Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er førstegangsgravid, og håper jeg får til amminga. Men: trenger jeg brystpumpe? Bør jeg kjøpe inn dette før fødsel? 

Anonymkode: 27db3...d19

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Umulig å si på forhånd. Enda vanskeligere å si hva slags pumpe du trenger - for noen holder det med manuell, andre må ha dobbel elektrisk. Hvis du bor et sted det er enkelt å få tak i (enten brukt eller på apotek eller annen butikk) ville jeg nok ventet med å kjøpe. 

Skrevet

Jeg kjøpte ikke brystpumpe før fødselen og savnet det ikke i starten, håndmelka ved behov. Men kjøpte et par uker etter fødselen for å kunne avlaste amming litt mer i forbindelse med at jeg hadde sopp på brystvortene 🙈 Det løste seg heldigvis raskt og jeg ammet mest. Men jeg har allikevel brukt pumpa mye. Det er veldig praktisk at pappaen kan gi morsmelk på flaske ved siden av amming - da får pappa og barn mer tilknytning og mor kan dra ut et par timer uten å stresse med å rekke hjem til amming. Kommer til å fortsette pumpe så lenge jeg ammer, greit å alltid ha litt i kjøleskapet og fryser. 

Anonymkode: 79357...d16

Skrevet

Du trenger:

Ammepumpe

Ammepute

Ammestol

Ammebh

Ammeskjold

Ammekrem

Ammekopper

Anonymkode: 2005f...64d

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er førstegangsgravid, og håper jeg får til amminga. Men: trenger jeg brystpumpe? Bør jeg kjøpe inn dette før fødsel? 

Anonymkode: 27db3...d19

Jeg har to barn, ammet begge til de var ca 11 måneder. Aldri brukt brystpumpe. Kjøpte det aldri inn heller

Anonymkode: adb44...12a

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Du trenger:

Ammepumpe

Ammepute

Ammestol

Ammebh

Ammeskjold

Ammekrem

Ammekopper

Ammebh er vel det eneste som de fleste har behov for fra denne listen. Resten er høyt variabelt. 

Anonymkode: 19602...5aa

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger:

Ammepumpe

Ammepute

Ammestol

Ammebh

Ammeskjold

Ammekrem

Ammekopper

Jeg hadde ammepute og amme-bh og lånte en pumpe en tid, resten vet jeg knapt hva er.

Skrevet

Jeg ville ikke kjøpt det før fødsel. Jeg ville sett an behovet.

Anonymkode: 2d8e0...906

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjøpte det, har derimot kun brukt den et par ganger. Den melka står fortsatt i fryseren da min baby ikke tar flaske. Ville ventet med å kjøpe det til du har behov for det.

Skrevet

Med mindre du bor et sted med ingen butikker og utrolig treig postgang så ville jeg ikke kjøpt på forhånd nei :) Greit å ha, men trenger det som regel ikke med en gang.

I begynnelsen er hovedfokus å få på plass ammingen, pumping kan tas etterhvert.

Anonymkode: 79357...d16

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger:

Ammepumpe

Ammepute

Ammestol

Ammebh

Ammeskjold

Ammekrem

Ammekopper

Nei. Dette trenger du nok sannsynligvis ikke. Det er veldig individuelt. Med unntak av ammebh, trenger du i allefall ikke å kjøpe noe av det før fødsel. Når det gjelder ammeputen, hadde jeg en BB-hugme, som jeg brukte masse i graviditeten, men bare noen få ganger under amming. Brystpumpe kjøpte jeg rett etter fødsel, og den brukte jeg masse. Mens andre igjen aldri får bruk for den. 

Anonymkode: c9efa...ae1

Skrevet

Kjøp det etter fødsel om du trenger det :)

Anonymkode: 59dde...c0b

Skrevet

Jeg trengte det veldig i starten. Var så avhengig at jeg måtte ta den med meg under vogna når jeg skulle trille tur. Greide ikke amme uten, men det gav seg fort.

ville kjøpt en brukt en som er lett å selge igjen😊 

Anonymkode: cb2a9...c45

Skrevet

Kjøpte en manuell på tilbud før fødsel, og den var det første jeg fikk bruk for da jeg kom hjem fra sykehuset, da vi strevde litt med å få i gang amminga. Den var gull de første dagene, og var 100% avhengig av den. Nå er amminga på plass, men ser for meg å pumpe dersom jeg skal ut på noe, slik at far kan mate.

Anonymkode: 1bc9c...5b9

Skrevet

Jeg kjøpte, men brukte den kun få ganger. Likte ikke å pumpe meg og baby tok ikke flaske i starten. Da barnet ble litt større valgte jeg å gi mme de få gangene jeg ikke kunne amme selv, fremfor å bruke tid på å pumpe. 

Anonymkode: 91ad4...7fa

Skrevet

Undersøk litt før fødselen; finn en manuell og en elektrisk du kunne tenke deg og hvor du får kjøpt dem, så kjøper du, evt partner, ved behov etter fødsel.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...