Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ser dumt ut? Du har nok sett mange falske vipper uten at du vet at de er falske :P Du tenker nok på volumvipper.

Jeg er selv stor fan. Jeg hater å sminke øynene. Det tar mye tid, og jeg får det aldri til å bli helt likt. Har kanskje svake vipper, men de har en tendens til å gå "alle" veier når jeg tar på maskara. Dessuten slipper jeg å fjerne sminken også, for det er også et herk.

Stor bonus at man alltid ser fresh ut :) Jeg er mest fan av vippene som ser naturlige ut. Ikke for lange, ikke for tykke.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
On ‎2‎/‎24‎/‎2019 at 7:37 PM, AnonymBruker said:

Det må jo være fordi flere og flere holder på med det. Så de blir blinde for hvor merkelig det faktisk ser ut. For meg som er 10-20 år eldre så skvetter jeg godt når jeg ser disse jentene med digre løsvipper, kraftige tatoverte øyenbryn og fylt overleppe. De ser jo ut som Cher hele gjengen.

Anonymkode: 8a8f1...567

Cher så både feminin og diskret ut i forhold. Disse ser jo mer ut som transer  med de enorme øyenbrynene og de markerte ansiktstrekkene de lager med contouring. Når de i tillegg er topptrente med store muskler får jeg så sterke transevibber at jeg ikke fatter hvordan det er mulig at de ikke ser det selv.

Skrevet
12 minutter siden, Tibbie said:

Ser dumt ut? Du har nok sett mange falske vipper uten at du vet at de er falske :P Du tenker nok på volumvipper.

Jeg er selv stor fan. Jeg hater å sminke øynene. Det tar mye tid, og jeg får det aldri til å bli helt likt. Har kanskje svake vipper, men de har en tendens til å gå "alle" veier når jeg tar på maskara. Dessuten slipper jeg å fjerne sminken også, for det er også et herk.

Stor bonus at man alltid ser fresh ut :) Jeg er mest fan av vippene som ser naturlige ut. Ikke for lange, ikke for tykke.

Artig det der. "Alle" sier at deres vipper ser så naturlige ut, og likevel ser man det alltid når noen har kunstige vipper. I går spiste jeg lunsj med ei som skrøt av hvor naturlig extensionvippene hennes ser ut. Ingen hadde visstnok lagt merke til at de var falske, men jeg så jo selvfølgelig det lenge før hun fortalte meg det. Det er også kjempelett å se fakevipper når man ser bildene kjendisene deler av se selv og skryter av at de er 100% naturlig og usminket. Nei du, du er ikke 100% naturlig når du har fått spleiset på vippene eller tatovert brynene dine. Bare fordi det sitter fast  og ikke renner av i dusjen er det ikke naturlig. Når det er sagt, så lenge man ikke tar helt av og kjøper vipper størrelse fuglevinge kan det se bra ut selv om man ser at det er fake.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker innimellom de korteste falske vippene fordi jeg reagerer på mascara. Har lange vipper men ikke noe volum, så da er falske vipper en grei løsning for å slippe å se ut som en grå mus. 

Anonymkode: b23ac...1f8

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes nesten det er verre med den øyenbrynsmoten som er nå, unge jenter med brede tatoverte, svarte øyebryn. Tenk hvis de angrer senere i livet, på disse svarte firkantene. Vippene er tross alt ikke permanent. 

• Liker 1
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
1 time siden, Nerine_ skrev:

Hvorfor skal man bare pynte seg til fest? 

Man kan selvfølgelig pynte seg i hverdagen, det handler om nivået på det. De fleste ønsker jo å ta det et nivå opp når man skal på fest. Og dersom man kjører full krigsmaling og sopekostvipper i hverdagen får man liksom ikke toppet det.

I tillegg kommer det at hverken en selv eller andre kjenner en igjen uten sminke...

Skrevet

Jeg forstår det ikke. Men jeg kjenner at jeg har falt helt av, jeg forstår nemlig veldig lite av hva dagens unge jenter gjør med utseendet. Vippene, sminka, brynene (herregud, brynene!), leppene, tennene, puppene.. Har et håp om at dette endrer seg før mine egne barn når den utsatte alderen, men er dessverre redd for at det ikke gjør det. 

Skrevet
32 minutter siden, janeikanskje skrev:

Jeg forstår det ikke. Men jeg kjenner at jeg har falt helt av, jeg forstår nemlig veldig lite av hva dagens unge jenter gjør med utseendet. Vippene, sminka, brynene (herregud, brynene!), leppene, tennene, puppene.. Har et håp om at dette endrer seg før mine egne barn når den utsatte alderen, men er dessverre redd for at det ikke gjør det. 

Jeg er rett over 30, og jeg kan ikke si at bryna vi hadde i tenårene var noe bedre. Tror nesten jeg kan påstå at de var hakket værre! 

• Liker 5
Skrevet
42 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:

Man kan selvfølgelig pynte seg i hverdagen, det handler om nivået på det. De fleste ønsker jo å ta det et nivå opp når man skal på fest. Og dersom man kjører full krigsmaling og sopekostvipper i hverdagen får man liksom ikke toppet det.

I tillegg kommer det at hverken en selv eller andre kjenner en igjen uten sminke...

Man kan ta antrekket opp en nivå, eller tilbehøret. 

• Liker 1
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
Akkurat nå, Nerine_ skrev:

Man kan ta antrekket opp en nivå, eller tilbehøret. 

For all del. Folk gjør som de vil, men full festsminke til daglig vitner om dårlig smak etter min mening. Å vite hvordan man skal sminke og kle seg til ulike anledninger er en kunst... Som mange av disse ikke behersker.

Skrevet
2 minutter siden, Nerine_ skrev:

Jeg er rett over 30, og jeg kan ikke si at bryna vi hadde i tenårene var noe bedre. Tror nesten jeg kan påstå at de var hakket værre! 

Ja, de tynne strekene var heller ikke pene. Skulle tro man på et tidspunkt kunne slå seg til ro med en gylden middelvei!

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:

For all del. Folk gjør som de vil, men full festsminke til daglig vitner om dårlig smak etter min mening. Å vite hvordan man skal sminke og kle seg til ulike anledninger er en kunst... Som mange av disse ikke behersker.

Jeg syns det er flere som pynter og sminker seg for lite i hverdagen, enn de som overdriver. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns det kan være pent jeg, men selvsagt ikke hver dag og helst ikke sånne volumvipper som ser ut som feiekoster. Det er heller ikke pent å se ut som man skal på fest hvert dag heller. Å være litt usminket og ta på seg behagelige klær er faktisk bare digg. Orker ikke å stå å stæsje meg opp hver eneste dag. Det hender man er trøtt, sliten og har mye annet å tenke på. Men elsker å pynte meg mye når jeg har mye fri og skal på ferie. Hatt vippeextensions en gang, men de var litt for mye egentlig. Neste gang skal jeg prøve ut noen som bare har litt mer volum på sidene. Har lange vipper fra før, men vil bare ha bittelitt mer volum en gang i blant. 

Syns forøvrig ikke stilen til de unge i dag er så mye verre enn våres som var i tidlig i 20 årene i begynnelsen av 2000. 

Skrevet
57 minutter siden, Nerine_ skrev:

Jeg syns det er flere som pynter og sminker seg for lite i hverdagen, enn de som overdriver. 

Kan så være, men vi bor også i et land som har kaldere klima i mange måneder, blir tidlig mørkt og mange blir veldig trøtte av mørketiden,  mange av oss jobber mye, har mye å gjøre hjemme, man skal ha tid til å trene for å holde seg slank og frisk, middag skal lages,  noen har barn de skal følge opp. Sier ikke at man må se ut som en dass for det, men tror at mange ikke orker,  eller faktisk har tid til å stå så lenge foran speilet. Men generelt så syns jeg folk er flinke til å kle seg pent jeg. Hender jeg tar på meg noe enkelt når jeg skal ut døra selv og er usminket , og det er sikkert noen som tenker sitt når de ser meg da,  men det er meg selv jeg tar hensyn til og hva jeg orker eller skal den dagen. Andre dager så sminker jeg meg litt ekstra og tar på meg finere klær. Jeg er veldig jente jente og elsker stæsj, men trenger det ikke hver dag. Hva skal jeg bevise egentlig, med å være på mitt beste hver dag? 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, wintergirl skrev:

Kan så være, men vi bor også i et land som har kaldere klima i mange måneder, blir tidlig mørkt og mange blir veldig trøtte av mørketiden,  mange av oss jobber mye, har mye å gjøre hjemme, man skal ha tid til å trene for å holde seg slank og frisk, middag skal lages,  noen har barn de skal følge opp. Sier ikke at man må se ut som en dass for det, men tror at mange ikke orker,  eller faktisk har tid til å stå så lenge foran speilet. Men generelt så syns jeg folk er flinke til å kle seg pent jeg. Hender jeg tar på meg noe enkelt når jeg skal ut døra selv og er usminket , og det er sikkert noen som tenker sitt når de ser meg da,  men det er meg selv jeg tar hensyn til og hva jeg orker eller skal den dagen. Andre dager så sminker jeg meg litt ekstra og tar på meg finere klær. Jeg er veldig jente jente og elsker stæsj, men trenger det ikke hver dag. Hva skal jeg bevise egentlig, med å være på mitt beste hver dag? 

Jeg snakker ikke om å bevise noe. Men jeg liker, for min egen del, å pynte meg nesten hver dag. Og det er uavhengig om jeg er ute, eller bare hjemme. 

• Liker 1
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
1 time siden, Nerine_ skrev:

Det er jo ikke sånn at man enten må ha kveldssminke, sopekost-vipper og nattklubb-antrekk ELLER så har man bustete hår, allværsjakke og joggebukse ;) 

Jeg går gjerne i pene klær, men liker å kjenne igjen mitt eget ansikt, så det blir lite sminke. Er det ikke rart å måtte "kle på seg" et ansikt hver dag? Virker for meg som om man ikke aksepterer sitt eget utseende, men hver sin lyst.

Skrevet
Akkurat nå, Nerine_ skrev:

Jeg snakker ikke om å bevise noe. Men jeg liker, for min egen del, å pynte meg nesten hver dag. Og det er uavhengig om jeg er ute, eller bare hjemme. 

Jeg også liker å pynte meg og er lei alle de teite kommentarene på kg om hvor fake alt ser ut. Den minste lille tingen et menneske gjør blir kritisert og det er ikke måte på hvor fake det ser ut. Jada, mange ser fake ut fordi de blir blinde på eget utseende, men det er mange som ikke ser fake ut også, bare litt freshere.  Men syns ikke nordmenn generelt er så dårlig på å pynte seg, men det kommer kanskje an på hvor man ferdes. Også har vi jo ulike stil også. Men noen elsker å pynte seg hele tiden, mens andre vil ha mer ro i kroppen når de gjør det. Tror også da at de føler seg penere hvis de da gjør et ekstra innsats, enn hvis de er stresset fra før.

Skrevet
Akkurat nå, Anonymus Notarius skrev:

Det er jo ikke sånn at man enten må ha kveldssminke, sopekost-vipper og nattklubb-antrekk ELLER så har man bustete hår, allværsjakke og joggebukse ;) 

Jeg går gjerne i pene klær, men liker å kjenne igjen mitt eget ansikt, så det blir lite sminke. Er det ikke rart å måtte "kle på seg" et ansikt hver dag? Virker for meg som om man ikke aksepterer sitt eget utseende, men hver sin lyst.

Har ikke sagt at det er enten eller? Og jeg mener at antrekket er endel viktigere enn sminke. Men sånn generelt syns jeg altfor mange idag ikke ser ut til å ha lagt noe særlig energi i hverken antrekk eller sminke. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, wintergirl skrev:

Jeg også liker å pynte meg og er lei alle de teite kommentarene på kg om hvor fake alt ser ut. Den minste lille tingen et menneske gjør blir kritisert og det er ikke måte på hvor fake det ser ut. Jada, mange ser fake ut fordi de blir blinde på eget utseende, men det er mange som ikke ser fake ut også, bare litt freshere.  Men syns ikke nordmenn generelt er så dårlig på å pynte seg, men det kommer kanskje an på hvor man ferdes. Også har vi jo ulike stil også. Men noen elsker å pynte seg hele tiden, mens andre vil ha mer ro i kroppen når de gjør det. Tror også da at de føler seg penere hvis de da gjør et ekstra innsats, enn hvis de er stresset fra før.

Det nytter ikke å bry seg om hva alle på KG syns er fake, da sitter man isåfall igjen med svært få alternativer. 

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
1 minutt siden, Nerine_ skrev:

Har ikke sagt at det er enten eller? Og jeg mener at antrekket er endel viktigere enn sminke. Men sånn generelt syns jeg altfor mange idag ikke ser ut til å ha lagt noe særlig energi i hverken antrekk eller sminke. 

Antrekk bør vel diskuteres i en annen tråd, ettersom denne handler om løsvipper. 

Når det gjelder sminke så er det jo sånn at den peneste sminken er den du nesten ikke kan se, dvs. den som bare fremhever dine egne trekk, men ser naturlig ut. Type det som menn tror er uten sminke ;) Svære løsvipper ser ikke pent ut på noen. De løsvippene som er fine er de man (nesten) tror er ekte, altså de korteste og tynneste av dem. Men det virker som om det er sånn når man først skal ha løsvipper så kjører folk full sopekost.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...