Gå til innhold

Falske øyevipper...hvorfor?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor brukes dette? Ser utrolig latterlig ut, virker som veldig pop i 20årene. Ser helt dumt ut.

Anonymkode: 98eaa...dfa

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Særlig de som overdriver, og setter på seg noe som ser ut som vingene til en svart møll. 

Alle ting med måte, sier jeg.  

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På noen som har veldig volum så ser det merkelig ut når det ikke finnes vipper under og kun over. De får et voldsomt blikk som bare lyser fake.

Mens på enkelte så kan det se bra ut fordi de begrenser til naturlig look. Selv bruker jeg det ikke i det hele tatt, ikke har jeg falske vipper, bryn, fylte lepper eller falske negler. Er 26 og liker å være naturlig. Bruker heller tid og penger på god hudpleie og pent hår.

Anonymkode: 1e863...769

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det ser rart ut om det er for mye og kraftig. Med når det kun ser ut som naturlig lange eller fyldige vipper og en god mascara, da er det fint🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser veldig mange kvinner mellom 18-25 i fbm jobben og det er utrolig mange som har slike løsvipper. Så og si alle overdriver, slik at det ser skikkelig, skikkelig fake ut. Og i likhet med de som sprøyter inn restylane, så mener ingen av dem at det ser unaturlig ut selv .... JO det gjør det! Jeg tenker ikke "oi for en naturlig skjønnhet", jeg tenker at "oi hu har brukt 1200 kroner på å lime plastikk i fjeset sitt".

Bare SLUTT.....

Anonymkode: 8a8f1...567

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Nerine_ skrev:

Ja det ser rart ut om det er for mye og kraftig. Med når det kun ser ut som naturlig lange eller fyldige vipper og en god mascara, da er det fint🙂

Det er jo tidenes bakteriebombe, bloggeren Caroline Berg Eriksen har brukt løsvipper i over ti år sammen med kontaktlinser og masse sminke, og hun har regelmessig fæle øyeinfeksjoner. Sist når de var i USA.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Si det. Fordi de vil føle seg bedre eller se finere ut for andre evt seg selv? Jeg skjønner ikke greia, men hver sin lyst. ;) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo tidenes bakteriebombe, bloggeren Caroline Berg Eriksen har brukt løsvipper i over ti år sammen med kontaktlinser og masse sminke, og hun har regelmessig fæle øyeinfeksjoner. Sist når de var i USA.

Sikkert veldig individuelt, også må man passe på å behandle dem riktig. 

Og når fotballfrua var i USA sier meg ingenting, bryr meg svært lite om ukjente mennesker sin timeplan. 

Endret av Nerine_
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, SPOCA skrev:

Nei. Si det. Fordi de vil føle seg bedre eller se finere ut for andre evt seg selv? Jeg skjønner ikke greia, men hver sin lyst. ;) 

Det må jo være fordi flere og flere holder på med det. Så de blir blinde for hvor merkelig det faktisk ser ut. For meg som er 10-20 år eldre så skvetter jeg godt når jeg ser disse jentene med digre løsvipper, kraftige tatoverte øyenbryn og fylt overleppe. De ser jo ut som Cher hele gjengen.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser veldig mange kvinner mellom 18-25 i fbm jobben og det er utrolig mange som har slike løsvipper. Så og si alle overdriver, slik at det ser skikkelig, skikkelig fake ut. Og i likhet med de som sprøyter inn restylane, så mener ingen av dem at det ser unaturlig ut selv .... JO det gjør det! Jeg tenker ikke "oi for en naturlig skjønnhet", jeg tenker at "oi hu har brukt 1200 kroner på å lime plastikk i fjeset sitt".

Bare SLUTT.....

Enig, det ser IKKE bra ut. Utrolig trist å se kvinner manipulere utseendet sitt på denne måten, blir helt oppgitt. Snart ser jo alle slik ut er jeg redd. Naturlighet blir en mangelvare i fremtiden er jeg redd.

Noen er jo bare tidlig 20årene. Sukk.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det må jo være fordi flere og flere holder på med det. Så de blir blinde for hvor merkelig det faktisk ser ut. For meg som er 10-20 år eldre så skvetter jeg godt når jeg ser disse jentene med digre løsvipper, kraftige tatoverte øyenbryn og fylt overleppe. De ser jo ut som Cher hele gjengen.

Ja akkurat. 10åringene idag vil sikkert vokse opp og tro at alle har sånne vipper naturlig. Og også ser de på seg selv og de har ikke sånne vipper og vi får en genereasjon med enda mer deprimerte.

Anonymkode: dfb98...11b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke fan av de som har en full markise på en meter på hvert øye, det blir jo så mye at det tar mer bort fra skjønnheten enn å tilføre til den. Men lengre og mørkere vipper kan gjøre at øynene ser større og mer våkne ut og generelt gjøre at man ser penere ut, det er en grunn til at vi har brukt mascara, vippetang og løsvipper i mange år.

Men akkurat det med å ha skikkelig teater-transevipper hver dag er vel mer enn trend i det siste, man ser vel opp til bloggere og Kardashians og slikt, og når alle i gjengen har overdrevent med vipper så blir det normalisert og kult. Pluss jeg tror folk blir litt blinde på trynet sitt, de begynner med lite og blir litt sånn "uæhh dette var uvant, var det for mye", og så spol frem ett år så har de den sykeste lengden og tykkelsen de kan finne, og limer på en løsvipperemse fra HM oppå der igjen når de skal på fest.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den looken trenden startet med kunne være fin på noen, men dragqueenlooken som er in nå er bare merkelig.  Ser jo ut som de skal på kjendisfest hele tiden.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/25/2019 at 12:49 PM, AnonymBruker said:

Enig, det ser IKKE bra ut. Utrolig trist å se kvinner manipulere utseendet sitt på denne måten, blir helt oppgitt. Snart ser jo alle slik ut er jeg redd. Naturlighet blir en mangelvare i fremtiden er jeg redd.

Noen er jo bare tidlig 20årene. Sukk.

Ingenting å være redd for, det er bare en trend. Om noen år tipper jeg pendelen svinger andre veien og trenden er at man skal se så naturlig ut som mulig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, netpuppy said:

Ingenting å være redd for, det er bare en trend. Om noen år tipper jeg pendelen svinger andre veien og trenden er at man skal se så naturlig ut som mulig. 

Tipper den trenden vil koste penger og, på en eller annen måte «skal» det trenges injeksjoner og falske påsettinger og kanskje kirurgi for å se «naturlig» ut. Dessverre. 

Anonymkode: edf69...9c0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
16 hours ago, netpuppy said:

For mange var dette med løsvipppene en del av "no makeup" trenden, dem satte på falske vipper for å få litt lengde og volum, og slippe bruke mascara. 
Mange bruker også vipper i syden, for å slippe styret med mascara i hele ansiktet. 

Og det har med jevne mellomrom dukket opp disse "naturlige" trendene, hvor man skal sminke seg naturlig... 
At man skal få en trend der det faktisk ikke er noe sminke, ikke noe kunstige forlengelser, ikke noe annet juks, det tror jeg ikke kommer til å skje... 

Anonymkode: c1593...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synst det ser verre ut på jenter som har lys hud og lyst hår. Uansett så er det så stygt! Har ei i bygda her, dei er så lange at hun kan nesten bruke dei som feiekost 😆

Anonymkode: 6f883...787

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius

Det er ikke pent. De som har full feiekost og masse sminke på dagtid - lurer på hvordan de går sminket på fest? Går jo ikke an å toppe det der, liksom. Jeg bruker ingen eller svært lite sminke (f.eks et lag med mascara) til daglig, så hvis jeg sminker meg til fest med øyeskygge, eyeliner osv ser man jo klar forskjell, og det er jo det som er gøy med å pynte seg. Mens hvis man kjører på med alt hver dag blir det jo heller slik at uten sminke-looken er det uvante. Må være rart å være så fremmed for sitt eget utseende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonymus Notarius skrev:

Det er ikke pent. De som har full feiekost og masse sminke på dagtid - lurer på hvordan de går sminket på fest? Går jo ikke an å toppe det der, liksom. Jeg bruker ingen eller svært lite sminke (f.eks et lag med mascara) til daglig, så hvis jeg sminker meg til fest med øyeskygge, eyeliner osv ser man jo klar forskjell, og det er jo det som er gøy med å pynte seg. Mens hvis man kjører på med alt hver dag blir det jo heller slik at uten sminke-looken er det uvante. Må være rart å være så fremmed for sitt eget utseende.

Hvorfor skal man bare pynte seg til fest? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...