rå på spinning, men elendig på løping. Kondisjonsmessig altså. Så alt må trenes. Anonymkode: 540cf...500
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #6 Skrevet 26. februar 2019 Spinningen vil nok gjøre at du holder ut lenger enn siste løpeturen du tok, men som andre sier, man bruker andre muskler og mer krefter på løping, så det spørs om du ikke må starte som en nybegynner likevel. Jeg er en spinningsmaskin, kan holde på intensivt og lenge, men klarer likevel ikke løpe langt før jeg må gi meg. Derfor driter jeg i løpingen og holder meg til sykkelen. Anonymkode: 7ba83...029
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #7 Skrevet 27. februar 2019 Som andre sier bruker du forskjellige muskler når du løper og sykler. Du kan ha kjempegod "kondis"/oksygenopptak, men dersom du løper lite er ikke musklene vant til denne denne bevegelsen og du klarer ikke utnytte oksygenopptaket ditt. Det vil ta noe tid før musklene venner seg til å løpe. Anonymkode: 1b06e...29e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå