AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #1 Skrevet 24. februar 2019 Har en baby på snart 6 uker som tydeligvis sliter med mageknip. Han ligger hele nettene å trykker og kaver så ekstremt og HØYT! vi får ikke sove mer enn 5 minutt om gangen før han starter trykkinga igjen. Han sover ofte mens han trykker, noen ganger kan han brgynne å gråte. Tips? Vi tenker det må vær luftsmerter for han har mange bæsjebleier til dagen og han promper en del, men han trykker sånn alikevell.. Har til nå prøvd minifom, kutte ut melkeprodukter, brus, kaffi, kål, løk, mais, og mange andre matprodukter.. så usikker om vi skal prøve semperdråper? Helsesøster anbefalte malt, men det har vi ikke prøvd enda, noen som har erfaring med malt? Har så lyst å få sove litt om nettene og ikke bare ta en times hvil på dagen😓 Anonymkode: 7f849...a54 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #2 Skrevet 24. februar 2019 Prøv å svøpe babyen De kaver og knirker enormt den første tiden, men mange sover bedre ved å bli svøpe. Ergobaby har et fint produkt som reddet nattesøvnen her Anonymkode: f0c31...e5a 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #3 Skrevet 24. februar 2019 Hvir lenge har du kuttet ut melk? Det bør kuttes ut i 4-6 uker. Anonymkode: ddd47...397
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #4 Skrevet 24. februar 2019 I den alderen er det ikke uvanlig at de har luft og andre problemer med magen, husk det tar tid før tarmene lærer seg å fungere helt. Det trenger altså ikke være noe galt og det er ganske liten sannsynlighet for at det er noe du spiser som påvirker. Malt er vel helst for å forebygge forstoppelse og vil være mest aktuelt til større barn som har begynt med smaksprøver eller får morsmelkerstatning. Knirk og kaving om natta er normalt, vår var og er fremdeles ganske "høylytt" om natta og hadde mye luft, men det har blitt mye mye bedre - hun er 5 mnd nå. Mange syntes semperdråper funker, så det kan jo prøves, men alle best funker nok tid, fordøyelsessystemet må få tid til å modne Anonymkode: e0b67...263 4
marsiglia Skrevet 24. februar 2019 #5 Skrevet 24. februar 2019 Vår er snart to mnd og har også fleire ganger om dagen med mageknip. Han skriker og kaver i noen minutter, så går det over og etter et kvarter begynner han igjen og gjentar dette noen ganger før han sovner og søver godt i noen timer. Han har begynt å bæsje kun en gang om dagen/ annenhver dag og kaver og trykker spesielt timene før bæsje bleia kommer. Har snakket med helsesøster og hun seier det er normalt og pleier og gå over etter noen mnd. Har ikke kuttet ut noe, men så kan han godt finne på å sove natta igjennom av og til så er fornøgd med det. 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #6 Skrevet 24. februar 2019 Vi brukte malt siden jeg slet med amming og de fikk en del morsmelkerstatning noe som kan være forstoppende for en del, så brukte det forebyggende ved å tilsette det i motsmelksertatningen når de fikk flaske. Det fungerte kjenpefint for deres mager, var lite mageknip og luft. Men usikker på om det fungerer like bra for en fullammende baby... Anonymkode: b1d48...d0f
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #7 Skrevet 25. februar 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi brukte malt siden jeg slet med amming og de fikk en del morsmelkerstatning noe som kan være forstoppende for en del, så brukte det forebyggende ved å tilsette det i motsmelksertatningen når de fikk flaske. Det fungerte kjenpefint for deres mager, var lite mageknip og luft. Men usikker på om det fungerer like bra for en fullammende baby... Anonymkode: b1d48...d0f Jeg delammer så litt mme får han. Tenkte jeh skulle prøve å se om det funker selv om han ikke har forstoppelse så håpte jeg luften ville passere lettere. Det kan vell ikke skade tenker jeg.. Anonymkode: 7f849...a54
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #8 Skrevet 25. februar 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Har en baby på snart 6 uker som tydeligvis sliter med mageknip. Han ligger hele nettene å trykker og kaver så ekstremt og HØYT! vi får ikke sove mer enn 5 minutt om gangen før han starter trykkinga igjen. Han sover ofte mens han trykker, noen ganger kan han brgynne å gråte. Tips? Vi tenker det må vær luftsmerter for han har mange bæsjebleier til dagen og han promper en del, men han trykker sånn alikevell.. Har til nå prøvd minifom, kutte ut melkeprodukter, brus, kaffi, kål, løk, mais, og mange andre matprodukter.. så usikker om vi skal prøve semperdråper? Helsesøster anbefalte malt, men det har vi ikke prøvd enda, noen som har erfaring med malt? Har så lyst å få sove litt om nettene og ikke bare ta en times hvil på dagen😓 Anonymkode: 7f849...a54 Malt var vanlig å tilsette flaskemelk før i tiden for å lette på tarmfunksjonen. Kan du ikke flytte senga eller legge baby i vogn i et annet rom enn soverommet med døren åoen når dere ikke får sove? Eller bytte på å sove på eget rom uten babyen? Bedre at en voksen for sove annenhver natt enn at ingen sover. Anonymkode: d71c8...61f 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #9 Skrevet 25. februar 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: I den alderen er det ikke uvanlig at de har luft og andre problemer med magen, husk det tar tid før tarmene lærer seg å fungere helt. Det trenger altså ikke være noe galt og det er ganske liten sannsynlighet for at det er noe du spiser som påvirker. Malt er vel helst for å forebygge forstoppelse og vil være mest aktuelt til større barn som har begynt med smaksprøver eller får morsmelkerstatning. Knirk og kaving om natta er normalt, vår var og er fremdeles ganske "høylytt" om natta og hadde mye luft, men det har blitt mye mye bedre - hun er 5 mnd nå. Mange syntes semperdråper funker, så det kan jo prøves, men alle best funker nok tid, fordøyelsessystemet må få tid til å modne Anonymkode: e0b67...263 Fikk anbefalt malt på helsestasjonen. De ville nok ikke anbefalt det om det er ment for eldre barn håper jeg.. syns bare så synd på ham når han trykker så hardt at han nesten brøler. Tenkte å prøve malt noen dager og så evnt semperdråper. Han kan jo umulig få noe god søvn på natta og han sover ikke så mye på dagen heller.. Anonymkode: 7f849...a54
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #10 Skrevet 25. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Malt var vanlig å tilsette flaskemelk før i tiden for å lette på tarmfunksjonen. Kan du ikke flytte senga eller legge baby i vogn i et annet rom enn soverommet med døren åoen når dere ikke får sove? Eller bytte på å sove på eget rom uten babyen? Bedre at en voksen for sove annenhver natt enn at ingen sover. Anonymkode: d71c8...61f Jeg tørr ikke legge han på et annet rom enda. Jo jeg må sove litt på dagtid men får kun to timer da.. Anonymkode: 7f849...a54
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #11 Skrevet 25. februar 2019 7 hours ago, AnonymBruker said: Fikk anbefalt malt på helsestasjonen. De ville nok ikke anbefalt det om det er ment for eldre barn håper jeg.. syns bare så synd på ham når han trykker så hardt at han nesten brøler. Tenkte å prøve malt noen dager og så evnt semperdråper. Han kan jo umulig få noe god søvn på natta og han sover ikke så mye på dagen heller.. Anonymkode: 7f849...a54 Det skader selvfølgelig ikke, men det er som regel i forbindelse med forstoppelse ved innføring av ny mat det brukes,så ikke sikkert det vil ha noe effekt på liten baby som fullammes. Men du prøver jo selvfølgelig. Og hvis baby får mme kan det jo ha mer effekt Om det er noen trøst så er det sånn for veldig mange andre på den alderen og ikke noe unormalt,som sagt er kroppen i utvikling og alt av funksjoner fungerer ikke optimalt ennå. Det blir bedre! Anonymkode: e0b67...263 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #12 Skrevet 25. februar 2019 Tror det du beskriver er ganske vanlig. Babyen vår var også sånn frem til ca 2 måneders alder. Det er trolig bare en fase. Anonymkode: 08348...6eb 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #13 Skrevet 26. februar 2019 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Det skader selvfølgelig ikke, men det er som regel i forbindelse med forstoppelse ved innføring av ny mat det brukes,så ikke sikkert det vil ha noe effekt på liten baby som fullammes. Men du prøver jo selvfølgelig. Og hvis baby får mme kan det jo ha mer effekt Om det er noen trøst så er det sånn for veldig mange andre på den alderen og ikke noe unormalt,som sagt er kroppen i utvikling og alt av funksjoner fungerer ikke optimalt ennå. Det blir bedre! Anonymkode: e0b67...263 Sålenge det ikke skader så tror jeg at jeg prøver. Syns så synd i han når han holder på slik. Nå er klokken 04:50 og jeg har vært våken med han siden klokken 03 i natt 😓 han kaver såååå mye! Anonymkode: 7f849...a54 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå