Gå til innhold

Kan jeg reklamere etter to år i boligen ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdaget skjeggkre i kjelleren i borettslaget der jeg kjøpte for ca 2 år siden. Disse individene har rukket å formere seg også. Er de ikke da over to år gamle og kan jeg søke erstatning på grunnlag av dette? Om jeg kan bevis kreets alder? Hos kjøper eller byggherre som pusset opp leilighetene for ca 6 år siden? Eller er det borettslaget som dekker dette?

Anonymkode: 95e2e...2e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva har skjeggkreene i kjelleren i borettslaget å gjøre med din leilighet?

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Million skrev:

Hva har skjeggkreene i kjelleren i borettslaget å gjøre med din leilighet?

Det er jo der jeg og beboerne har hver vår bod?

Skrevet

Jeg må vel opplyse om jeg selger at det er funnet skjeggkre nede i kjelleren i vårt borettslag??? De kan jo spre seg til leilighetene også og hva om de kommer inn i bodene våre? Som ligger i kjelleren

Skrevet

Du kan nok ikke søke erstatning etter 2 år.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må vel opplyse om jeg selger at det er funnet skjeggkre nede i kjelleren i vårt borettslag??? De kan jo spre seg til leilighetene også og hva om de kommer inn i bodene våre? Som ligger i kjelleren

Er du sikker på at det er skjeggkre da, og ikke sølvkre? Sølvkre finnes gjerne på litt fuktige steder, som kjellere.

Anonymkode: f6801...b64

Skrevet
1 minutt siden, The Kitten skrev:

Du kan nok ikke søke erstatning etter 2 år.

Synes det er merkelig at ingen har sett kreene her. Og mange har solgt leiligheter her uten å opplyse om disse ekle krypene!! Og nå skal jeg liksom godta dette? Får aldri solgt nå!! Er så fortvilt

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er merkelig at ingen har sett kreene her. Og mange har solgt leiligheter her uten å opplyse om disse ekle krypene!! Og nå skal jeg liksom godta dette? Får aldri solgt nå!! Er så fortvilt

Burde ikke du selv ha sett dem tidligere?

Skrevet

tror du vil ha vanskligheter med å bevise at det var skjeggkre i bygningen for 2 år siden når du først ser de nå. Det kan være familier av kre som har flyttet inn. Det vil nok også være vanskelig å bevise at evt 3 år gamle kre er født i kjelleren og ikke har flyttet inn i sommer.

Anonymkode: 1ef57...f08

• Liker 1
Gjest BearMama
Skrevet

Tviler på det. Hun der Funky damen tapte med 12 dager over fristen. 

Skrevet
Akkurat nå, BearMama skrev:

Tviler på det. Hun der Funky damen tapte med 12 dager over fristen. 

Hva er fristen? Skjeggkreene må jo være gamlere siden det tar 2-3 år før egg klekkes og her har jeg funnet store voksne individ, pluss nymer!

Skrevet
4 minutter siden, The Kitten skrev:

Burde ikke du selv ha sett dem tidligere?

Jeg er den som har bodd her kortest og så er det liksom jeg som oppdager dem og varsler styret og det ser ikke ut som de er såå interesserte i å ordne opp!

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oppdaget skjeggkre i kjelleren i borettslaget der jeg kjøpte for ca 2 år siden. Disse individene har rukket å formere seg også. Er de ikke da over to år gamle og kan jeg søke erstatning på grunnlag av dette? Om jeg kan bevis kreets alder? Hos kjøper eller byggherre som pusset opp leilighetene for ca 6 år siden? Eller er det borettslaget som dekker dette?

Finner du akjeggkre eller andre udyr i en brl leilighet er du pålagt etter både vedtekter og lov å varsle styret omgående. Om problemets opphav er din bod elelr naboens bod får brl finne ut av. Varsler du ikke styret, så risikerer du å få erstatningssak mot deg. Les brl loven og vedtektene med husordensregler i ditt brl.

Anonymkode: 37734...cc6

• Liker 1
Skrevet

https://www.tv2.no/underholdning/10410777/ 
I denne saken var skjeggkre inne i selve boligen, og ikke bare i kjellerbod. Det ble reklamert 7 måneder etter overtakelse. 
Kjøper måtte betale 117 000 i saksomkostninger etter å ha tapt saken. 

Du må nok ha en helt magisk god advokat dersom du skal få igjennom reklamasjon fordi du har sett skjeggkre i fellesområdene i borettslaget. 

Anonymkode: 79c72...fb8

• Liker 2
Skrevet

Du får nok solgt dersom dette er i en kjellerbod. de kan formere seg til boenhetene også, men dersom borettslaget setter inn tiltak i kjellerboden kan det kanskje forhindres? Min bolig er stappfull av skjeggkre. jeg kjøpte for 6 mnd siden og selger opplyste ikke om det. Jeg har nå STORE vanskeligheter med å få solgt da jeg har flusst av de over alt på alle rom. Kanskje du kan selge før de sprer seg i leiligheten din? men opplys om dem i kjellerbod. 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finner du akjeggkre eller andre udyr i en brl leilighet er du pålagt etter både vedtekter og lov å varsle styret omgående. Om problemets opphav er din bod elelr naboens bod får brl finne ut av. Varsler du ikke styret, så risikerer du å få erstatningssak mot deg. Les brl loven og vedtektene med husordensregler i ditt brl.

Selvsagt har jeg opplyst om det! Men føler at jeg må gjøre alt arbeidet med å kartlegge osv.. Maser på styreleder men fint lite blir gjort. Vi må jo kartlegge leilighetene også.

6 minutter siden, Lurviksen skrev:

Du får nok solgt dersom dette er i en kjellerbod. de kan formere seg til boenhetene også, men dersom borettslaget setter inn tiltak i kjellerboden kan det kanskje forhindres? Min bolig er stappfull av skjeggkre. jeg kjøpte for 6 mnd siden og selger opplyste ikke om det. Jeg har nå STORE vanskeligheter med å få solgt da jeg har flusst av de over alt på alle rom. Kanskje du kan selge før de sprer seg i leiligheten din? men opplys om dem i kjellerbod. 

Er det jeg er så forferdelig redd for. Er blitt syk og mister snart min AAP og dermed må jeg selge og flytte inn hos kjæresten, også oppdager jeg dette! Får jo aldri solgt da. Er så lei meg

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

tror du vil ha vanskligheter med å bevise at det var skjeggkre i bygningen for 2 år siden når du først ser de nå. Det kan være familier av kre som har flyttet inn. Det vil nok også være vanskelig å bevise at evt 3 år gamle kre er født i kjelleren og ikke har flyttet inn i sommer.

Anonymkode: 1ef57...f08

Jeg vetmikke hvem du er, men jeg er generelt skeptisk til folk i skjeggkretråder. 

Uansett skjeggkre kan alders og artsbestemmes av seriøse spesialister på området.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt har jeg opplyst om det! Men føler at jeg må gjøre alt arbeidet med å kartlegge osv.. Maser på styreleder men fint lite blir gjort. Vi må jo kartlegge leilighetene også.

Er det jeg er så forferdelig redd for. Er blitt syk og mister snart min AAP og dermed må jeg selge og flytte inn hos kjæresten, også oppdager jeg dette! Får jo aldri solgt da. Er så lei meg

Mase? Kravet til skriftlig dokumentasjon gjør at du burde skrevet fr dag 1. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Du har jo ikke sett dem i din egen bolig så det betyr jo ikke at du ikke får solgt.. Borettslaget bør jo følge opp dette da, finne ut hva slags kre det er og innføre tiltak. 

Anonymkode: d90e3...0bb

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har jo ikke sett dem i din egen bolig så det betyr jo ikke at du ikke får solgt.. Borettslaget bør jo følge opp dette da, finne ut hva slags kre det er og innføre tiltak. 

Anonymkode: d90e3...0bb

Jeg har fått det bekreftet at det er skjeggkre av skadedyrbekjemper

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mase? Kravet til skriftlig dokumentasjon gjør at du burde skrevet fr dag 1. 

?? Hvem jeg , hva ? Jeg er jo bare en beboer og har jo gitt beskjed fra dag EN  med engang jeg oppdaget dette til styret

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...